REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Verslininkų planas Vilniaus Vingio parko pašonėje statyti didžiulį prekybos centrą ir namus įvarė nerimo gamtininkams. Jie išsigando, kad dėl miesto plėtros tarp parko ir Neries upės nukentės migruojančios varlės. Šimtus milijonų eurų į projektą investuosiantys verslininkai sako, kad dar neaišku, ar iš tiesų jų statybos pakenks varliagyviams, ir žada tai aiškintis su ekspertais, o jei reiks, investuoti ir į varlių gerbūvį.

Verslininkų planas Vilniaus Vingio parko pašonėje statyti didžiulį prekybos centrą ir namus įvarė nerimo gamtininkams. Jie išsigando, kad dėl miesto plėtros tarp parko ir Neries upės nukentės migruojančios varlės. Šimtus milijonų eurų į projektą investuosiantys verslininkai sako, kad dar neaišku, ar iš tiesų jų statybos pakenks varliagyviams, ir žada tai aiškintis su ekspertais, o jei reiks, investuoti ir į varlių gerbūvį.

REKLAMA

Vingio parko pašonėje po kelerių metų turėtų iškilti naujas „Akropolio“ kompleksas. Kol kas statybos vyksta tik prie pat Neries, kur kita bendrovė jau stato daugiabučius, bet dėl šios teritorijos, sunerimo gamtininkai – jie kelia klausimą, kas bus su varlėmis, kurios būtent čia įsikūrusios ir migruoja, nuo Neries pakrantės į Vingio parko gilumą.

„Kadangi jie savo kelius turi, o jų keliai kertasi su mūsų keliais, o mūsų keliuose vyrauja automobiliai. Tai tie automobiliai jas traiško, kaip taisyklė, ypatingai intensyvios pavasarinės migracijos metu, kada jos labiausia juda“, – kalba Lietuvos gamtos fondo vadovas Edmundas Greimas.

REKLAMA
REKLAMA

Neries pakrantėje varlės žiemoja, o pavasarį juda į drėgnas Vingio parko vietas, kur neršia ir dauginasi. Varlėms tenka įveikti ir estrados link vedantį kelią, o pavasarį jų būna tiek daug, kad miesto valdžia net apriboja mašinų eismą, atsiranda ir atidumo prašantys ženklai.

REKLAMA

„Jeigu jos nesugebės išgyventi, nesugebės neršti, ir pasitraukti žemyn upe, ar į kitas teritorijas, tai jos tiesiog išnyks. Geriau, kaip sakant, pradėti į priekį numatant problemą, pradėti nuo jos sprendimo dar projektinėje stadijoje“, – aiškina E. Greimas.

„Žmonės mėgsta skirstyti į gerus ir blogus gyvūnus. Tai varliagyviai yra geri gyvūnai, nes jie pagrinde minta uodais, musėmis, vorais, šliužais, tai, ko pagrinde žmonės nemėgsta. Na kas mėgsta uodus? Buožgalviai vandenyje minta uodų lervomis, o suaugusios varlės dar daugiau jų suėda“, – pasakoja herpetologas Gerardas Paškevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Nors komplekso projektas jau pristatytas visuomenei, techninis projektas dar neparengtas. Dar tik bus atliekamas ir poveikio aplinkai tyrimas.

„Jeigu bus nustatyta kažkokia galima žala varliagyvių migracijai ir panašiai, tai be abejo, kad konsultuosimės su specialistais, tiek savivaldybės, tiek su Vilniaus parkų specialistais ir jeigu jie nurodys, tyrimo metu bus nustatyta, kad reikia kažkokių apsaugos priemonių, tai be abejo, kad atsižvelgsime ir jas įrengsime“, – tikina „Akropolis group“ atstovas Dominykas Mertinas.

Kadaise šioje vietoje buvo elektrotechnikos pramonės gamykla „Velga“, labiausiai žinoma tuo, kad čia buvo surinkinėjami dulkių siurbliai ir kiti elektronikos prietaisai. Senieji pastatai nugriauti prieš 9-erius metus. Dabar verslininkai planuoja pastatyti ištisą kvartalą, kuriame bus ne tik prekybos centras, bet ir biurai, gyvenamieji būstai, koncertų, kino teatro salės. Žmonių srautas planuojamas taip pat didelis, atsiras net pusketvirto tūkstančio stovėjimo vietų automobiliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų žiniomis, ta varliagyvių migracija vyksta tarp upės ir Vingio parko, giliau, negu šiuo metu esame, link Vingio parko estrados“, – sako D. Mertinas.

Ir iš tiesų, jau seniai šis sklypas juosiamas plytine tvora, tad skersai būsimo Akropolio teritorijos, varlės, vargu ar migruoja ir dabar. Bet gamtos sergėtojai sako, kad varlės vedamos instinktų gali judėti per komplekso teritoriją nelikus tvorų, tad reikėtų įrengti joms specialias pralaidas, ar požeminius tunelius.

„Čia reiktų apvesti kažkaip aplink stipriai užstatytas teritorijas ir surasti joms kelius antžeminius, o per pačias gatves, ar kelius, kur vyks intensyvus autotransportas, ten jas nukreipti į tam tikras požemines pralaidas“, – kalba E. Greimas.

REKLAMA

„Jeigu viskas yra paskaičiuota, kad jis ten bus, tai galbūt galima šiek tiek padidinti finansavimą ir padėti gamtai. Ne kenkti jai, bet padėti, nes tada bus daug mažesnė žala, ir mes gamtininkai didesnę pagarbą rodysime tam prekybos centrui, ir turbūt bus mažiau piketuotojų su plakatais „išsaugokime varlytę, išmušk automobilio langą, išsaugok varlę“, kažkokią akciją galima sugalvoti“, – tikina G. Paškevičius.

„Akropolio“ komplekso statybos darbai turėtų prasidėti maždaug po metų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų