Ketvirtadienį (10.23) Seimo Europos informacijos centre prasidėjo konferencija, kurioje bus aptartas Europos vartotojų centro įsteigimas Lietuvoje.
Konferencijoje bus diskutuojama apie Europos vartotojų centro Lietuvoje įkūrimą, teisinį statusą, finansavimo galimybes. Europos Sąjungos (ES) šalių vartotojų centrų atstovai pasidalins patirtimi apie Europos vartotojų centrų veiklos pobūdį, tikslus ir funkcijas.
Konferencijoje dalyvaus Europos komiteto prie LRV generalinis direktorius Petras Auštrevičius, Europos Komisijos delegacijos, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos prie LR teisingumo ministerijos atstovai, Suomijos, Švedijos, Airijos vartotojų centrų vadovai.
Vieningoje Europos Sąjungos rinkoje vartotojai vis daugiau prekių ir paslaugų perka kitose šalyse. Šiais atvejais dėl savo teisių pažeidimų vartotojai gali kreiptis į Europos vartotojų centrus. Tokie centrai nagrinėja gautus skundus dėl prekių ir paslaugų pirkimo kitose šalyse, atlieka kainų, kurios ES šalyse svyruoja iki 30 procentų, palyginimo ekspertizes, informuoja ir šviečia vartotojus.
Centrai glaudžiai bendradarbiauja tarpusavyje ir su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis, dauguma jų yra įsijungę į Europos neteisminį tinklą (EEJ-net) ir finansinių paslaugų tinklą (FIN-net). Europos neteisminis tinklas padeda vartotojui greitai ir pigiai išspręsti ginčus dėl už savo šalies ribų pažeistų vartotojo teisių.
Europos vartotojų centrų darbuotojai, siekdami išspręsti nepatenkinto vartotojo problemą, susisiekia su tos šalies, kurioje buvo įsigyta prekė ar naudotasi paslauga, analogišku centru.
Europos vartotojų centrai jau veikia 12-oje ES šalių narių, iš viso yra 15 tokių centrų. Europos Komisija siekia, kad Europos vartotojų centrai kaip įmanoma greičiau būtų įsteigti kiekvienoje stojančioje į ES šalyje. Lietuvoje vartotojų centro įsteigimu rūpinasi Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos.