• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valdžia vėl užsimojo apmokestinti automobilius

Už automobilį tektų pakloti 100–200 litų metams

Valdžia vėl užsimojo apmokestinti automobilius. Panašu, tai vienas iš realesnių ir įgyvendinamų variantų surinkti daugiau pinigų lopant biudžeto skyles. Finansų ministerija užsimena apie galimybę automobilių mokestį įvesti jau 2015 metais.

REKLAMA
REKLAMA

Apie Visuotinio automobilių mokesčio viziją Seimo valdančiuosius informavo finansų viceministras Vytautas Galvonas. Manoma, kad optimalus metinis mokestis automobiliui būtų 100–200 litų automobiliui. Kaip teigia Finansų ministerijos oficiozai, automobilių mokestis leistų jau 2015 metais surinkti papildomus 200 milijonų.

REKLAMA

Premjeras atsargiai vertina automobilių apmokestinimo viziją

Dalis socialdemokratų V. Galvono išsakytą idėją sutiko gana entuziastingai. Tačiau socdemų lyderis Algirdas Butkevičius automobilio mokesčio idėją įvertino gana atsargiai. Savo neigiamą nuomonę dėl automobilių apmokestinimo premjeras išsako jau ne pirmą kartą.

Štai dar prieš keletą metų (tuomet vėl buvo kalbama apie automobilių mokestį) A. Butkevičius teigė, kad visų automobilių apmokestinimas nėra socialiai teisingas, nes žmonės skirtingai naudoja transporto priemones. Dalis žmonių automobilį per žiemą laiko garaže ir tik vasaromis juo važinėja į sodą. Kiti vairuoja kasdien ir nuvažiuoja daugybę kilometrų. Tuomet A. Butkevičius pastebėjo, kad šiandien kai kurios ES šalys, turinčios tokį mokestį, jau ketina jo atsisakyti, nes mokestis nėra socialiai teisingas. Tokios pat pozicijos premjeras laikosi ir šiandien.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilius valdžia apmokestinti taikosi jau ne pirmą kartą

Lietuvos valdžia automobilių mokestį prisiminė siautėjant ekonomikos krizei. Tiksliau, šią idėją mestelėjo Tarptautinis valiutos fondas. Tiesa, viskas tuomet strigo svarstymų stadijoje.

Vėliau, 2011 metų pabaigoje, Seimas po pateikimo „palaimino“ Mokesčio už transporto priemones įstatymo projektą, kuris buvo nutaikytas prabangai apmokestinti. Įstatymo projekte buvo siūloma apmokestinti galingesnius nei 150 kilovatų galios per pastaruosius 10 metų registruotus automobilius, taip pat didesnės nei 50 kilovatų galios motociklus. Tačiau dėl netobulumo ir šis sumanymas taip ir liko projektu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Europinė praktika

Visos 27 Europos Sąjungos valstybės taiko skirtingą lengvųjų automobilių apmokestinimo tvarką, rodiklius ir mokesčių dydžius.

Europos Parlamentas dar 2006 metais pritarė Tarybos direktyvos dėl lengviesiems automobiliams taikomų mokesčių siūlymui. Pasiūlymu siekiama dviejų tikslų: pirma, pagerinti vidaus rinkos veikimą, laisvę judėti ir išvengti dvigubo apmokestinimo per 10 metų panaikinant valstybėse, kuriose egzistuoja, registracijos mokestį, ir antra, įgyvendinti Bendrijos strategiją, skirtą lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekiui sumažinti, siekiant, kad valstybės iki 2010 metų 50 procentų lengvųjų automobilių mokesčių sietų su CO2 taršos mažinimu.

REKLAMA

Dabar ES šalys apmokestina automobilius skirtingai, taikomos įvairios skirtingo dydžio rinkliavos: registracijos mokestis, pridėtinės vertės mokestis, registravimo rinkliava, metinis automobilio naudotojo mokestis, kuro mokestis, draudimo mokestis, mokestis už kelių naudojimą, vinjetės ir kt.

Kai kurios Europos Sąjungos valstybės taiko lengvojo automobilio registracijos mokestį, kuris siekia iki 180 procentų automobilio kainos prieš apmokestinimą, todėl šių šalių automobilių savininkai, norėdami sutaupyti, kartais registruoja automobilius ten, kur tai mažiau kainuoja.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų