• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visai neseniai Lietuvoje debiutavo jau trečia „Renault Megane“ karta. Ar labai skiriasi prancūziškasis „Golf“ nuo savo pirmtako?

REKLAMA
REKLAMA

Modelio „Megane“ istorija prasidėjo prieš keturiolika metų, kai pasirodė pirma šio automobilio karta, pakeitusi nepatikimą ir nenusisekusį modelį „Renault 19“. Pastarasis neprilygo kompaktinės klasės mados diktatoriui vokiškajam „Golf“, o ši rinkos dalis – viena didžiausių Europoje. Reikėjo skubiai ką nors daryt ir tas „kas nors“, pavadintas „Megane“, debiutavo 1995 m. Nors iš išorės jis buvo tarsi visai naujas automobilis, visgi varikliai ir važiuoklės elementai buvo perimti iš „Renault 19“.

REKLAMA


Praėjus septyneriems metams pasirodė nauja „Megane“ karta, kuri smarkiai skyrėsi nuo savo klasės konkurentų. Tai buvo tarsi nedidelis protestas prieš vienodus kompaktinės klasės automobilius. Deja, protestas nepavyko – automobilio pirkėjai nepamėgo ir jis negalėjo rimtai konkuruoti su pagrindiniais varžovais.

Ir štai praėjus dar septyneriems metams prieš jūsų akis jau trečia „Megane“ karta.

Naujas – ne toks radikalus

Naujos kartos „Megane“ kėbulo linijos ramesnės, jis nekrenta į akis ir nepritraukia dėmesio, tačiau tai nereiškia, kai yra negražus.

REKLAMA
REKLAMA

Automobiliukas pasižymi moderniomis formomis ir dailiu dizainu. Nieko panašaus į aštriabriaunį pirmtaką. Prancūzai mokosi iš savo klaidų – kompaktinės klasės automobilis negali būti išsiskiriantis, nes tokio pirkėjai nemėgsta – praėjusios kartos „Megane“ populiarumu nė iš tolo neprilygo pagrindiniams konkurentams „Peugeot 307“ ir „Volkswagen Golf“.

Tiesa, yra ir kupė modelis – ir tai lyg visai kita mašina. Praėjusiais metais Paryžiaus parodoje teko kalbėti su „Volkswagen“ koncerno vyriausiuoju dizaineriu Valteriu de Silva (Walter da‘Silva). Jis minėjo, kad parodoje pilna automobilių, kurie yra „overdesigned“. Sunku išversti šį terminą, tačiau jis neabejotinai galvoje turėjo „Megane Coupe“. Dizaineriai persistengė kurdami išsiskiriantį automobilį: prancūzai nukabinėjo jį bižuterija, tad kupė tarp savo klasės konkurentų atrodo kaip „go-go“ šokėja tarp vienuolių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Viduje – pavyzdinė tvarka

Automobilio salonas vertas pačių karščiausių pagyrimų. Kai pasirodė „Laguna“, sakiau, kad jos salonas gražiausias iš visų automobilių. „Megane“ atsilieka nedaug – medžiagos ne tokios prabangios, tačiau viduje pigumu nedvelkia. O klimato kontrolės sistema – tikras pavyzdys konkurentams, kaip galima sukurti labai patogią ir paprastą naudoti sistemą. Rodos, taip paprasta pagaminti temperatūros keitimo lopetėles, kuriomis patogu naudotis net su storiausiomis kumštinėmis pirštinėmis. Kaip anksčiau niekas to nesugalvojo? Bravo, „Renault“!

REKLAMA


Tiesa, yra vienas ergonomikos trūkumas: tiek kupė, tiek ir hečbekas pasižymi kiek per trumpa sėdynės sėdimąja dalimi – kojos ilgesnėje kelionėje pavargsta, galbūt dėl to man niekaip nepavyko rasti tikrai patogios sėdėsenos, nors prie naujųjų „Megane“ vairo bendrai praleidau beveik savaitę.

Važiuojame

Automobilis važiuoja neblogai – tiesiog nėra ko prikišti. Tik vairo mechanizmas visiškai neinformatyvus, bet tai lėtinė liga, jau gerą dešimtmetį kankinanti visą „Renault“ modelių gamą. Mieste važinėti patogu – vairą galima sukinėti kad ir vienu pirštu. Tačiau važiuodamas aktyviau ne visada supranti, ką veikia ratai – atrodo, lyg sukinėdamas vairą ratus valdai nuotolinio valdymo pultu.

REKLAMA

Pakaba sureguliuota komfortiškai, ji lengvai sugeria kelio nelygumus ir tik didelės duobės „Megane“ nepatinka. Galbūt kupė modeliui norėtųsi sportiškesnės pakabos, tačiau hečbekui toks charakteris visai tinka.

Išvados

Automobilis išėjo išties vykęs, su nedideliais trūkumais, tačiau nestokojantis prancūziško žavesio. Tiesa, iki šios klasės „standarto“ – naujos kartos „Volkswagen Golf VI“ jam visgi šiek tiek trūksta. Tačiau ir vokiečiams iš prancūzų jau yra ko pasimokyti – „Renault“ žengia teisinga linkme, tik truputį – vos per žingsnelį atsilieka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

TECHNINIAI „Renault Megane dCi 110 5d. Dynamyque“ DUOMENYS

Ilgis 4 295 mm.

Plotis 2 037 mm.

Aukštis 1 471 mm.

Ratų bazė 2 640 mm.

Durų/vietų skaičius 5/5.

Variklis: 4 cilindrų dyzelinis su turbina ir tiesioginiu degalų įpurškimu.

Pavarų dėžė: 6 pav. mechaninė.

Variklio darbinis tūris: 1 461 cm3.

Didžiausia galia: 110 AG esant 4 000 aps./min.

Didžiausias sukimo momentas: 240 Nm esant 1 750 aps./min.

Didžiausias greitis: 190 km/h.

Įsibėgėjimas: 0–100 km/h per 10,5

Degalų sąnaudos mieste/užmiestyje/vidutiniškai: 5,8/3,9/4,6.

Vairo stiprintuvas: elektrinis.

Apsisukimo spindulys: 10,95 m.

Padangos: 195/65 R15.

Oro pasipriešinimo koeficientas: 0,69.

Degalų bako talpa: 60 l.

Svoris: 1 215 kg.

Kaina: 59 341 Lt (bazinio modelio – 46 580 Lt.)

Ramūnas Fetingis

Gamintojo nuotraukos

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų