REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sportiškų „Mazda“ gerbėjai gali skelbti gedulą – galutinai baigta kompanijos flagmano, kupe „Mazda RX-8“ gamyba. Praėjusią savaitę nuo konvejerio nuriedėjo paskutiniai atsisveikinimo serijos „Mazda RX-8 Spirit R“ automobiliai, kurių japonai savo rotorinių automobilių aistruolams pagamino lygiai 1000.

REKLAMA
REKLAMA

Sportiški kupe su rotoriniais varikliais ilgus metus simbolizavo šios japonų kompanijos sportiškas ambicijas. Dabar modelių gamoje likę „MX-5“ ar „Mazda 3MPS“ yra gerokai žemiškesni. „RX-8“ stebino daugybe netradicinių sprendimų. Pats neįprasčiausias iš jų – rotorinis variklis. Tik 1,3 l. darbo tūrio, 232 a.g. ir galimybė „sukti“ šį motorą iki 8500 aps/min. svaigino daugybę vairavimo gurmanų. Bet būtent variklis ir „pakišo kiaulę“ šiam labai ryškiam automobiliui.

REKLAMA

Variklis buvo kaprizingas, jo resursas nedidelis. Net idealios būklės motoras dideliais kiekiais degindavo tepalą, papildyti jo atsargas tekdavo kas keletą tūkstančių kilometrų. Galop automobilis buvo pasmerktas, kai paaiškėjo, kad tokio tipo motorai niekaip neatitiks netolimos ateities ekologinių normų.

Tiesa, „Mazda“ vadovai nenori taip paprastai atsisveikinti su rotorinių motorų šlovės laikais, kai pastarieji atnešė „Le Mano“ lenktynėse. Japonai supranta, kad tai ne tik istorijos, bet ir įvaizdžio dalis. Todėl „Mazda“ ieško nišų, kur galėtų naudoti rotorinius variklius. Viena iš tokių nišų – hibridinės jėgainės, kuriose praverstų Vankelio motoro kompaktiškumas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų