REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Daugelis jau nebeįsivaizduojame savo kasdienybės be automobilio. Naujausiais Europos komisijos duomenimis, automobiliai yra atsakingi už beveik 12 proc. visą Europos Sąjungos anglies dioksido (CO2) ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją. Todėl vis labiau populiarėja alternatyvios susisiekimo priemonės, kurios daro mažesnę neigiamą įtaką aplinkai ir klimatui. 2013 m. Druskininkų miesto savivaldybė inicijavo projektą „Keleivinis keltuvas“, kuris ne tik bus draugiška gamtai transporto priemonė, bet ir padės aplenkti automobilių spūstis.

Daugelis jau nebeįsivaizduojame savo kasdienybės be automobilio. Naujausiais Europos komisijos duomenimis, automobiliai yra atsakingi už beveik 12 proc. visą Europos Sąjungos anglies dioksido (CO2) ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją. Todėl vis labiau populiarėja alternatyvios susisiekimo priemonės, kurios daro mažesnę neigiamą įtaką aplinkai ir klimatui. 2013 m. Druskininkų miesto savivaldybė inicijavo projektą „Keleivinis keltuvas“, kuris ne tik bus draugiška gamtai transporto priemonė, bet ir padės aplenkti automobilių spūstis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neužteko vieno tilto

„Idėja statyti „Keleivinį keltuvą“ į kitą Nemuno upės pusę kilo, kai sugalvojome ir pradėjome rengti dokumentus slidinėjimo arenai Mizarų kaime įrengti, – pasakoja Druskininkų savivaldybės administracijos Investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėjas Algirdas Svirskas. – Tuo metu Druskininkuose tebuvo vienas tiltas, tad norint pasiekti slidinėjimo areną būtų reikėję važiuoti aplinkui.“

REKLAMA

Šiuo „Keleiviniu keltuvu“ bus galima persikelti iš kurorto centro į užmiestyje esančią slidinėjimo areną ir sugrįžti atgal. Pašnekovas tikina, jog per vieną valandą keltuvas galės perkelti iš vienos Nemuno pusės į kitą net 240 žmonių. Kelionė į vieną pusę truks 3–4 minutes. Planuojama, jog keltuvas veiks ištisus metus.

Sumažės ne tik spūstys – bet ir tarša

A. Svirsko nuomone, šis elektra varomas keltuvas nesukels jokios taršos gamtai ir nedarys neigiamos įtakos klimatui. Šiuo metu pasiekti Druskininkus galima tik automobiliais. „2013 metais Druskininkus aplankė 270 tūkst., 2014 m. 282 tūkst. žmonių. Šie poilsiautojai naudojosi sanatorijų, SPA centrų, viešbučių paslaugomis. Be to, per 2013 ir 2014 metus vien vandens pramogų parke lankėsi 400 tūkst. žmonių. Dar 205 tūkst. žiemos sporto mėgėjų pabuvojo slidinėjimo arenoje“, – statistiką pateikia Investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėjas.

REKLAMA
REKLAMA

Specialistas įsitikinęs, jog visi šie poilsiautojai atvyko automobiliais ir į vandens parką bei slidinėjimo areną vyko taip pat: „Šiuo projektu siekiame, kad poilsiautojai daugiau naudotųsi būtent keltuvo paslaugomis, o ne individualiomis transporto priemonėmis. Atlikome skaičiavimus, kuriuos patvirtino ekspertai, jog per metus nesinaudojant individualiomis transporto priemonėmis kurorte bendras išmetamų CO2 dujų kiekis per metus sumažės 57,32 tonomis, o per vertinamąjį 25 metų laikotarpį 1433,17 tonomis.“

Atpūtė iš Vakarų

Tokie projektai, kuomet elektros energija varomi keleiviniai keltuvai naudojami perkelti keleivius iš vienos vietos į kitą ar iš miestų centro į užmiestį, įgyvendinti ir kitose valstybėse. Latvijoje veikia Siguldos keltuvas, keliantis per Gaujos upę, Čekijoje keltuvas veikia Ustis prie Labės mieste, Vokietijoje – Garmiš-Partenkirchene bei Koblence, Austrijoje – Insbruke. Be to, Londone olimpinėms varžyboms buvo įrengtas keltuvas, kuris perkeldavo keleivius iš vieno Temzės upės kranto į kitą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų