REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Grupė entuziastų jau šią vasarą Vilniuje rengiasi pasiūlyti naują susisiekimo būdą – Neries upę šiaurinėje miesto dalyje bus galima kirsti keltu, varomu upės srovės energija.

Grupė entuziastų jau šią vasarą Vilniuje rengiasi pasiūlyti naują susisiekimo būdą – Neries upę šiaurinėje miesto dalyje bus galima kirsti keltu, varomu upės srovės energija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šis baigiamas įrengti keltas sujungs Verkių parką ir Valakampius. Juo pėstieji ir dviratininkai turėtų būti keliami nemokamai.

REKLAMA

Jau kelerius metus plėtojamą kelto idėją yra parėmusi Kultūros taryba – tam pernai skyrė 17 tūkst. eurų, o pritaikyti prieigas padeda Pavilnių ir Verkių regioninio parko direkcija, BNS pasakojo viena iš kelto sumanytojų Paulius Zaviša.

„Atidarymas numatomas artimiausiu metu. Dėl liūties truputėlį turėjome techninių problemų, nuplovė prieplauką, tai iš naujo statome, ir greičiausiai atidarymas bus apie rugpjūčio vidurį“, – sakė P.Zaviša.

REKLAMA
REKLAMA

Jis aiškino, kad kelto kūrėjai kol kas turi tik utopinį verslo planą, kad įgyvendinta idėja galėtų susižavėti užsienio šalių miestai, kur projektą būtų galima įgyvendinti komerciniais pagrindais.

„Projektas jau atsiėjo visus gautos paramos pinigus, ir mes jau iš savęs pridėjome. Vienintelis dalykas, kaip iš to galime uždirbti, tai paversti uperį infrastruktūros dalimi. Kadangi daryti keltą per upę yra gerokai pigiau nei statyti tiltą, mes tikimės, kad galbūt susidomės kiti miestai kitose šalyse (...). Vilniuje net negalvojame apie kažkokius bilietus, 2-3 eurai vis tiek nepadėtų“, – teigė P.Zaviša.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kartu jis svarstė, kad kelto projektui būtų galima suteikti kokio nors žinomo prekinio ženklo pavadinimą, taip būtų galima sugeneruoti pajamų. Jų reikės, pavyzdžiui, keltininkui išlaikyti.

„Mes patys ir dirbsime tiriausiai, nes keltininkui reikia upeivio pažymėjimo, tokios saugos taisyklės, jį reikia išlaikyti, tad mes patys tą galėsime padaryti, nes tokių žmonių paprasčiausiai daugiau gali nebūti“, – aiškino P.Zaviša.

Kelto sumanytojo teigimu, nauja susisiekimo – reikalinga, nes arti nėra tilto.

„Kai krantai susijungs, turės geresnę simbiozę, pavyzdžiui, kai tu važiuoji dviračiu, nėra tilto labai ilgą atkarpą, ir reikia važiuoti labai toli arba nuobodžiai grįžti ta pačia puse“, – sakė jis.

Kelto „U-PER“prototipas Vilniuje išbandytas 2014-aisiais.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų