REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjo mėnuo, kai gyventojai už menkavertes siuntas iš Kinijos ir kitų trečiųjų pasaulio šalių turi susimokėti pridėtinės vertės mokestį ir deklaruoti prekes muitinėje. Žmonės skundžiasi Lietuvos pašto darbu ir sako, kad yra absurdiška už kelių eurų vertės prekes sumokėti daugiau mokesčių, nei kainavo pati prekė.

Praėjo mėnuo, kai gyventojai už menkavertes siuntas iš Kinijos ir kitų trečiųjų pasaulio šalių turi susimokėti pridėtinės vertės mokestį ir deklaruoti prekes muitinėje. Žmonės skundžiasi Lietuvos pašto darbu ir sako, kad yra absurdiška už kelių eurų vertės prekes sumokėti daugiau mokesčių, nei kainavo pati prekė.

REKLAMA

Kai kuriems žmonėms tenka už savo siuntą pridėtinės vertės mokestį susimokėti ir antrą kartą. Lietuvos pašto atstovai tikina, kad dėl to gyventojai turi aiškintis su tų šalių pardavėjais, iš kurių tas prekes įsigijo. Neapsikentę biurokratijos, lietuviai dabar daugiau perka lietuviškose elektroninėse parduotuvėse – ten pirkėjų srautai išaugo 3 kartus.

Viename iš Lietuvos pašto skyrių lentynos, kuriose laikomos siuntos, apytuštės, nors prieš metus tokiu laiku būdavo užkrautos siuntiniais. Nuo liepos 1 dienos pridėtinės vertės mokesčiu apmokestinus net menkavertes siuntas iš Kinijos ir kitų trečiųjų pasaulio šalių, žmonės jų ėmė siųstis gerokai mažiau.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos pašto duomenimis, palyginti su pernai liepa jų sumažėjo 5-6 kartus. O tie, kurie visgi prekes užsisakė po liepos 1, skundžiasi Lietuvos pašto darbu ir neadekvačiais mokesčiais.

REKLAMA

„Su Lietuvos paštu norėtųsi turėti kuo mažiau reikalų, nes tikrai yra absurdas. Jeigu perki prekę už vieną eurą. Kaip dabar aš pirkau dildei tokį kraštuką ir įsivaizduokit, paprašo susimokėti dar papildomai 4 eurus, tai kažkas neįtikėtino“, – sako Irutė, užsisakiusi prekę iš Kinijos.

Dėl to dalis žmonių, užsisakę smulkių prekių iš trečiųjų pasaulio šalių už kelis eurus ir išgirdę, kiek už tai reikės susimokėti mokesčių, siuntų nebeatsiima ir prašo pašto jas grąžinti.

„Aš jų nemokėjau, aš tiesiog iš principo, nes nu kažkokia nesąmonė, kai tu moki keliais šimtais procentų daugiau už deklaravimą, už tuos mokesčius, negu kainuoja pati prekė, tai aš nusprendžiau tiesiog tos siuntos nebeatsiimti. Lai Lietuvos paštas už savo pinigus į Kiniją siunčia atgal tą prekę“, – sako prekę iš Kinijos užsisakęs Tomas.

REKLAMA
REKLAMA

Tokių siuntų, kurių žmonės dėl mokesčių neatsiima ir nori grąžinti, Lietuvos pašto logistikos centras turi apie 10 procentų. Tiesa, Tomui po ilgų aiškinimųsi ir žinučių iš Lietuvos pašto, kuris vieną dieną informuoja, kad reikia deklaruoti ir susimokėti, o po kelių valandų praneša, kad nebe, savo siuntą gauti pavyko ir už ją nereikėjo mokėti papildomai.

Tomas jau pirkdamas iš kiniškos elektroninės parduotuvės pridėtinės vertės mokestį susimokėjo, tačiau Lietuvos paštas  iš pardavėjo negavęs specialaus kodo to apmokėjimo nemato ir dėl to žmonių prašo susimokėti antrą kartą.

Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė teigia: „Informaciją apie mokesčių sumokėjimą į sistemą tarptautinę, vieno langelio sistemą, kuri vadinasi IOSS privalo suvesti būtent pardavėjas, todėl klientams šiuo atveju iš ties tenka šiuo klausimu kreiptis jau į savo pardavėją, kad pardavėjas jam grąžintų mokestį, kurio atitinkamai neperdavė jo pardavėjas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors siuntų iš tokių šalių kaip Kinijos lietuviai užsisako mažiau, muitinės atstovai džiaugiasi, kad žmonės patys ėmė drąsiau jas savarankiškai deklaruoti muitinės deklaravimo sistemoje, kai liepos pradžioje tokių gyventojų bus vos kelios dešimtys.

Muitinės departamento atstovas Vitas Volungevičius sako: „Sistemos trikdžių dabar nematėm, nes galim pasidžiaugti, kad šiai dienai turim trečdalį milijono uždeklaruotų siuntų per išmaniąją muitinės deklaracijų apdorojimo sistemą, tai didelis kiekis.“

TV3 Žinių pakalbinti vilniečiai sako, kad būtent dėl biurokratijos deklaruojant kiniškų prekių nepirko.

„Dar neperpratau tos sistemos, bet žinojau, kad įves mokestį, tai skubėjau užsisakyti viską, užsisakiau. Jau dabar bręsta reikalas vėl užsisakyti, tai bandysim. Mačiau kai kurios parduotuvės, kur aš pirkau, jau pačios susitvarkė, kad jau nereikia nieko daryti, tai dėl to užsakinėsiu ir toliau“, – teigia vilnietis. 

REKLAMA

„Lietuvoje arba tų prekių kai kurių nėra, kokių yra Kinijoje ar kitose šalyse, ir daug pigiau ten, kad ir tas mokestis yra, vis tiek Lietuvoje žymiai brangiau yra“, – sako vilnietis. 

„Seniau žmona siųsdavosi įvairiausių menkniekių, o dabar jau kažkaip tai ne, dėl tų muitų, bet tiesiog kažkaip internetinė prekyba Lietuvoje labai išpopuliarėjo per karantiną, tai esam patenkinti“, – sako kitas.

O naująja tvarka išties džiaugiasi lietuviškos elektroninės parduotuvės, kurios sulaukė pirkėjų antplūdžio.

„Pigu.lt“ atstovas Nerijus Mikalajūnas teigia: „Srautas, jeigu kalbėtume apie smulkesnes prekes iki 20 eurų, padaugėjo ženkliai. Dabar skaičiuojame, kad yra beveik 3 kartus daugiau tokių pirkėjų negu turėjome birželio mėnesį.“ 

REKLAMA

N. Mikalajūnas sako, kad prekės po liepos 1 dienos nebrango, nes mokesčius įmonės užsisakinėdamos iš Kinijos, mokėjo ir prieš tai. Dėl to, anot verslų, naujoji tvarka, kai turi susimokėti ir žmonės, yra sąžininga, taip valstybė surenka daugiau mokesčių.

O Lietuvos paštas primena, kad žmonės jį informuotų, jei pirkdami trečiųjų pasaulio šalių elektroninėse parduotuvėse PVM jau susimokėjo. Taip pat ragina teisingai parašyti adresą ir kitus kontaktinius duomenis, kitaip siuntos gali strigti ir vėluoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų