REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šeštadienį ir sekmadienį žemdirbiai nutraukė protesto akciją. Tačiau Lietuvos pasienyje stovinčių krovininių automobilių vairuotojai su nerimu laukia jos atnaujinimo. Baiminamasi, kad, atnaujinus kelių blokadą, gali kilti smurto banga.

REKLAMA
REKLAMA

Kilometrinė eilė

Šeštadienį kelias nuo Marijampolės Kalvarijos-Budzisko pasienio posto link buvo apytuštis. Iš Lenkijos pusės pravažiuodavo koks vilkikas ar vienas kitas lengvasis automobilis. Tik likus keliems kilometrams iki pasienio posto nusidriekė milžiniška krovininių automobilių eilė.

REKLAMA

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) teigimu, abu šio savaitgalio rytus Lietuvos pasienyje su Lenkija nusidriekusioje krovininio transporto eilėje vilkikų vairuotojams teko praleisti apie 28 valandas.

Pasak VSAT pareigūnų, tokia ilga eilė susidarė ir dėl šią savaitę kelias dienas trukusios kelio į pasienį blokados. Nors blokada savaitgalį buvo nutraukta, jos padariniai dar jaučiami. Žemdirbiai trečiadienį ir ketvirtadienį blokavo ir pasienyje su Latvija esantį Saločių postą, tačiau nei ten, nei Baltarusijos pasienyje savaitgalį eilių nebuvo.

REKLAMA
REKLAMA

Pažadų atsisakė

Vietos gyventojai "VL Vakaro žinios" teigė, kad kelio blokada Kalvarijos pasienio posto prieigose gali būti atnaujinta bet kuriuo metu, kadangi Vyriausybė penktadienį nuvylė žemdirbius.

Premjeras Algirdas Brazauskas penktadienį po susitikimo su pieno perdirbimo įmonių vadovais pareiškė, kad visi žemdirbių keliami ekonominiai reikalavimai valstybei yra nepakeliama našta. Preliminariais skaičiavimais, tai sudarytų apie 400 mln. litų. A.Brazauskas priminė, kad valstybės biudžete žemės ūkio paramos fondas sudaro 288 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė ieškanti galimybių padėti žemdirbiams gauti už produkciją ne mažiau negu pernai. Apskaičiuota, kad pernai visi pieno gamintojai gavo 521 mln. litų. Pagal dabartines produkcijos realizavimo kainas, pasak A. Brazausko, iki metų pabaigos žemdirbių pajamos gali būti apie 415 mln. litų. Todėl tie 52 mln. litų, kurie jau numatyti, ir dar tiek pat planuojama naujajame biudžeto pataisos projekte, beveik kompensuos nuostolius, kurie susidaro dėl kainų skirtumo.

Verslininkams - pelnas

Nežinia, kaip po pastarojo premjero pareiškimo pasielgs nuvilti žemdirbiai, kuriems dar praėjusios savaitės vidury buvo žadėta, kad Vyriausybė atsižvelgs į jų reikalavimus.

REKLAMA

"Kol kas ramu, bet nežinia kaip bus. Kalbama, kad ketvirtadienį kelias vėl bus blokuojamas", - "VL Vakaro žinios" teigė netoli Kalvarijos pasienio posto esančios pakelės užeigos savininkė.

Moteris tikino, kad šiuo metu laikinai sustabdyta protesto akcija jai davė nemažai pelno. Išgerti užsuko nemažai ūkininkų ir neuniformuotų pareigūnų. Degalinių darbuotojai teigė, jog protesto akcijos metu maisto buvo perkama kur kas daugiau nei kuro.

Nukenčia vairuotojai

Eilėje laukiantys vilkikų vairuotojai įdėmiai gaudė bet kokias naujienas apie ūkininkų ketinus atnaujinti protesto akciją. Dėl blokuojamų kelių transporto firmos patiria nemažus nuostolius, todėl mažiau moka ir vairuotojams.

REKLAMA

"Turiu nemažai giminių kaime, žinau kaip jiems nelengva. Tačiau kodėl turime kentėti mes - eiliniai vairuotojai?", - retoriškai klausė Rimantu prisistatęs vairuotojas.

Vyrai prisiminė Lenkijoje vykusias ūkininkų protestų akcijas. Anot vairuotojų, keliai ten buvo blokuojami tik epizodiškai, ūkininkai juose stovėdavo apie 15 minučių. Vėliau jie pasitraukdavo ir leisdavo automobiliams pravažiuoti. Portugalijoje protestavę persikų augintojai taip pat blokavo kelius, tačiau visiems norintiems veltui dalino persikus.

Laukiama neramumų

Vairuotojai tikino, kad ūkininkams atnaujinus kelių blokadą gali kilti smurto banga. Kelias dienas ant kelio praleidę žmonės taptų neprognozuojami, tad galimi jų susirėmimai su ūkininkais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Mes, lietuviai dar pakankamai tolerantiški, bandome suprasti žemdirbius. Kas kita - per Lietuvą tranzitu greitai gendančius krovinius vežantys užsieniečiai. Pavyzdžiui, iš Olandijos į Maskvą gėles galima gabenti ne ilgiau kaip 70 valandų. Šiek tiek uždelsus, krovinio niekas nebeims", - vyrai tikino, kad kitų šalių vairuotojai nepasibodės savo tiesą įrodyti ir kumščiais.

Apie ūkininkų ketinimus atnaujinti protesto akcijas liudijo prie kelio paliktas traktorius "Kirov".

"VL Vakaro žinios"

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų