Vilniaus didžiajame teatre (DVT) nuo kovo mėnesio rengiamas teatro seminarų ciklas, kurio dalyviai per teatrą ir literatūrą galės geriau pažinti save, atrasti bendravimą grupėje.
Kaip pranešė DVT, teatro studija "In Motion" pradės veikti nuo kovo 2 dienos, teatro patalpose Verkių gatvėje.
Studija, pasak jos rengėjų, skirta tiems, kas nori išmėginti teatrą, kaip savęs pažinimo ir tarpasmeninių įgūdžių vystymo priemonę. Studija atvira visiems: studentams ir dirbantiems, teatro, literatūros, muzikos, kino ir vaizduojamųjų menų mėgėjams.
Kurso koordinatoriai - teatro pedagogikos specialistas iš Italijos Francesco di Marco (Frančesko di Marko) ir Kristupas Sabolius.
Įsirašyti į studiją galima iki vasario 27 dienos.
Šis teatro studijos projektas remiasi autokompozicijos (arba aktoriaus/autoriaus) metodu, kuris suprantamas kaip šiuolaikinių teatrinių technikų ir italų literatūrinės tradicijos jungtis.
Pagrindinis šios jungties tikslas - įgyvendinti fizinio judesio ir literatūrinio pasakojimo sintezę. Postūmį seminaro užsiėmimams turi suteikti tiek literatūra, tiek ir individualūs dalyvaujančiųjų išgyvenimai.
Ši studija yra visų pirma orientuota į pradedančiuosius aktorius ir režisierius, socialinių iniciatyvų autorius, mokytojus ir pačius jauniausius teatro mėgėjus, pradedant vidurinių mokyklų moksleiviais.
Pagrindinė metodo charakteristika - atsižvelgti į kiekvieno sugebėjimus ir suteikti galimybę sukurti teatrinį kūrinį dirbant kolektyve, bet sykiu išlaikant ypatingą individualumą.
Pjesių bei literatūros kūrinių analizės keliu, tuo pat metu pasitelkiant dramos veiksmo instrumentus, norima nagrinėti visiems bendras temas.
Teksto supratimui turėtų "tarpininkauti" asmeninių istorijų plėtotė, taip pat pagalbinės priemonės - daiktai, muzika, dailės kūriniai.
Standartinė studijų trukmė - keturios savaitės. Jų metu rengiami kasdieniniai ne mažiau kaip 2 valandų užsiėmimai nuo pirmadienio iki penktadienio (iš viso 40 valandų), neskaitant užsiėmimų prieš pateikiant galutinį, publikai skirtą, rezultatą.
Pagal bazinę seminarų schemą, pirmąją savaitę vyksta temos pristatymas (pvz., "Tapatybė pagal Pirandello"), įvedama į kūno judesio ir grupės darbą, dirbama su literatūriniu pasakojimu, rašomi rašiniai, analizuojama sceninė medžiaga - vaizdai, paveikslai, fotografijos, daiktai, spalvos.
Antrąją savaitę analizuojami pateikti asmeninių pasakojimų tekstai, pasirinkti literatūriniai tekstai, daromi kolektyviniam susiklausymui skirti fiziniai pratimai, pateikiami dainavimo, scenos judesio pagrindai.
Trečiąją savaitę susipažįstama su improvizacijos technikomis, improvizuojama individualiai, remiantis asmeniniu pasakojimu, ir grupėje.
Paskutinę seminarų savaitę pristatomos teatro režisieriaus sąvokos bei kuriamas pastatymas.
BNS