REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiaurės Korėjašalis, kuri itin dažnai vadinama uždariausia valstybe pasaulyje. Turistams aplankyti šią šalį įmanoma, tačiau pamatyti tikrąjį jos veidą – itin sunku. Mat visos viešnagės metu nuo turistų tarsi šešėlis nė per žingsnį nesitraukia vadinamieji „gidai“, kurių pagrindinė užduotis apsaugoti savo šalį, kad atvykėliai nešniukštinėtų ten, kur nereikia.

Šiaurės Korėjašalis, kuri itin dažnai vadinama uždariausia valstybe pasaulyje. Turistams aplankyti šią šalį įmanoma, tačiau pamatyti tikrąjį jos veidą – itin sunku. Mat visos viešnagės metu nuo turistų tarsi šešėlis nė per žingsnį nesitraukia vadinamieji „gidai“, kurių pagrindinė užduotis apsaugoti savo šalį, kad atvykėliai nešniukštinėtų ten, kur nereikia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praktiškai visą pasaulį išmaišęs keliautojas Danas Pankevičius visiškai neseniai sugrįžo iš Šiaurės Korėjos. Ir tai buvo jau antras kartas šioje šalyje, bet, kaip tikina tv3.lt pašnekovas, toli gražu dar ne paskutinis.

REKLAMA

„Pirmą kartą Šiaurės Korėjoje lankiausi prieš penkerius metus. Norėjau palyginti, kaip viskas pasikeitė per tą laiką. Į Šiaurės Korėją patekau paprasčiau, nes prieš tai viešėdamas Indonezijoje susipažinau su žmogumi, kuris padėjo gauti vizą. Bet patirti įspūdžiai tokie pat nepamirštami, tarsi čia viešėtum pirmą kartą“, - tikino žinomas keliautojas.

Įdomu tai, kad kelionę į Šiaurės Korėją galima palyginti pasiūlymais, kai turistams būna „viskas įskaičiuota“. Pasirodo, kad šioje šalyje išleisti pinigų beveik neįmanoma. Vietinė valiuta turistams yra praktiškai uždrausta, o už visą kitą sumokama dar prieš kelionę.

REKLAMA
REKLAMA

„Šiaurės Korėjoje galima apsieiti praktiškai visiškai be grynųjų. Kainuoja tik tam tikros papildomos paslaugos ar pramogos“, - pridūrė D. Pankevičius.

Propaganda nuo pirmųjų akimirkų

Norint pasiekti Š. Korėją, pirmiausia, su draugais keliavusiam D. Pankevičiui teko nuskristi į Pekiną. Būtent Kinijos sostinėje esančiame oro uoste keliautojai persėdo į iš išvaizdos seną lėktuvą.

„Tikrai nebuvo baisu juo skristi. Prieš penkerius metus skridome su lygiai tokiu pačiu. Tik įsėdus mums išdalijo propagandinius laikraščius, skirtus užsieniečiams. Per garsiakalbius grojo muziką, kuri Šiaurės Korėjoje įprasta skamba per didžiąsias šventes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nustebino tai, kad lėktuve dalijo „hamburgerius“, buvo galima atsigerti „coca-colos“. Sutiko mus tokiu amerikietišku stiliumi, nors visi puikiai žinome Šiaurės Korėjos ir JAV santykius“, - pasakojo D. Pankevičius.

Keliautojai atskrido į oro uostą, kuris, regis, dar kvepėjo dažais. Pastatas buvo iš tiesų didingas, nors ir įrengtas sovietiniu stiliumi. Oro uoste didesnių problemų nekilo. Tiesa, anot Dano, visada lieka tikimybė, kad kažkas užklius ir teks skristi atgal, tad šiokio tokio jaudulio būta.

REKLAMA

„Džiugu, kad viskas susiklostė gerai. Oro uoste mūsų laukė du žmonės – gidė ir saugumietis. Mus atvežė į prabangų viešbutį. Tikėtina, kad tai buvo geriausias viešbutis visoje šalyje, pastatytas sovietiniu stiliumi, labai įspūdingas“, - tikino tv3.lt pašnekovas.

Anot jo, vietos valdžia nori parodyti užsieniečiams, kaip yra gera čia gyventi: „Bet mūsų planas buvo, kuo mažiau laiko praleisti sostinėje, o keliauti po kitus regionus. Gidų įkyriai peršami objektus – paminklai lyderiams ar kariams – mūsų itin nedomino. Norėjosi, kuo daug sąlyčio su vietiniais gyventojais. Tad bandėme susidėlioti maršrutą pagal save.“

REKLAMA

Sostinėje gyvena išrinktieji

Keliautojas užtikrino, kad sužinoti apie vietinius papročius, tradicijas, gyvenimo sąlygas iš gidų – sunkiai tikėtinas variantas.

„Gidai tikrai nepapasakos tiesos. Tačiau buvo akivaizdu, kad sostinėje gyvena išrinktieji, privilegijuotieji. Vien ką pasako tas faktas, kad žmonės iš kaimo vietovių turi gauti leidimą įvažiuoti į sostinę“, - teigė D. Pankevičius.

Pašnekovo teigimu, iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad sostinėje žmonės gyvena pakankamai gerai: „Tikrai neatrodo, kad jie blogai gyventų. Nors ir vaikšto kukliai apsirengę. Tiesa, užmetus akį pro daugiaaukščių namų langus į vidų, tai matosi, kad jie itin kukliai įsirengę. Bet bent jau nebadauja. Atkreipėme dėmesį, kad net ir sostinėje aukšti, kreivai pastatyti daugiaaukščiai dengia vidinius kvartalus, kurie atrodo gerokai skurdžiau. Bet visi turistiniai lankytinų objektų maršrutai sudėlioti taip, kad pravažiuotum tik ten, kur daugiau mažiau sutvarkyta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Turėjome tokį nuotykį, kai grįždami iš vieno kalnų kurorto sužinojome, kad sugriuvo tiltas. Tiltas, kuriuo vykome keliaudami į priekį. Pamenu, kad gidė susinervavo, skambino kažkam, tarėsi, ką daryti. Atgal turėjome važiuoti per kaimelius, kuriuose pamatėme iš tiesų kitokią Šiaurės Korėją.“

Tolėliau nuo sostinės keliautojai išvydo aptriušusius daugiaaukščius, kurie, anot Dano, gal 30 metų nebuvo matę remonto: „Pamatėme, kaip skurdžiai viskas atrodo, gatvės duobėtos, visur šiukšlės. Bet! Bet miestelio gale iš tolo švietė betoninis blokas su lyderių paveikslais. Toks kontrastas, kai viskas pilka, o tie paveikslai net švyti.“

REKLAMA

Pagal planą keliautojai aplankė ir pavyzdinius ūkius. Juos atvežė į kaimą, kuriame stovėjo didžiulis muziejus. „Stebino tai, kad aplink skurdas, o pinigų tokiems statiniams kažkaip surandama. Iš esmės, ta pati sostinė per penkerius metus labai pasikeitė. Žmonės pasirodė laisvesni, mums patiems leido daugiau pamatyti nei atvykus prieš penkmetį. Pati sostinė išaugo gal kokiais 30 proc., atsirado nauji kvartalai, stadionai. Iš kitos pusės namai atrodė labai blogos kokybės, net plika akimi matėsi, kaip kreivai jie pastatyti. Bet visiems galvoje sukosi tas pats klausimas – „iš kur jie gauna tam pinigų?“, - pridūrė D. Pankevičius.

REKLAMA

Pašnekovas pridūrė, kad per didžiąją šalies dalį yra nutiestas itin platus kelias, kuris pavadintas „Jaunimo herojų“ greitkeliu: „Net sunku pasakyti, kiek tame kelyje eismo juostų, nes nėra jokio juostų ženklinimo. Įdomu tai, kad tokiu plačiu keliu važinėja tik pavieniai automobiliai. Teko skaityti užsienio spaudoje, kad ta vieta vadinama tuščiausiu greitkeliu pasaulyje. Gidai neatsakė į klausimą, kam toks kelias reikalingas, tačiau tikėtina, kad jis karo atveju būtų naudojamas lėktuvams leistis bei operatyviai permetant karinę techniką pasienio su Pietų Korėja link.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Keliauja dviračiais arba pėstute

Susisiekimas sostinėje yra gana įvairus. Mieste yra metro ir tramvajaus linijos, važinėjama automobiliais, autobusais, taksi, bet pagrindinė transporto priemonė – dviratis.

„Tiesa, net dviratį turi toli gražu ne visi. Daugybė žmonių vaikšto pėsčiomis. Teko matyti, kaip eilėmis žmonės traukia į miestą ir iš jo. Pasirodo, kad dviračius anksčiau turėjo taip pat tik privilegijuotieji“, - pasakojo keliautojas D. Pankevičius.

Pašnekovas pridūrė, kad metro Šiaurės Korėjoje iškastas daugiau kaip 100 metrų gylyje. Priežastis – daugiau nei akivaizdi: ten planuota slėptis branduolinio sprogimo atveju. „Metro vagonai yra čekų gamybos, pagaminti prieš keliasdešimt metų. Tai žmonių reguliuojamas metro, kai durys uždaromos rankomis. Teko matyti gal tik vieną modernesnį traukinį“, - įspūdžiais dalijosi tv3.lt pašnekovas.

REKLAMA

Vairavimo įpročiai Šiaurės Korėjos sostinėje Pchenjane taip pat įstrigo keliautojų atmintyje: „Eidamas per gatvę turi būti itin atidus. Jei atlekia mašina, o vairuotojas tave pamato, tai dar nereiškia, kad jis sustos.“

Įspūdį keliavusiems lietuviams paliko ir aplankytos mokslo įstaigos: „Pamatėme, kaip atrodo klausymo klasė, kai ant kiekvieno stalo yra garso aparatūra. Taip pat pamatėme klasę, kurioje mokoma rusų kalbos. Pasirodo, kad ši kalba Šiaurės Korėjoje yra itin populiari.“

Pirmąjį pokalbį apie Šiaurės Korėją pašnekovas užbaigė daug ką pasakančia fraze: „Užsieniečiams ši šalis yra saugi ir, be abejo, paliekanti didelį įspūdį, bet vietiniams gyvenimas čia yra itin nesaldus.“

Daugiau apie vietinių gyvenimą Šiaurės Korėjoje, jų atskirtį nuo viso pasaulio, pramogas ir gyvenimo būdą kitose tv3.lt publikacijose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų