REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viešojo transporto vairuotojai siūlo leisti stoti tik tose stotelėse, kuriose keleiviai nori išlipti. Dabar esą ir laiką tenka gaišti, ir eikvoti kurą ar elektrą ir stoti kiekvienoje stotelėje, nors norinčių išlipti ar įlipti keleivių nėra.

Viešojo transporto vairuotojai siūlo leisti stoti tik tose stotelėse, kuriose keleiviai nori išlipti. Dabar esą ir laiką tenka gaišti, ir eikvoti kurą ar elektrą ir stoti kiekvienoje stotelėje, nors norinčių išlipti ar įlipti keleivių nėra.

REKLAMA

Tiesa, reiktų įprasti spaudyti specialius mygtukus „STOP“, kurių dalis autobusų ar troleibusų Vilniuje net neturi.  O Susisiekimo ministerija ir kitos institucijos neskuba keisti tvarkos, mat naudą reikia išsamiai įvertinti.

Šiauliuose naują reisą pradeda 24 maršruto autobuso vairuotojas Gintautas. Sako, per devynerius metus darbo gerai pažįsta savo keleivius.

„Mes jau žinom keleivius, kurie įlips ir kurie išlips net, pagal veidus. Ir yra tokių sustojimų, kur per dieną vienas ar du žmonės tik įlipa“, – sako vairuotojas Gintautas Šyvis.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau keleivių vežimo mieste taisyklės įpareigoja vairuotoją sustoti kiekvienoje stotelėje, net jeigu išlipti ar įlipti norinčių keleivių čia išvis nėra. Tokia nuostata galioja visose savivaldybėse, nes privalomą sustojimą maršruto stotelėse nurodo Susisiekimo ministerijos taisyklės dėl keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu.

REKLAMA

Ir „Kauno autobusų“ vairuotojas pasakoja, kad kartais reikia stoti, nors žmonių išvis nėra, niekas įlipti ar išlipti nesiruošia. 

„Matai, kad stotelėj žmonių nėra, veidrodį pasižiūri – keli žmonės arba net ir tuščias, žinokit, ir taip būna. Piko metu, prieš galines, tu nuvažiuoji beveik tuščias, bet pagal tvarką mes turim sustot ir atidaryt“, – kalba vairuotojas Bronius Sodaitis.

45 maršruto autobusas stoja Elektinės stotelėje Kaune. Stotelėje – nė vieno žmogaus, norinčiųjų išlipti taip pat nėra.

O duris vis tiek tenka atverti. Kitaip bendrovę „Kauno autobusai“ baudžia paslaugų užsakovė miesto savivaldybė. Vairuotojų profesinė sąjunga jau trejus metus bando kelti idėją įvesti neprivalomą sustojimą stotelėse, jei patys keleiviai nepageidauja. Taip ir vairuotojams būtų geriau, ir įmonė sutaupytų kuro ir elektros.

REKLAMA
REKLAMA

„Aš manau, kad įmonė turėtų sutaupyti apie 200–300 tūkstančių eurų. Mes galėtume kalbėti apie autobusų, troleibusų vairuotojų algų pakėlimus“, – tvirtina profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis.

O kaip tas pareikalavimas atrodytų? Autobusuose veiktų specialūs mygtukai. Pavyzdžiui, Kaune tokius turi visas viešasis transportas. Šiauliuose didžioji dalis autobusų taip pat juos turi. Juos paspaudę vairuotoją informuoja, kad pageidaus lipti artimiausioje stotelėje. Jeigu autobusas turi mygtuką ir išorėje – tokį turėtų paspausti keleivis, norintis įlipti į autobusą. Tokia praktika paplitusi Vakarų Europoje.

Nuo vasario 13-osios Slovakijos sostinėje Bratislavoje autobusai ir troleibusai stos tik pagal pareikalavimą. Jau dabar dalyje stotelių viešasis transportas stoja, tik jeigu stotelėje transporto laukia žmonės arba iš, pavyzdžiui, autobuso ruošiasi lipti keleiviai, paspaudę specialų mygtuką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip miesto vežėjas tikisi sutaupyti pusę milijono eurų, nes stabdys ir vėl važiuos rečiau, o ir kelionės turėtų sutrumpėti, taip pat aplinkos tarša sumažėtų. Kauno savivaldybė dar svarsto, ar galėtų įvesti neprivalomą stojimą stotelėse. Beveik du trečdaliai apklaustųjų tokią idėją palaikytų.

Sostinėje kalbinti keleiviai siūlymui taip pat neprieštarautų:

„Yra tikrai tokių vietų, kur gali vairuotojai atkreipti labiau dėmesį ir nesustoti kai kuriose stotelėse. Tai manau, kad geras siūlymas.“

„Jeigu išlipimo, dėl to oro įėjimo – šilto, šalto, tai geriau pravažiuoti, nesustoti, jeigu niekas nesustabdo.“

„Sutrumpėtų ir laukimo laikas, ir kelionės ne tiek užtruktų, bet, sakykime, vėlgi, kol žmonės neįprastų, tol ta sistema neveiktų.“

REKLAMA

Viešąjį transportą Vilniuje kuruojančios įstaigos atstovų teigimu, sostinėje kol kas net neįmanoma tokio siūlymo stoti tik pagal pageidavimą įgyvendinti.

„Škodos“ senosios yra nepritaikytos tokiam iškvietimui ar signalo davimui, kad gali paspaust mygtuką ir informuoti vairuotoją apie tai, kad nori išlipti. Dalis ir autobusų dar neturi tų mygtukų“, – kalba „Judu“ klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė.

Kelia klausimą „Susisiekimo paslaugos“ ir dėl tvarkaraščių.

„Kaip mes užtikrinsim punktualumą? Nes, kai nestoja transportas, jis važiuoja greičiau, apskaičiuoti tą intervalą tarp stotelių, koks jisai bus ir kada atvažiuos, tada pasidaro labai sunku“, – tikina L. Juknevičiūtė.

REKLAMA

Susisiekimo ministerija kol kas taip pat neskuba keisti reglamentavimo ir leisti viešajam transportui nestoti stotelėje, kai nėra keleivių.

„Tose stotelėse pagal pareikalavimą žmonės norėtų ne tik išlipti, bet ir įlipti. Galbūt žmogus ką tik atėjo į stotelę ir vairuotojas pagalvojo, kad praeivis. Arba užsienietis, kuriam buvo pasakyta, kad galima išlipti pavažiavus tris stoteles ir paprasčiausiai gali suklysti, o norisi, kad viešasis transportas būtų prieinamas visiems ir patogus naudotis visiems“, – tvirtina Susisiekimo ministerijos patarėjas Marius Pakėnas.

Vis dėlto Susisiekimo ministerija patvirtina, kad diskutuoja dėl stotelių pagal pareikalavimą įteisinimo, ir neatmeta, kad ateityje gali būti priimtas kompromisinis variantas.

Dar geriau iš viso nestoti
Dar geriau iš viso nestoti
O geriausia iš viso iš garažo neišvažiuoti. Būtu dar pigiau
O kaip tada su eismo tvarkaraščiai?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų