Geriausias kaimynas daugiabutyje yra tas, kuris žiemą savo automobilio bagažinėje turi kastuvą. Dažnai žiemą sniegą valanti technika šalikelėse sustatytus automobilius įkalina, todėl juos išvaduoti tepavyksta kastuvo pagalba. Vis dėlto kastuvas nepagelbės, jei automobilis per speigus neužsives ir „rodys“ špygas. Kaip paruošti automobilį žiemai, kad jis važiuotų lyg „bitutė“ ir nepridarytų rūpesčių?
Automobilis dažniausiai neužsiveda, kai tenka skubėti
Nors žiemos speigai dar gana toli, autoservisų darbuotojai pataria jau dabar atvykti pas specialistus ir paprašyti įvertinti automobilio techninę būklę. Nors techninės apžiūros pažyma neseniai gauta, specialistai sako, kad ji gali ir neparodyti tiesos. Egzistuoja žmogiškasis faktorius, vienas žmogus gali nepastebėti kažkokio gedimo, todėl, norint visiškos ramybės, reikėtų automobilį patikrinti autoservise. Laukti žiemos tikrai nevertėtų, mat, paspaudus pirmajam šaltukui, autoservisus užplūsta minios delsusių vairuotojų, tad pagalbos tą pačią dieną gali ir nesulaukti.
Šiaulių autoservisuose automobilio patikrinimas kainuoja apie 30 Lt. Specialistai jo savininkui pateikia rastų gedimų sąrašą, o vairuotojas pats sprendžia, kur taisyti automobilį – autoservise ar garažiuke.
Ypač svarbu patikrinti automobilio stabdžius, įvertinti, ar skysčiai – tepalas, alyva, aušinimo, langų plovimo, stabdžių skysčiai – atitinka technines savybes ir neužšals, nesustings per speigus.
Reikia neužmiršti patikrinti akumuliatorių: ar jis gerai įkrautas, ar ištvers žiemą, ar atliks savo funkciją anksti ryte, kai reikia skubėti. Kartais veikia ir Merfio dėsnis, kad automobilis neužsiveda būtent tada, kai vėluojama, todėl viską apgalvoti yra būtina.
Specialistai sako, kad vairuotojai į rekomendacijas dažnai numoja ranka, tikisi, kad gedimas nesukels didelių problemų. Dažniausiai išsakytos pastabos pasitvirtina ir automobilis, užklupus šalčiams, nebeužsiveda.
Pigiai ir gerai nebūna
Nuo lapkričio 1-osios reikia pakeisti vasarines padangas žieminėmis. Nepritekliaus varginami vairuotojai nusprendžia pirkti naudotas padangas, bet specialistai sako, kad tai – didelė klaida. Gerų padangų niekas neišmeta. Skandinavijos šalyse, kur atšiaurios žiemos, padangos išmetamos, net jei jų protektoriaus gylis – 4–5 mm. Skandinavai nori važinėti saugiai, o išradingi lietuviai tokias padangas atgabena į Lietuvą ir pardavinėja vairuotojams. Jas įsigyjantys žmonės net nežino, kaip rizikuoja, važinėdami senomis padangomis, kurios neaišku, kiek laiko dūlėjo sandėliuose. Būna neaišku, ar neprakirsti padangos šoniniai sutvirtinimai, specialistų vadinami „kordais“, ar padanga kelyje nesprogs. Įvykus avarijai, pretenzijų nebebus kam pareikšti.
Specialistai sako, kad jei tenka rinktis – pirkti naudotą ar naują, trečiosiose šalyse pagamintą padangą, geriau pirkti naują. Ji turės garantiją, bus patikrinta, saugi ir nesprogs eksploatuojama.
Automobilių remonto meistrai nepataria pirkti ir pačių pigiausių automobilių detalių, akumuliatorių. Pigus daiktas netarnaus ilgai – pigiai ir gerai nebūna. Kokybė visada kainuoja.
Parduotuvėse apstu įvairių langų valymo skysčių. Specialistai pastebėjo, kad nusipirkus pigų langų valymo skystį, nuoroda, kokiai lauko temperatūrai esant skystis neužšąla, būna netiksli. Neretai toks skystis užšąla termometro stulpeliui nukritus vos keliais laipsniais.
Be to, naudojant pigų langų valymo skystį, jo tenka purkšti žymiai daugiau, kad langai būtų švarūs. Brangaus langų skysčio tenka purkšti nedaug, pora paspaudimų ir akyse išsyk prašviesėja. Brangus skystis ir neužšąla per šalčius.
Artinantis žiemai, specialistai turėtų patikrinti, ar gerai veikia salono šildymo ir vėdinimo sistema. Šaltuoju metu silpnai pučiantis šiltas vėjelis nepadės greičiau atitirpti apledijusiems langams, salone bus šalta. Žinoma, automobilis važiuos, bet komfortabiliai jame nesijausite. Be to, teks taip pat ilgai laukti eilėje autoservise, kol gedimas bus pašalintas.
Specialistai vienbalsiai sako, jei automobilis techniškai tvarkingas, jo variklis lengvai užsives per speigus, nesvarbu, ar mašina varoma benzinu, dyzeliniu kuru, dujomis ar elektra. Dujomis varoma mašina žiemą susiduria su problemomis dėl netvarkingos dujų sistemos instaliacijos, laiku nepakeistų įvairių filtrų.
Automobilių stiklai gali ir neapšalti
Vairuotojai dažnai ignoruoja įvairius signalus, teisinasi, kad mašina sena, todėl normalu, kad atsiranda gedimų. Automobilių priežiūros specialistai sako, kad jei sena mašina techniškai tvarkinga, ji niekuo nesiskiria nuo naujos, važiuoja taip pat saugiai ir yra patikima.
Artėjant žiemai, dėl prastų važiavimo sąlygų ir padidėjusių išlaidų automobiliui prižiūrėti vyresnio amžiaus vairuotojai išvis nebesinaudoja nuosavu automobiliu. Pastato šalikelėje, garaže ir laukia, kol atšils.
Specialistai sako, kad nevažiuojantis automobilis žymiai dažniau genda, nei eksploatuojamas kasdien. Nemankštinamos guminės mašinos dalys ima skeldėti, metalinės – rūdyti, prasideda korozija. Pavasarį, prieš atliekant neeksploatuoto automobilio techninę apžiūrą, automobilių meistrai randa labai daug trūkumų vien dėl to, kad automobiliu nebuvo važinėjama.
Nepatyrę vairuotojai baiminasi važinėti žiemą, manydami, kad druska, kuria barstomi keliai, labai kenkia automobiliui. Druska „ėda“ kėbulo dalis, skardą, bet automobilio važiuoklei, varikliui sveikiau, kai mašina važiuojama.
Daugelis vairuotojų vis dažniau atsisako garažų, nes patogiau statyti mašiną šalia namų nei už kilometro esančiame garaže. Žinoma, smagu ryte įsėsti į neapsnigtą, neapledijusį automobilį, bet garaže laikant mašiną, ji dažniau genda. Specialistų teigimu, priežastis ta, kad garaže nutirpsta prie automobilio prilipęs sniegas su druska ir purvu. Su vandeniu druskos skverbiasi į detales ir joms kenkia. Kai automobilis stovi lauke, purvinas sniegas netirpsta, sušąla ir nesiskverbia į visus tarpelius.
Žiemą, žinoma, būtina turėti ledo grandiklį, šluotelę sniegui nušluoti, kastuvą. Anot pašnekovų, parduotuvėse dabar apstu priemonių, kurios padeda akimirksniu nutirpdyti ledą ar neleidžia apšalti automobilio stiklams. Bet kokioje automobilių detalių parduotuvėje galima rasti tepalų, naudojamų tam, kad neužšaltų durys, spynelės, ar įsigyti priedų, pilamų į kurą ir neleidžiančių jam užšalti.