• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Transporto priemonių vairuotojai žino – tam, kad Lietuvos keliais galėtumėte judėti nevaržomai, būtina ne tik laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), bet ir atlikti papildomus namų darbus, pavyzdžiui, gauti techninės apžiūros pažymą savo transporto priemonei. Tačiau jei užmiršote, kad tokio dokumento galiojimo laikas pasibaigė, policija įspėja – tai ne priežastis, kodėl bauda negalėtų būti skiriama.

Transporto priemonių vairuotojai žino – tam, kad Lietuvos keliais galėtumėte judėti nevaržomai, būtina ne tik laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), bet ir atlikti papildomus namų darbus, pavyzdžiui, gauti techninės apžiūros pažymą savo transporto priemonei. Tačiau jei užmiršote, kad tokio dokumento galiojimo laikas pasibaigė, policija įspėja – tai ne priežastis, kodėl bauda negalėtų būti skiriama.

REKLAMA

Lietuvoje įrengti greičio matuokliai gali ne tik fiksuoti, kokiu greičiu važiuojate su savo automobiliu, bet ir nustatyti kitus pažeidimus, pavyzdžiui, ar nevažiuojate maršrutiniam transportui skirta juosta, ar transporto priemonės techninė pažyma vis dar galioja.

Nors reikalavimas laikytis KET ir taip pat pasirūpinti savo transporto priemone yra kiekvieno vairuotojo pagrindinės užduotys, vienoje iš socialinio tinklo „Facebook“ grupių užvirė diskusija, susijusi su baudų skyrimų už padarytą pažeidimą.

REKLAMA
REKLAMA

Štai internautas Aurimas (tikrasis vardas redakcijai žinomas – red. past.) teiravosi, ar tokiu atveju, jeigu greičio matuoklis tą pačią arba kitą dieną užfiksuoja, kad transporto priemonės techninės apžiūros pažyma buvo negaliojanti, galiausiai yra skiriamos atskiros baudos, o galbūt policija nustato fiksuotą baudos dydį ir pažeidimus skaičiuoja bendrai.

REKLAMA

Paaiškino, kaip yra iš tiesų

Naujienų portalui tv3.lt Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Daiva Žilinskė teigė, kad administracinė atsakomybė vairuotojams yra taikoma už kiekvieną padarytą administracinį nusižengimą – Kelių eismo taisyklių pažeidimą – atskirai. 

„Trunkamasis nusižengimas – laikomas baigtu padarius pirmą neteisėtą veiksmą ir trunka tol, kol pats pažeidėjas nutraukia šiuos veiksmus arba kompetentingos valstybės institucijos pareigūnas nustato teisės pažeidimo faktą.

Kai subjektas atitinkamą laikotarpį ir nepertraukiamai nevykdo tam tikros teisinės pareigos, tęstinis pažeidimas yra trunkamojo pobūdžio ir baigiasi, kai subjektas pareigą įvykdo arba pažeidimą nutraukia kompetentinga institucija ar pareigūnas. Tokiais atvejais pažeidimo padarymo diena sutampa su jo pabaigos diena“, – kalbėjo pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA

Policijos atstovė taip pat atkreipia dėmesį, kad vairuotojas, sėsdamas prie transporto priemonės vairo, turėtų žinoti arba iš anksto pasidomėti, o galbūt paklausti transporto priemonės savininko, ar ji atitinka keliamus reikalavimus.

Pavyzdžiui, būtina įsitikinti, ar automobilis turi galiojančią privalomąją techninę apžiūrą, yra apdraustas transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu, jame yra pirmosios pagalbos rinkinys, ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčias elementais, avarinio sustojimo ženklas, gesintuvas ir t. t.

Pradėjo veikti nauji greičio matuokliai

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad nuo liepos 19 d. sostinėje pradėjo veikti nauji greičio matuokliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Transporto priemonių vairuotojai turėtų būti budrūs bei nepamiršti būtinybės laikytis Kelių eismo taisyklių ir važiuoti ne didesniu nei maksimaliai leistinu greičiu, nes priešingu atveju, pranešimai jau bus siunčiami policijai ir vairuotojai sulauks minėto administracinio nusižengimo protokolo“, – sakė JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) Infrastruktūros skyriaus vadovas Giedrius Levčenka.

Dalis naujų greičio matuoklių gebės matuoti ne tik automobilių greitį, bet ir fiksuoti važiavimą per draudžiamą – raudoną – šviesoforo signalą bei viešajam transportui skirtą eismo juostą, kai neturima tam teisės.

Vienas tokių daugiafunkcių greičio matuoklių įrengtas Ukmergės g. – jo funkcionalume, be greičio matavimo, dar yra ir A juosta važiuojančių transporto priemonių, be teisės tą daryti, fiksavimas. Naujai veikti pradedančių greičio matuoklių iš viso bus 16-lika:

REKLAMA
  • Savanorių pr. ties Vaduvos g.;
  • Antakalnio g. ties Tverečiaus g.;
  • Olandų g. ties Filaretų g.;
  • T. Narbuto g. ties Sėlių g.;
  • Ukmergės g. ties Paribio g.;
  • Molėtų pl. ties Skersinės g.;
  • Nemenčinės pl. ties Svajonių g.;
  • Ozo g. ties Kernavės g.;
  • Švitrigailos g. ties Kauno g.;
  • Gariūnų g. ties Paneriškių g.;
  • Abiejų Tautų Respublikos pl. ties J. Tiškevičiaus g.;
  • Kalvarijų g. ties V. Gerulaičio g.;
  • S. Batoro g. ties Rudens g.;
  • Laisvės pr. ties Viršuliškių g.;
  • Oslo g. ties Laisvės pr.;
  • Minsko pl. ties Gurių g.

Jie papildė jau šiuo metu veikiančius 23 greičio matavimo įrenginius, iš kurių 12 be leistino greičio pažeidimų, fiksuoja ir raudono šviesoforo signalo, o 2 – ir A juostos pažeidimus.

REKLAMA

Vardija pagrindines eismo nelaimių priežastis

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, liepos 21–27 d., penktadienį–ketvirtadienį, pirminiais duomenimis, užregistruoti 73 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 1 eismo dalyvis (motociklo vairuotojas).

Sužeisti 95 žmonės: 35 vairuotojai (9 motociklų), 26 keleiviai, 16 dviračių vairuotojų (tarp jų ir elektrinių paspirtukų), 16 pėsčiųjų (4 – pėsčiųjų perėjose), 2 kiti asmenys. Tarp nukentėjusiųjų – 16 nepilnamečių.

Dėl neblaivių vairuotojų kaltės, pirminiais duomenimis, įvyko 3 eismo įvykiai, sužeisti 5 žmonės (3 vairuotojai, iš jų 2 – neblaivūs, ir 2 keleiviai).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Palyginti šios savaitės avaringumo statistiką su praėjusių metų ta pačia savaite, pirminiais duomenimis, įvyko 4 eismo įvykiais daugiau, sužeista žmonių 10 daugiau, žuvo 5 mažiau.

Eismo įvykis, per kurį žuvo žmogus: liepos 24 d., pirmadienio, vakare (apie 20.55 val.), Rokiškio rajone, Obeliuose, tiesiame gatvės ruože (danga šlapia), važiuojamojoje kelio dalyje apvirto ir, slysdamas, į elektros linijos perdavimo stulpą atsitrenkė motociklas „Honda“. Žuvo jį vairavęs 32 metų vyras, neturintis teisės vairuoti.

Pirminiais duomenimis, vienos iš pagrindinių eismo įvykių priežasčių:

> Saugaus važiavimo greičio nepasirinkimas – 23 proc.

> Dviračių vairuotojų padaryti pažeidimai – 22 proc.

> Saugaus atstumo iki kitos transporto priemonės nesilaikymas – 15 proc.

> Reikalavimo duoti kelią važiavimo pirmenybę turinčiai transporto priemonei nevykdymas – 14 proc.

REKLAMA

> Vairuotojų pareigų pėstiesiems nevykdymas – 7 proc.

> Pėsčiųjų padaryti pažeidimai – 7 proc.

> Vairuotojų pareigų dviračių vairuotojams nevykdymas – 7 proc.

> Kiti pažeidimai ir (ar) priežastys – 5 proc.

Per savaitę, pirminiais duomenimis, užregistruoti 466 eismo įvykiai. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės – 5 proc. visų įvykių. Transporto priemonių susidūrimų su gyvūnais atvejų – 30 proc. (2-uose įvykiuose, Kretingos ir Varėnos rajonuose, sužeisti 4 žmonės, 2 vairuotojai ir 2 keleiviai).

Šiuo metu Lietuvoje už transporto priemonės vairavimą be privalomojo draudimo policija gali skirti baudą nuo 50 iki 100 eurų, o už vairavimą be valstybinės techninės apžiūros – nuo 30 iki 40 eurų siekiančią baudą.

Jums užfiksuotų galiojančių administracinių nusižengimų sąrašą galite rasti ČIA.  

susitvarkykit visi suverenu dokumentus ,busit ne LT pilieciai ir jums jokios baudos nebegalios uzsidesit belenkokius numerius ir bus px ,gyvensit ,kaip sokolade
Jei dar daugiau spaus žmones,tai važinės be jokių nr ir be draudimų. Nėra nr,nėra baudos,o policija ,liks po kelis ekipažus Vn ir Kaune. O jei dar Wagneris įžengtų,tai aplamai būtų laukiniai vakarai! Ir jie greit jau ateina.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų