REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kokybiškų gaminių ir bendravimo ieškantys pirkėjai mieliau praveria specializuotų parduotuvių duris nei žengia į didžiuosius prekybos centrus.

Tai pastebi ir specializuotų parduotuvių savininkai, ir pirkėjai. Kasmet duris atveria vis naujos specializuotos parduotuvės. Dalis jų užsidaro netrukus, kiti verslai išsilaiko, sėkmingai veikia ir buria vartotojų bendruomenes.

Ieško kokybės

Suburti nuolatinius klientus ir siūlyti pirkėjui kokybišką produktą – toks buvo kepyklų tinklo „Crustum“ uždavinys. „Negalime pasakyti, kad specializuota veikla mums jau pasiteisino, tačiau stengiamės, kad pasiteisintų, – sakė „Crustum“ Kauno skyriaus vadovė Roberta Rutkauskienė. – Prieš trejus metus žmonės nebuvo įpratę prie specializuotų parduotuvių, mes juos po truputį įpratinome.“

Kokybiškų gaminių ir bendravimo ieškantys pirkėjai mieliau praveria specializuotų parduotuvių duris nei žengia į didžiuosius prekybos centrus.

Tai pastebi ir specializuotų parduotuvių savininkai, ir pirkėjai. Kasmet duris atveria vis naujos specializuotos parduotuvės. Dalis jų užsidaro netrukus, kiti verslai išsilaiko, sėkmingai veikia ir buria vartotojų bendruomenes.

Ieško kokybės

Suburti nuolatinius klientus ir siūlyti pirkėjui kokybišką produktą – toks buvo kepyklų tinklo „Crustum“ uždavinys. „Negalime pasakyti, kad specializuota veikla mums jau pasiteisino, tačiau stengiamės, kad pasiteisintų, – sakė „Crustum“ Kauno skyriaus vadovė Roberta Rutkauskienė. – Prieš trejus metus žmonės nebuvo įpratę prie specializuotų parduotuvių, mes juos po truputį įpratinome.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, specializuotiems tinklams sunkiausia pakeisti pirkėjų įprotį apsipirkti dideliuose centruose, sugundyti užeiti ir apsipirkti mažesnėje parduotuvėje. „Pirkėjas čia gauna individualų bendravimą ir produktą, jaukią aplinką, – sakė pašnekovė. – Mes ne šiaip duoną kepame – mes keičiame požiūrį į patį kepinį, stengiamės, kad žmogui būtų šventė, kad jis neateitų vien nusipirkti ir prisikimšti skrandį.“

REKLAMA

Taupyti nepadeda

Tiesa, taupyti specializuoti prekybos tinklai pirkėjams nepadeda. „Tai natūralu: kai gamini produktą, kurio dalies sudedamųjų dalių nėra Lietuvoje, kuris formuotas rankomis, kepamas mažais kiekiais, kaina bus didesnė nei masiniame prekybos centre. Tačiau ieškančiųjų kokybės tai neatbaido“, – tikino R. Rutkauskienė.

Konkuruoti sudėtinga

„Labai sudėtinga, – pripažino Audra Miežanskienė, mėsos parduotuvės „Naturalia Ūkis“ savininkė, kalbėdama apie specializuoto verslo perspektyvas Lietuvoje. – Didžiulė konkurencija. Kai esi mažas, turi siūlyti išskirtinės kokybės kitokią prekę, kad galėtum konkuruoti, nes prekybos centrai gali diktuoti kainas. Be to, mums kaip ūkininkams taip pat nėra taip paprasta.“

Metus veikiančio specializuoto verslo savininkė pasakojo, kad klientai iš lūpų į lūpas skleidžia žinią apie parduodamus kokybiškus produktus, ieško kokybiškų gaminių. „Turime savų pirkėjų, kurių sparčiai gausėja dėl gerų rekomendacijų“, – pasakojo A. Miežanskienė.

Įkandama kiekvienam

Vyno klubo direktorė Rasa Starkus pasakojo, kad specializuotose parduotuvėse reikia gerokai daugiau profesionalumo ir išmanymo nei dideliuose prekybos centruose. „Tokiam verslui Lietuva yra be galo maža, nes dauguma gyventojų pagal pragyvenimo, naujovių ieškojimo lygį dažniau renkasi didžiuosius prekybos centrus“, – teigė verslininkė.

Anot jos, į specializuotas parduotuves klientai ateina pasiilgę bendravimo, norėdami gauti patarimų. „Mitas, kad pirkti specializuotose parduotuvėse gali tik didesnes pajamas gaunantys žmonės. Į jas eina įvairiausių profesijų atstovai, įvairiai uždirbantys žmonės, ieškantys kokybės“, – tikino R. Starkus.



Parduotuvių reikia


Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos prezidento Lauryno Vilimo, tai, kad specializuotų parduotuvių daugėja, apyvartos, palyginti su didžiaisiais centrais, auga, rodo, kad šių parduotuvių lietuviams reikia. „Sąlygos kurtis specializuotoms krautuvėms Lietuvoje tinka. Iš kitos pusės – jeigu yra pasiūla, vadinasi, yra ir paklausa“, – sakė jis.

Tokio tipo parduotuvių tinklai, pasak L. Vilimo, kuriasi maždaug penkerius metus, tačiau aktyviausias „judėjimas“ prasidėjo 2009–2010 metais. „Tai rodo, kad gerėja padėtis mūsų mažmeninės prekybos rinkoje“, – konstatavo asociacijos prezidentas.

Straipsnis publikuotas savaitraštyje „Ekonomika.lt“, (nr. 23(85) birželio 18-24 d.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų