• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Autobusus vairuoja potencialūs žudikai?

Albertas ONIŪNAS

Panevėžio maršrutinio autobuso vairuotojas Antanas Rančys (52 m.) mirė vidury baltos dienos prie savo autobuso. Kaip dabar paaiškėjo, dėl širdies ligos. Laimei, taip neatsitiko vairuojant. Tuo tarpu prieš ketverius metus Vilniuje įvyko autobuso avarija, kurioje trys žmonės žuvo ir dešimt buvo sužeista. To autobuso vairuotojas taip pat patyrė staigius širdies negalavimus. Panašu, kad tokioms nelaimėms kelias atvertas - vairuotojų sveikatos patikrinimo tvarka liberalizuota daugiau negu bet kada iki šiol, o autobusų parkuose dirba dauguma pagyvenusių vairuotojų...

REKLAMA
REKLAMA

Grumtynės su jaunuoliais

Panevėžio policija gavo pranešimą, kad Smėlynės ir Aguonų gatvių sankryžoje maršrutiniame autobuse kilo konfliktas tarp to autobuso vairuotojų ir grupės paauglių. Įvykio vieton atvykę medikai šalia autobuso, šalikelėje, rado jau nebegyvą A. Rančį. Iš pradžių manyta, kad jaunuolių grupė aptalžė vairuotoją metaliniu strypu ir užmušė. Tačiau netrukus policijon buvo atvežti ir apklausti konflikte dalyvavę paaugliai. Pasirodė, kad jie važiavo namo iš treniruotės pustuščiame 3-iojo maršruto autobuse. Vienoje stotelėje paaugliai pamatė savo draugą, kuris dviračiu privažiavo prie autobuso, todėl per pravirą langą pasisveikino, kalbėjosi. Vairuotojas jau ketino važiuoti, tačiau situacija jam, matyt, pasirodė pavojinga, todėl jis susinervino ir paprašė kalbėjusį su draugu vaikiną išlipti laukan. Šis atsakė turįs bilietą ir lipti neketinąs. Tada vairuotojas dar labiau susinervino ir, paėmęs metalinį strypą, nuėjo prie autobuso gale buvusių paauglių. Vaikinai čiupo strypą vairuotojui iš rankų, bijodami, kad juo nebūtų smogta. Vienas vairuotojui įspyrė. Po to vairuotojas ir jaunuoliai išlipo laukan, o čia A. Rančiui staiga sušlubavo širdis ir jis susmuko ant šaligatvio. Vaikinai ramiai sau nuėjo. Likusieji keleiviai sėdėjo savo vietose ir laukė, kol vairuotojas atsikels ir vėl sės prie vairo. Tačiau A. Rančys jau buvo miręs. Šalia įvykio vietos buvęs vyriškis informavo apie įvykį policiją ir savo automobiliu pasivijo bei susisodino vidun jaunuolius. Po apklausų vienas jų buvo sulaikytas, tačiau paaiškėjus, kad A. Rančio mirties priežastis - infarktas, jaunuolis paleistas. Prokuratūroje dar tebetiriama baudžiamoji byla dėl abipusių chuliganiškų veiksmų.

