• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojai šventė Kėdainiuose

Romo VILČINSKO ir Alberto ONIŪNO fotoreportažas

Vilkikų vairuotojai, daugiausia laiko praleidžiantys ant ratų, muitinėse ir pasienio postuose, o ne namuose, retai teturi galimybę susirinkti, pademonstruoti vienas kitam vairavimo meistriškumą ir paprasčiausiai atsipalaiduoti. Viena tokių progų - "Linavos" nacionalinės vežėjų asociacijos, šįmet švenčiančios savo dešimtmetį, rengiama vairuotojų šventė. Jau trečiąsyk ji vyksta buvusiame Kėdainių kariniame aerodrome. Dabar jis priklauso žymiam Lietuvos oreiviui lakūnui Rimvydui Maciulevičiui. Čia jis įsteigė pirmąjį Europoje reaktyvinių lėktuvų pilotų mokyklą. Jai priklauso du čekiški mokomieji naikintuvai L-29. Būtent šie lėktuvai, pilotuojami Jono Noreikos ir Viktoro Kurbedžio, ir pradėjo vairuotojų šventę.

REKLAMA
REKLAMA

Kildami nedideliame aukštyje, vienas šalia kito šie seni naikintuvai, nesugebantys pavyti net keleivinio boingo, atrodė išties įspūdingai, kaip ir jų atliekama akrobatinių figūrų programa. Mat daugelyje masinių renginių panašius triukus žymiai mažesniais greičiais atlieka akrobatiniai lėktuvai.

REKLAMA

Lakūnus pakeitė motociklininkai .

Šie "britvomis" naktinį Vilnių šiurpinantys vaikinai aerodromo pakilimo taku skriejo apie 200 kilometrų per valandą greičiu ant užpakalinio rato, stovėdami ant motociklo arba sėdėdami atbuli. Programos pabaigoje vienas motociklininkas vietoje sukosi tol, kol sprogo galinė padanga. Dūmų debesyje pasirodymas baigėsi.

REKLAMA
REKLAMA

Vilkikų vairuotojų slalomo varžybos tęsėsi keletą valandų, nes dalyvių buvo net 78. Vieni vinguriavo tarp oranžinių bokštelių lėtai bet atsargiai, kiti spaudė taip, kad net padangos cypė, pervažiuodami tuos bokštelius ir paties vilkiko, ir "furos" ratais. Kėdainiškių renginyje nebuvo gausu - didesnę žiūrovų dalį sudarė patys vairuotojai, jų šeimų nariai bei firmų atstovai. Kolegų pasirodymai buvo gyvai komentuojami. Vienas vairuotojas prasitarė, kad tikrasis slalomas yra ne čia, o Lenkijos keliuose. Kitas, berods, panevėžietis garsiai dėstė visiems norintiesiems jo klausytis, kaip viename iš ankstesnių renginių neteisingai nebuvo pripažintas nugalėtoju, nors ir parodė geriausią rezultatą, ir tik kitais metais jo buvo atsiprašyta. Suprask - varžybose klesti korupcija. Tačiau kai tas panevėžietis į trasą išvažiavo pats, jo važiavimas, švelniai tariant, visai nebuvo panašus į čempionišką. Po to (gal susigėdęs) į buvusių pašnekovų būrį jis nebegrįžo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar prieš prasidedant vilkikų slalomo varžyboms buvo paskelbta, kad žiūrovus už 20 litų 10 minučių skraidins "kukurūznikas". Norinčiųjų buvo pakankamai - gražiai raudonai nudažytas ir tautiškai "Šauliu" pavadintas senas rusiškas biplanas kilo ir leidosi be poilsio. Beje, nusileisdamas lakūnas nuolat tobulino savo meistriškumą, stengdamasis kuo žemiau praskristi virš vilkikų. Vairuotojai kirto lažybų, ant kieno furos galiausiai tasai "Šaulys" nutūps.

REKLAMA

Autobusų vairuotojų varžybos baigėsi greičiau. Iš karto buvo aišku, kad pats įspūdingiausias ir gražiausias autobusas yra Kauno "Kautros" neoplanas. Trečia svarbiausia rungtis - įmonių vadovų slalomas dviračiais. Vadus audringai palaikė vairuotojai. Tačiau kai kurie, pasalūniškai pasislėpę už bendradarbių nugarų, vadui drebinant dviračio vairą ir iš paskutiniųjų bandant nuo jo nenukristi, šūkavo: "Čia tau ne džipą vairuoti". Labiausiai nepasisekė "Telautos" vadovui Valdui Zykui. Jis užvažiavo vienam žiūrovui ant kojos. Tas beveik nieko ir nepajuto, tačiau puikiai žvilgančio "Panther" priekinis ratas susirangė "aštuoniuke". Žiūrovai išsyk ėmė spėlioti, ar tas dviratis ne popierinis. Matyt, nė vienas jų tokios panteros nebepirks. Beje, būtent V. Zyko įmonės vairuotojas Virginijus Grigola buvo pirmas vilkikų slalomo varžybose. Tarp įmonių vadovų dviračiu važiavo ir kokių dvylikos metų berniukas, pristatytas vienos stambios vežėjų firmos bendrasavininkiu. Baigiantis įmonių vadovų kančioms, paskutinį kartą virš galvų kokių trijų metrų aukštyje praskrido "Šaulys". Šįkart lakūnas pranoko pats save - nuo žiūrovų galvų nulakstė firminės "Linavos" kepuraitės.

Vakare, grojant "Joniui", vyko apdovanojimų ceremonija, užtrukusi gan netrumpai, nes prizus gavo visi rėmėjai, Kėdainių gaisrininkai, policininkai ir medikai. Absoliučiai geriausiu autobuso vairuotoju pripažintas Edmundas Korzonas iš Šiaulių, o geriausiu vilkiko vairuotoju - Evaldas Petukas iš firmos "Translitas". Nugalėtojai laistėsi šampanu, tačiau iki "Formulė 1" šampano čiurkšlių buvo gerokai toli - lietuvaičiams buvo gaila gerą daiktą išlaistyti, geriau su komanda išgerti. Po įspūdingo fejerverko dauguma šventės dalyvių išsiskirstė, liko tik tie, kuriems kitą dieną nereikėjo važiuoti į reisą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų