Vidaus reikalų ministras Juozas Bernatonis ir viceministras Jonas Liaudanskas trečiadienį pasveikino Vilniaus miesto vyriausiojo policijos komisariato (VPK) pareigūnus, oficialiai atidariusius modernizuotą Operatyvaus valdymo skyriaus Budėtojų poskyrį.
Kaip praneša ELTA, Vidaus reikalų ministerijos vadovai tai laiko pirmuoju žingsniu, įgyvendinant Bendrojo pagalbos centro, simboliškai vadinamo "112", sistemą.
Pagalbos numeris 112 Vilniaus mieste jau kurį laiką veikia kaip policijos paslauga kartu su numeriu 02 ir 102. Per parą telefonu 112 paskambina apie 2 000 žmonių, apie 400 skambučių būna rezultatyvūs. Gyventojai daugiausia praneša apie nusikaltimus, eismo įvykius, užstatytus automobilius, konfliktus šeimose, prašo konsultacijų. Informacija operatyviai perduodama artimiausiems policijos komisariatams. Dalis žmonių telefonu 112 kviečia priešgaisrinės apsaugos ar greitosios pagalbos darbuotojus.
Tačiau kol kas nei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, nei Greitoji pagalba neturi analogiškai modernizuoto Operatyvaus valdymo skyriaus, todėl ir vieningos pagalbos sistema dar negalima.
Baigus diegti Bendrojo pagalbos centro sistemą, centre dirbantys pareigūnai visą parą priims informaciją iš žmonių apie rengiamus ir padarytus nusikaltimus, avarijas, gaisrus, stichines ir kitas nelaimes bei operatyviai apie jas praneš atitinkamoms tarnyboms: policijai, greitajai pagalbai bei priešgaisrinei apsaugai. Kol atvyks atitinkamos tarnybos, centro darbuotojai konsultuos telefonu, kaip elgtis konkrečioje situacijoje.
Pirmiausia tokią sistemą nuspręsta įdiegti Vilniaus mieste, vėliau planuojama įsteigti 2-3 centrus, kurie aptarnaus visos šalies teritoriją.
Pagal panašų principą pagalbos tarnybos veikia daugelyje Europos valstybių ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Vidaus reikalų ministerijos atstovų teigimu, šia patirtimi remsis ir Lietuva.
Būtinybę sukurti tokį centrą pabrėžia ir Europos Sąjungos pareigūnai, kurie reikalauja sukurti nacionalinę gelbėjimo tarnybą visiems nelaimės atvejams.