REKLAMA

Vairuotojas iš pradžių melavo

Prieš ketverius metus Vilniuje, sutrikus autobuso vairuotojo širdies veiklai, pasekmės buvo kur kas skaudesnės. 1997 metų rugsėjo 17 dieną sostinės Liepkalnio gatve Aušros vartų gatvės link riedėjo maršrutinis "Ikarus" autobusas Vilnius - Jašiūnai - Šalčininkai, vairuojamas 58 metų V. Kulvinskio. Autobusas riedėjo vis greičiau, sankryžoje nestabdė, nors tuo metu degė raudona šviesa, tiesiog sutraiškė kelyje pasipainiojusį automobilį "Honda", užlėkė ant šaligatvio ir važiavo juo, prie namų sienų pritrėškė tris žmones, galop vėl išvažiavo į gatvę ir trenkėsi į stotelėje stovėjusį tokios pat markės miesto maršrutinį autobusą. V. Kulvinskis liko sveikas, išlipęs lauk policijai aiškino, kad kažkas atsitiko autobusui, galbūt sprogo padanga, ir jis tapo nevaldomas. Šioje avarijoje žuvo šaligatviu ėję R. Grušnius, H. Pirštelis ir dar vienas žmogus, buvo sužalotas, tačiau per stebuklą liko gyvas "Hondos" vairuotojas V. Kiselis, sužeisti dar 9 žmonės. Eismo nelaimės pasekmės galėjo būti ir dar skaudesnės, nes tuo metu tuojau pat turėjo baigtis pamokos čia esančioje vidurinėje mokykloje, o tada gatvė būtų buvusi pilna moksleivių. Viena autobuso keleivė per apklausą papasakojo, kad dar prieš avariją pajuto, jog autobuso vairuotojui darosi kažkas negera, autobusas važiuoja neįprastai. Vykstant tardymui dėl šio įvykio ir pats V. Kulvinskis prisipažino, kad dėl įvykio kaltas ne koks techninis gedimas, o jo sveikata - staiga užėję širdies skausmai. V. Kulvinskiui buvo skirtas invalidumas, toliau jis nebedirbo, po kurio laiko mirė.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojai - pagyvenę

UAB Panevėžio autobusų parkas Saugos darbe ir medicinos tarnybos viršininkas Kęstutis Plokštys informavo, kad jų įstaigoje dirbančių vairuotojų vidutinis amžius yra apie 55 metai. Žinoma, geriau, kad dirbtų jauni, žvalūs ir pasitempę vairuotojai, tačiau ekonominė padėtis tokia, jog būtent jaunus pirmiausia ir reikėjo atleisti iš darbo mažinant etatus. Patyrusiems, didelį stažą turintiems vairuotojams reikėtų mokėti didžiules kompensacijas, todėl "pigiau" atleisti tedirbantį kelerius metus. Pasak K. Plokščio, o oficialių A. Rančio mirties išvadų dar nėra, tačiau jau žinoma, kad jį ištiko infarktas. Jo ligos istorijos duomenys nėra žinomi, kaip ir kitų vairuotojų. Jei atnešamas nedarbingumo lapelis, jame yra užkoduotas ir apibendrintas susirgimo pavadinimas. A. Rančys pastaruoju metu nedarbingumo lapelio neturėjo ir jokiais negalavimais nesiskundė. Jau po nelaimės imta šnekėti, kad širdies skausmus jis ir anksčiau jautė, buvo netgi nualpęs. Bet tai tik nepatvirtintos kalbos. K. Plokštys nemano, kad šiuo atveju realiai galėjo įvykti nepataisoma nelaimė, panaši kaip Vilniuje, nes A. Rančys stipriai susijaudino dėl konflikto su keleiviais, o jei ne tai, gal būtų dar ilgai važinėjęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Medikams priekaištų nėra

K. Plokštys sakė girdėjęs šnekų, kad vairuotojo sveikatos apžiūros pažymą iš medikų galima nusipirkti nuslepiant kokį negalavimą, tačiau negalįs patvirtinti, kad taip iš tiesų yra. Medikai dirba savo darbą, daugeliui vairuotojų sutrumpinamas apžiūros atlikimo terminas. Tam pačiam A. Rančiui sveikata paskutinį kartą buvo tikrinta praėjusių metų rudenį. Kitą kartą skirtas patikrinimas ne po dvejų metų, kaip įprasta, o jau šių metų rudenį - po metų. Tad priekaištų medikams dėl prastos vairuotojų sveikatos kontrolės kaip ir nebūtų pagrindo reikšti. Be to, parke veikia medicinos tarnyba, vairuotojai, kaip ir senais laikais, prieš reisus yra tikrinami. Žinoma, dažniausiai apsiribojama blaivumo patikrinimu, matuojamas kraujo spaudimas. Nors šiais laikais išlaikyti darbą sunku, vis dar pasitaiko vairuotojų, ateinančių į darbą "su kvapeliu". K. Plokštys sako, kad dar neaišku, kaip bus traktuojamas įvykis dėl A. Rančio - ar nelaimingas atsitikimas darbe, ar ne. Tai paaiškės po prokuratūros bei Darbo saugos inspekcijos atlikto tyrimo. Šis atvejis abejotinas, nes vairuotojas darbdavio nebuvo įpareigotas nervintis ir su strypu aiškintis santykius su keleiviais. Kol kas autobusų parko steigėjas - Panevėžio savivaldybė - skyrė A. Rančio šeimai 1 500 litų pašalpą laidotuvėms. Ar priklauso skirti daugiau pinigų, paaiškės po tyrimo.

REKLAMA

Psichikos ligoniai vairuos?

Kauno 3-iosios klinikinės ligoninės Šančių poliklinikos Vairuotojų medicininių apžiūrų komisijos pirmininkės pavaduotoja gydytoja Kristina Stropienė sako, kad šiuo metu vien Kaune yra apie 13 vairuotojų medicinos apžiūrų komisijų. Jas turi kiekviena poliklinika, o dar yra ir žinybinių bei privačių. Kiekvienas vairuotojas gali laisvai pasirinkti, į kurią komisiją eiti tikrintis sveikatą. Vienoje nepraėjo - eina kitoje. Ir praeina. Reikia tik atsinešti pažymą, kad nesi psichiatrų ar narkologų įskaitoje. Galbūt tai ir nėra blogai, jei kalbėtume apie daugumą vairuotojų. Tačiau autobusų vairuotojai turi būti tikrinami žymiai rimčiau. Anksčiau būtent šioje komisijoje buvo tikrinami autobusų parkų vairuotojai, čia sukaupta ir nemaža duomenų bazė apie jų sveikatos būklę. Jie privalėdavo atsinešti ne tik psichiatro narkologo, bet ir šeimos gydytojo pažymą apie sveikatos būklę. Tačiau vis tiek jiems čia būdavo daroma elektrokardiograma, matuojamas kraujo spaudimas. Mat dažnai šeimos gydytojai, nenorėdami prarasti ligonių, apibūdina juos kaip visiškai sveikus, nors iš tiesų taip ir nėra. Beje, dabar ir šeimos gydytojai turi teisę rašyti sveikatos patikrinimo pažymas, tačiau kol kas realiai to dar nedaroma. Matyt, šeimos gydytojai prisibijo atsakomybės. Dabar į šią komisiją ateina tik vienas kitas autobusų vairuotojas, nes parkai sudarę sutartis su kitomis komisijomis - konkurentai nuviliojo. Tačiau K. Stropienė mano, kad tai nėra gerai ir "D" kategorijos vairuotojai turi būti rimtai, centralizuotai tikrinami vienoje vietoje. Gydytojos nuomone, mirčių prie vairo visiškai išvengti neįmanoma, nes, pavyzdžiui, insulto nenumatysi, ne visada ir infarktą galima numatyti. Didesnį pavojų keliuose kelia ne infarktai, o girti ar narkotikų veikiami vairuotojai. Pastaruoju metu nerimą kelia tai, kad komisijos kabinetų duris vis dažniau varsto turintys psichikos sutrikimų žmonės. Anksčiau per savaitę tokių būdavo vos vienas kitas, o dabar ateina kasdien (ir ne po vieną). Darosi neramu pagalvojus, kad toks žmogus, apėjęs kelias vairuotojų komisijas, vis dėlto įsigudrins gauti pažymą ir kartu vairuotojo pažymėjimą...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų