REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mokytoja pratrūko: viskas yra kitaip nei kiti bando viešai aiškinti

Praėjusią savaitę įvykus įspėjamajam mokytojų streikui, atskriejo žinia apie dar vieną – šįkart tikrąjį pedagogų streiką, numatytą rugsėjo 29 d. Klaipėdos Vydūno gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Bručkienė viešai prabilo apie tai, ko iš tiesų streikais prašo mokytojai.

Praėjusią savaitę įvykus įspėjamajam mokytojų streikui, atskriejo žinia apie dar vieną – šįkart tikrąjį pedagogų streiką, numatytą rugsėjo 29 d. Klaipėdos Vydūno gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Bručkienė viešai prabilo apie tai, ko iš tiesų streikais prašo mokytojai.

REKLAMA

Pirmadienį Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga vadovaujantis raštu informavo  Vyriausybę ir Švietimo, mokslo ir  sporto ministeriją (toliau ŠMSM), kad rugsėjo 29 d. 8.00 val. švietimo įstaigose prasidės tikrasis pedagogų streikas.

Rugsėjo 15 d. įvyko įspėjamasis mokytojų streikas. Švietimo darbuotojų profsąjungos duomenimis, jame turėjo dalyvauti apie 5000 pedagogų 228 ugdymo įstaigose. Skelbiama, kad per įspėjamąjį streiką masiškiausiai streikavo Klaipėdos pedagogai.

Įspėjamąjį streiką ir situaciją po jo „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ reziumavo Klaipėdos Vydūno gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Bručkienė.

REKLAMA
REKLAMA

„Visų pirma aš labai džiaugiuosi dėl to, kad mokytojai suprato, kad iš tiesų mums nesiseka bendrauti su politikais ir ministerija, kad reikia imtis ryškesnių ir ryžtingesnių veiksmų. [Jie] įsitraukia į streiką“, – pasakoja L. Bručkienė.

REKLAMA

Gimnazijoje, kurioje dirba L. Bručkienė, streikavo 53 mokytojai – tai didžioji dauguma Klaipėdos Vydūno gimnazijos mokytojų. Anot pašnekovės, nestreikavo tik pavieniai mokytojai.

„Tai rodo, kad situacija pakankamai sudėtinga, kad mokytojai nepatenkinti esamomis darbo sąlygomis ir mano, kad su jais yra bendraujama netinkamai“, – pasakoja L. Bručkienė.

Pedagogės nuomone, streikuojama ne tik dėl atlyginimų. Dėl atnaujintų programų, mokymo priemonių trūkumo, didelio krūvio ir kitų priežasčių mokytojai jaučiasi pavargę. Todėl ministerija, sakydama, kad į švietimą investavo milijonus, problemos nesušvelnina, teigia L. Bručkienė. 

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu mokytojai jaučiasi įskaudinti, nesuprasti ir pavargę, o ministerija sako, bet mes investavome tiek milijonų. Tai vadinasi buvo investuota ne ten, kur reikia“, – kalba mokytoja iš Klaipėdos.

Vis dėlto kodėl streikas nesulaukė tokio masiško pedagogų susidomėjimo kituose miestuose? Tam įtakos turi Lietuvos įstatymai: streikuoti gali tik tos ugdymo įstaigos, kuriose dirba streiką paskelbusios profsąjungos narių. Vadinasi, pedagogai, kurie priklauso kitoms arba nepriklauso jokioms profesinėms organizacijoms, streikuoti negali.

„Bet tai nereiškia, kad jie yra patenkinti, laimingi ir jiems viskas yra gerai. Jie tiesiog teisiškai negali prisijungti prie streiko“, – pabrėžia L. Bručkienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pedagogė pažymi, kad problemos kaupėsi jau seniai, o apie jas buvo pranešta dar prieš metus. Tačiau problemos sprendimo būdų mokytojai teigia nesulaukę iki dabar. 

„Kol kas ministerija labiau spaudos pranešimais atsimušinėja negu sprendžia problemas“, – sako L. Bručkienė. 

Mokytoją skaudina ir komentarai, neva streikas yra opozicijos politinis įrankis prieš rinkimus.

„Kiekvieną kartą mokytojams protestuojant, jie kaltinami kažkokiu rinkimų kvapu. 2017 metais kai protestavome, tai kuo tik mūsų nevadino – teroristais, žaliaisiais žmogeliukais, konservatorių įrankiu ir taip toliau. Jau dabar mes kitų įrankiu esame (socialdemokratų – red. past.). Ir politikai kaltina profsąjunga, kurios lyderiai nepriklauso jokiai politinei organizacijai, juos kaltina politikavimu“, – komentuoja L. Bručkienė.

REKLAMA

„Mes rūpinamės švietimu ir reikalaujame iš politikų to, ką jie deklaravo savo rinkiminėse programose. Mes reikalaujame atsakomybės“, – priduria mokytoja. 

Ką pasieks mokytojai?

Kauno technologijos universiteto (KTU) Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas doc. dr. Ainius Lašas „Žinių radijo“ eteryje kalbėjo, kad streikais mokytojai gali kai ko pasiekti.

„Bent jau turėsime daugiau aiškumo dėl mokytojų atlyginimo augimo, kada ir kiek augs. Manau, kad tam tikro aiškumo toje diskusijoje bus. Galbūt dar koks vienas kitas momentas taip pat bus aiškesnis.

Bet yra dalykų, kurie lengvai tikrai neišsisprendžia. Pavyzdžiui, mažesnės klasės. Tai yra struktūrinė problema, susijusi su mokytojų kiekiu“, – tikina politologas.

REKLAMA

Anot A. Lašo, per ketverius metus „galima prašyti, ko nori“. Kitas klausimas – kaip pritraukti jaunimą į pedagogikos studijas?

Vis tik politikams A. Lašas nėra toks griežtas.

„Čia nėra tokie lengvi sprendimai. Valdžia irgi visko nekontroliuoja. Mes negyvename totalitarinėje visuomenėje, kur ateis valdžia, pasakys, kad reikia 300 pedagogų ir pirmyn. Taip mūsų visuomenė neveikia, ji demokratinė. Žmonės turi pasirinkimą: gali eiti, išeiti, stoti, išstoti ir t.t.

Vyriausybė visko nekontroliuoja. Dėl to, manau, ir politikai pergyvena ir išbandę tam tikrus instrumentus mato, kad jie neveikia. Galbūt bandys kažkokius naujus instrumentus naudoti. Bet vėlgi, nėra šimtaprocentinių garantijų, kad jie suveiks“, – savo poziciją laidoje išsako A. Lašas.

Viso pokalbio klausykitės „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“:

Imkit pavyzdį iš Jungtinės Karalystės gyventojų, čia prieš metus kitus streikavo visi, kas tik netingėjo. Ir niekas jų vatnykais nevadino, ir didelė dalis jų išsikovojo tai dėl ko streikavo. Kooperuokitės su medikais, policininkais, ugniagesiais ir tt. Taip bus pasiektas dar didesnis efektas. Vienykitės, o ne skaldykitės.
Baisu net pagalvoti ką padarė elitas panaikindamas edukologijos universitetą, sunaikinęs dešimtmečius kauptą materialinę bazę. Antras neapgalvotas žingsnis atleisti mokytojus sulaukusius pensinio amžiaus. Kiek švietimas neteko mokytojų ekspertų turinčių noro ir pakankamai jėgų dirbti. Trečias žingsnis neapgalvotas etatinis mokytojų darbo apmokėjimas.Nežinau kokie proto bokštai sėdi ŠMSM, kad jei įvedė etatinį apmokėjimą tai praktiškai nei vienas mokytojas negali dirbti 1,5 ar 0,75 etato. Tai rodo etatinio apmokėjimo imitaciją. Sakykit koks mokytojas gali fiziškai ištverti dirbdamas 1,5 etato. Etatas, tai 8 val intensyvaus darbo per parą, pusantro etato 12 darbo valandų. Mokytojas ne robotas jam ir pavalgyti ir pamiegoti reikia. Todėl visiškai pamatuotas mokytojų reikalavimas 18 pamokų už etatą apmokant taip, kad mokytojas iš jo galėtų pragyventi ir nereiktų vasaromis palikus šeimą, važiuoti į užsienį uždarbiauti
Aš ir sakau, kodėl tokios ohoho eilės trokštančių tapti mokytojais.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų