REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Volvo“ markės entuziastai gali didžiuotis kaip greitai ir fenomenaliai atsigavo jų dievinamas gamintojas. Nuo didžiausio ir prabangiausio modelio prasidėjęs kardinalus „Volvo“ atsinaujinimas baigėsi ties štai šiuo – XC40 SUV tipo automobiliu, kuris šiuo metu yra pats kompaktiškiausias kompanijos modelis.
Nepaisant kišeninio žibintuvėlio dydžio ir mažiausio „Volvo“ modelio statuso, liežuvis niekaip neapsiverčia pasakyti, jog tai... mažas automobilis. Jis visais parametrais yra pranašesnis už V40 hečbeką ir yra 173 mm ilgesnis bei 81 mm platesnis už jau nebegaminamą, bet itin stilingai atrodantį C30 hečbeką.





























Modelis VOLVO XC40 VOLVO V40
Ilgis 4425 mm 4369 mm
Plotis 1863 mm 1783 mm
Aukštis 1652 mm 1439 mm
Ratų bazės ilgis 2702 mm 2647 mm

„Volvo“ markės entuziastai gali didžiuotis kaip greitai ir fenomenaliai atsigavo jų dievinamas gamintojas. Nuo didžiausio ir prabangiausio modelio prasidėjęs kardinalus „Volvo“ atsinaujinimas baigėsi ties štai šiuo – XC40 SUV tipo automobiliu, kuris šiuo metu yra pats kompaktiškiausias kompanijos modelis.
Nepaisant kišeninio žibintuvėlio dydžio ir mažiausio „Volvo“ modelio statuso, liežuvis niekaip neapsiverčia pasakyti, jog tai... mažas automobilis. Jis visais parametrais yra pranašesnis už V40 hečbeką ir yra 173 mm ilgesnis bei 81 mm platesnis už jau nebegaminamą, bet itin stilingai atrodantį C30 hečbeką.





























Modelis VOLVO XC40 VOLVO V40
Ilgis 4425 mm 4369 mm
Plotis 1863 mm 1783 mm
Aukštis 1652 mm 1439 mm
Ratų bazės ilgis 2702 mm 2647 mm

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Volvo XC40“ yra pirmasis kompaktinės klasės atstovas, kuris buvo sukurtas ant naujos, antrosios modulinės platformos, neturinčios nieko bendro su V60 ar V90 modeliais. Pastaroji platforma bus skirta kompaktinės klasės „Volvo“, „Geely“ bei „Lynk & Co“ modeliams.
Šių platformų didžiausi skirtumai slypi pakaboje. XC40 modeliai bus komplektuojami su gerokai paprastesnės konstrukcijos „McPherson“ priekine ir galine nepriklausoma pakabomis. Tuo tarpu visi 60 ir 90-osios serijos modeliai atkeliauja turėdami dvigubų svirčių pakabą priekyje ir integruotą daugiasvirtę gale.
2 litrų darbinio tūrio varikliai bei 8 laipsnių „Aisin“ automatinės transmisijos (ją taip pat naudoja BMW, „Opel“, „Peugeot“ ir naujos kartos RAV4) yra identiškos didesniems ir brangesniems broliais, bet vargu ar tai labai rūpės daugeliui XC40 pirkėjų, kurie šį kompaktišką SUV pirks dėl dviejų dalykų: eksterjero dizaino bei visame pasaulyje garsėjančių „Volvo“ saugumo technologijų.


REKLAMA

Volvo XC40 faktų lentelė


DIZAINAS



Verdiktas 4.5


Ar kada nors esate matę agresyvų, akiplėšiškai atrodantį, akis draskantį „Volvo“? Per labai ilgą gamintojo istoriją, „Volvo“ niekada nebuvo pradėjusi serijinės automobilio gamybos, kurio eksterjero dizainas asocijuotųsi su agresija, smurtu ir bandymu uždominuoti. Šią praktišką formulę puikiai ištobulinę konkurentai iš Vokietijos visuomet jodavo ant to paties arkliuko ir tik retkarčiais leisdavo sau improvizuoti. Atlikti šį bei tą neįprasto. Nepaisant vienetinių atvejų, analogai iš Vokietijos visuomet atrodydavo pernelyg rimti ir labiau orientuoti į norą pademonstruoti vairuotojo ego. Visai kaip ir vokiškas humoras – puikiai suprantamas tik jų pačių.
Toje pačioje valtyje sėdi ir „Volvo“ dizaineriai, kurie stengiasi laikytis griežtos kompanijos vadovų politikos ir visiems modeliams sukurti tik „Volvo“ automobiliams būdingą veidą. Vienu metu „Volvo“ nenori štampuoti identiškai atrodančių modelių, bet dėl gamybos kaštų ir noro turėti tęstinumu pasižyminčią dizaino liniją, tam tikri elementai turi būti panaudoti ne vieną, bet kelis kartus.
Iš pirmo žvilgsnio – tai akivaizdus „Volvo“ šeimos narys, kurį mes atpažįstame pažvelgę į Toro kūjį simbolizuojančius priekinius žibintus bei kelių dešimtmečių dizaino istoriją simbolizuojančius vertikalius galinius žibintus, bet tik tiek.
Šį kartą dizaineriai mažiausiam savo SUV „Volvo“ suteikė tik jam būdingas proporcijas bei tam tikrus dizaino elementus. Iš tiesų, „XC40“ forma primena didžiulę dėžę, padailintą keliais aštresniais pjūviais. Ar tai blogai? Tikrai ne, nes XC40 atrodo nelyginamai geriau už „Audi Q3“, „BMW X1“ ar „Jaguar E-Pace“. Lyg pusryčių negavęs pokemonas.

REKLAMA
REKLAMA

Volvo XC40 dizaino elementai


INTERJERAS



Verdiktas 4


„If it ain't broke, don't fix it“ – tokiu moto greičiausiai vadovavosi „Volvo XC40“ interjerą projektavę inžinieriai, kurie 98 procentus detalių perkėlė iš didesnių markės modelių.
Prietaisų skydelis, centrinė konsolė, sėdynės ir kiti svarbūs elementai niekuo nesiskiria nuo tų, kuriuos galite surasti V60 ar net XC90 modeliuose. Vis dėlto, tam tikrų, unikalių, sprendimų šiame automobilyje netrūksta.
Pavyzdžiui, modeliai su „Harman Kardon“ garso sistema leidžia mėgautis ne tik aukštesnės raiškos melodijų sklaida, bet ir naudotis „Vehicle Noise Compensation“ vardu pavadinta technologija, kuri automatiškai stengiasi slopinti už automobilio lango esantį triukšmą. Taip pat reikėtų paminėti, jog žemųjų dažnių kolonėlė šiame automobilyje sumontuota ne bagažinėje, o už priekinės konsolės, vos ne po priekiniu stiklu. Tokiu būdu inžinieriai galėjo atsisakyti minties priekinių durų apačioje sumontuoti papildomas kolonėlės, tad vietoje jų atsirado milžiniškos erdvės daiktams: nuo piniginių, įkroviklių, išmanių telefonų, šunims skirto maisto iki batų.  Vien priekyje surasite septynias skirtingas daiktų dėtuves, kuriose anksčiau ar vėliau ką nors pamiršite.
Tam tikrus vairuotojus turėtų pradžiuginti faktas, jog tam tikros interjero apdailos medžiagos šiame automobilyje buvo pagamintos iš perdirbto plastiko. Ar tai svarbu? Jeigu Jums rūpi aplinkosauga ir gamintojo noras prisidėti prie mažesnės viso pasaulio taršos, tuomet tai vienas svarbiausių faktorių.
Vis dėlto, racionalumas ir praktiškumas yra kertinės „Volvo“ savybės, kurios daugelį šios markės entuziastų žavi ir pakerta kojas. Tuomet reikėtų paminėti dar vieną rimtą XC40 kozirį – interjero erdvę. Priekyje ir ypač gale – čia vietos apstu, net ir trims žmonėms-savanoriams, kurie pasiryžtų su Jumis leistis į ilgesnę kelionę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volvo XC40 interjero detalės



Multimedija


Vertikalus ir lietimui jautrus ekranas tapo vienu svarbiausiu įrankiu naujausiuose „Volvo“ modeliuose prie kurio žmonės pradeda įprasti, o „Volvo“ ilgainiui sugebėjo ištaisyti ankstesnėse versijose matytas klaidas bei padidinti sistemos veikimo greitį.
Centrinėje konsolėje sumontuotu ekranu naudotis yra beprotiškai lengva. Iš tiesų, tam tikri veiksmai ir daugelio meniu punktų išdėstymas primena išmanųjį telefoną, tad jeigu mėgstate nuolatos scrollinti interneto platybėse ieškodami mielai atrodančių kačiukų, vargu ar turėsite bėdų prisijaukinti „Volvo“ specialistų sukurtą sistemą.
Apskritai, ši sistema yra suskirstyta į dvi dalis: pirmoji dalis pasiekiama vienu ar dviem veiksmais. Štai antrąją dalį, kuriose pūpso milžiniškų opcijų pasirinkimas, reikia pasiekti atliekant swipinimo veiksmą per ekraną nuo viršaus į apačią ir paspausti ant mygtuko „Options“. Pastaroji dalis gali būti šiek tiek paini, nes automobilyje įdiegtų funkcijų sąrašas milžiniškas, kurių dėka galėsite pasirinkti Jums mieliausią konfigūraciją: kaip turi veikti navigacijos sistema, kaip turi veikti oro kondicionavimo sistema ir pan.
Apskritai „Volvo“ siūloma sistema yra patogesnė naudoti už „Audi“ ar „Mercedes Benz“ markėse siūlomą analogą.

REKLAMA

Volvo XC40 multimedija


DINAMIKA



Verdiktas 3.5


Dvi degalų rūšys ir tik trijų bei keturių cilindrų dainuškos – tokį koncertą Jums gali pasiūlyti šviežiausias „Volvo“ produktas. Jeigu didesniuose „Volvo“ modeliuose retkarčiais norėtųsi 6 cilindrų agregato, gerokai mažesniame XC40 daugelis turėtų pasitenkinti ir su europiečiams puikiai pažįstama konfigūracija – keturių cilindrų turbininiais agregatais.
Ant, liaudiškai tariant, popieriaus, mūsų bandytasis egzempliorius su galingiausiu dyzeliniu varikliu, išvystančiu 190 arklio galių (esant 4000 aps/min.) ir 400 Nm sukimo momentą 1750-2500 sūkių diapazone sudaro įspūdį, jog mūsų laukė plaukus šiaušiantis pasivažinėjimas.
Techninės charakteristikos nesugeba perteikti tokio paties įspūdžio realiame gyvenime, bet dėl to reikėtų kaltinti ne sklandžiai veikiantį variklį, kuris dviejų turbinų pagalba sugeba turėti užtektinai parako pakankamai plačiame sūkių diapazone, o nemaloniai nustebinusį „Volvo XC40“ antsvorį, kuris akivaizdžiai iš dyzelinio variklio nori atimti patį svarbiausią privalumą – krikščioniškas kuro sąnaudas.
Atsižvelgiant į automobilio kompaktiškumą, sunku patikėti, jog mašina sveria daugiau nei 1700 kilogramų, o tiksliau – 1728 kilogramus arba maždaug 100 kilogramų daugiau negu analogiškas Q3 arba net 178 kilogramais daugiau negu „BMW X1“.
Būdami potencialių XC40 pirkėjų vietoje, net nesvarstę pasirinktume 150 arklio galių išvystantį benzininį arba tokį patį ristūnų kiekį savyje laikantį dyzelinį analogą. Jie bus gerokai taupesni ir labiau tiks atpalaiduojančiam XC40 charakteriui.


REKLAMA

Akceleracija



  • Gamintojo deklaruojamas maksimalus greitis – 210 km/val.

  • Gamintojo deklaruojama akceleracija iki 100 km/val. – 7,9 sekundės

  • Testo metu užfiksuoti akceleracijos rezultatai nuo 60 iki 90 km/val. važiuojant 4 pavara – 4,9 sekundės

  • Testo metu užfiksuoti akceleracijos rezultatai nuo 80 iki 120 km/val. „Auto“ režimą – 6,3 sekundės



Volvo XC40 testas


VALDYMAS



Verdiktas 3.5


Ar pastebėjote, jog „Volvo“ yra vienintelis gamintojas pasaulyje, kuris labai retai norėdamas apibūdinti tam tikrų modelių valdymo savybes, elgesio manieras greitkelyje, mini iki gyvo kaulo įgrisusį žodį – sportiškas?
Visi puikiai žinome kaip „Volvo“ mėgsta akcentuoti automobilių saugumą ar autonomines važiavimo technologijas, todėl nenuostabu, jog sportiškumas labai dažnai asocijuojamas su individu, kuris nesugeba prilaikyti liežuvio už dantų.
Dėl saugumo pamišę „Volvo“ inžinieriai tą pačią filosofiją pritaiko kiekviename žingsnyje. Automobilio valdymo savybės – ne išimtis.
Kaip ir daugelis kitų „Volvo“ automobilių, taip ir XC40 elgiasi solidžiai ir užtikrintai. Greitkelyje XC40 sugeba demonstruoti atsparumą stipresniam šoniniam vėjui, išlieka stabilus ir tiesiog užtikrintas. Norint važiuoti greitai – tai galima daryti pakankamai lengvai, bet tai nesuteikia absoliučiai jokių emocijų, nes vairo mechanizmas bei vairavimui skirti instrumentai nesuteikia vairavimo malonumą skatinančio grįžtamojo ryšio.
Ši konfigūracija puikiai tinka XC90 ar V90 modeliams, kuriais norisi įveikti tūkstantį kilometrų ir mėgautis aukščiausio lygio komfortu. Didžioji dauguma XC40 vairuotojų praleis mieste, tad mums labai keista, jog XC40 nedemonstruoja milžiniško entuziazmo, kaip ką tik iš prieglaudos paimtas šunėkas, kuriam šeimininkai skyrė jam labai tinkamą vardą – Dodis. Jis turi būti vikrus, šiek tiek grubus ir, be abejonės, charizmatiškas. Vietoj to gauname pakankamai santūrią, solidžią, patogią (jeigu atsikratysite 19 colių ratlankių) vairavimo patirtį.
Savotišku žaidimu ir pramoga tampa moderniuose „Volvo“ automobiliuose diegiama technologija leidžianti Jūsų asmeninės karietos valdymą Švedijos inžinierių sukurtam kompiuterio algoritmui. Pastaroji technologija labai praverčia ilgose kelionėse – tiesiog nustatote Jums patinkantį važiavimo greitį, pavyzdžiui 110 km/val, įjungiate automatinę greičio palaikymo sistemą ir ... viskas. Tiesiog laikykite rankas ant vairo, nes automobilis pats sumažins, padidins greitį, bandys išlaikyti tiesią važiavimo trajektoriją savo eismo juostoje (tai jam sekasi daryti pakankamai gerai, nebent dingsta kelio žymėjimas ar oro sąlygos tampa neįtikėtinai bjaurios) ar net esant kritinei situacijai – sustos. Nors ši technologija leidžia pažvelgti į tai kas mums žadama artimiausioje ateityje – labai abejojame ar automobilis apskritai kada nors galės važiuoti nors be menkiausio vairuotojo įsikišimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Triukšmo lygis



  • Važiuojant 50 km/val. greičiu – 54 dB

  • Važiuojant 80 km/val. greičiu – 60,1 dB

  • Važiuojant 130 km/val. greičiu – 68,3 dB



Volvo XC40 testas


EKSPLOATACIJA



Verdiktas 3


Iki maždaug 2000-ųjų metų, kai „Volvo“ dar buvo nepriklausomas automobilių gamintojas, Švedijoje kurti ratuočiai stengėsi užimti tarpinę poziciją tarp „Volkswagen“ ir „Mercedes Benz“. Dabar „Volvo“ bando lygiuotis su aukštesnės klasės automobilių gamintojais, kurie daugelį metų dominavo ir pastaruosius keletą metų daugelį iš mūsų stebina žiovauti priverčiančiais sprendimais.
Kompaktiškiausio „Volvo“ SUV patrauklumą reikėtų vertinti dvejopai. Jeigu ieškote kompaktiško „Volvo“ automobilio, kuris turėtų tuos pačius privalumus kaip ir XC60 ar XC90, tuomet Jums vargiai rūpės gamintojo prašoma kaina.
Vis dėlto, pažvelgus į XC40 kainoraštį norisi pasikasyti galvą. Iš tiesų, tokį patį veiksmą skatina daryti praktiškai visi „Volvo XC40“ konkurentai: „Audi Q3“, „BMW X1“ ir „Range Rover Evoque“.
Lietuvoje pats pigiausias XC40 modelis kainuoja nuo 31 350 eurų. Už šį pluoštą europietiškų pinigų gausite trijų cilindrų, 156 AG išvystantį benzininį motorą ir keletą priedų, kurie leis šypsotis sukandus dantis.
Mūsų bandytas modelis norėtų pasislėpti kitoje visatoje, nes jis buvo įkainotas 56 060 eurų suma. Kodėl? Nes tai buvo „Momentum“ komplektacijos, galingiausią dyzelinį variklį bei keturių varančiųjų ratų pavarą turintis egzempliorius, kuris, beje, taip pat turėjo maždaug 10 000 eurų vertės papildomos įrangos. Kad ir kaip smagu būtų galvoti apie galimybę kompaktiškam SUV'ui išleisti beveik 60 000 eurų – nusileiskime ant žemės, nes daugelio poreikius tenkinantis modelis kainuos maždaug 40 000 eurų, dar prieš pradedant nelabai malonų pokalbį prie kurio visi esame įpratę būdami turguje – „Tai už kiek atiduosite?“


  • Kuro bako talpa – 54 litrai

  • Gamintojo deklaruojamos sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis) – 8,8 litro, 5,8 litro, 6,9 litro 100 kilometrų

  • Testo metu užfiksuotos kuro sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidurkis testo pabaigoje) – 10,9 litro, 7,9 litro, 8,5 litro

  • Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų, nuvažiavus 100 000 kilometrų – 16 818 eurų

  • Išlaidos planiniams aptarnavimams 5 metų laikotarpyje, nuvažiavus 100 000 kilometrų – 1465 eurai.



REKLAMA

Volvo XC40 verdiktas


Tai – jau trečias švedų markės SUV tipo automobilis. Pirmieji du: XC90 ir XC60, sulaukė visuotinio pripažinimo. Sprendžiant iš ką tik iškepto XC40 pardavimų statistikos, „Volvo“ savo rankose turi dar vieną bestselerį.

Verdiktas 4


„Volvo XC40“ nėra tik išvaizdus jaunuolis, kuris stovėdamas universiteto auditorijoje norėtų išriaugėti abėcėlę. Vietoj to, jis galėtų užimti dėstytojo vietą ir parodytų savo išprusimą bei supratimą apie XXI amžiaus technologijas. Būtent toks jis  yra – stilingas, modernus, funkcionalus ir svarbiausia – taip pat pasižymintis tik „Volvo“ automobiliams būdingomis savybėmis – milžinišku dėmesiu saugumo sistemoms, atpalaiduojančiomis važiavimo manieromis ir logiškai sukonstruotu automobilio interjeru. Tai – vis dar grynakraujis „Volvo“ šeimos narys. Tik šį kartą jis skirtas nebe tradicinei kompanijos auditorijai.

MUMS PATIKO



  • Puikus eksterjero dizainas. Automobilis primena piktą, įsiutusį personažą iš Japoniškų animacinių filmų

  • Stebėtinai erdvus, tiek priekyje, tiek gale

  • Manevringas ir pakankamai komfortiškas

  • Pagirtinas matymo laukas

  • Užtikrintai veikianti eismo juostos palaikymo sistema


MUMS NEPATIKO



  • Sunku perlipti per save ir už tokį mažą automobilį mokėti gamintojo prašomą sumą

  • Variklio techninės charakteristikos popieriuje atrodo puikiai, bet realybėje galingiausio dyzelio dinamika – vidutiniška

  • Galinės sėdynės galėtų būti patogesnės. Keleivių sėdimosios ilgesnėje kelionėje gali pavirsti į Puntuko akmenį

  • Automatinės pavarų dėžės valdymas (Pavaros svirtį reikia pajudinti du kartus norint įjungti atbulinę arba priekinę pavarą)

  • Papildoma įranga labai stipriai išpučia galutinę automobilio kainą

  • Prastas galinis matomumas


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų