REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trejus su puse metų iki išnaktų plušę du klaipėdiečiai pastatė elektrinį laivą. Tyliai dūzgiančiu varikliu šis po vieno įkrovimo gali plaukti dvi paras. Tiesa, kaina nemaža – 70 000 eurų. Tačiau kūrėjai aiškina, kad į ekologija investuoti būtina.

Trejus su puse metų iki išnaktų plušę du klaipėdiečiai pastatė elektrinį laivą. Tyliai dūzgiančiu varikliu šis po vieno įkrovimo gali plaukti dvi paras. Tiesa, kaina nemaža – 70 000 eurų. Tačiau kūrėjai aiškina, kad į ekologija investuoti būtina.

REKLAMA

Užkūrus laivo variklį nepasigirsta įprastas kitiems laivams gaudimas ir nepasipila dūmų debesis. Šis tik tyliai dūzgia. Klaipėdiečiai pastatė elektrinį laivą. Laivo statytojai, dizaino sumanytojai ir inžinieriai – Klaipėdos universiteto magistrantai. Dirbo dviese pusketvirtų metų, kol tokį sukonstravo. 

„Viskas prasidėjo nuo draugiškos idėjos restauruoti vieną seną gelbėjimo valtį. Ir iškilo esminis klausimas – pasiliekam prie vidaus degimo variklio ar pereinam prie elektrinio – švaresnio, tylesnio. Vienareikšmiškai pabalsavom už tai, kad eiti prie modernaus dalyko“, – sako Klaipėdos universiteto inžinierius Tomas Žapnickas.

70 000 eurų kainuojančiame laive elektrinį variklį vyrai įmontavo. Tuo vandens transporto priemonė ir išskirtinė – elektrinis variklis yra konstrukcijos dalis, o ne prikabinamas priedas. Štai, kai sukasi sraigtas girdisi tik bangų teliūškavimas. 

REKLAMA
REKLAMA

„Vis dar šita propulsija yra brangi. Kad ir kokia ji patraukli, tyli ir švari. Bet jinai dar šiai dienai brangi. Visas pasaulis stengiasi ją atpiginti ir padaryti prieinamesnę, tiek verslo sektoriui, tiek privačiam sektoriui“, – tęsia pašnekovas.

REKLAMA

Laivo ilgis 8 su puse metro. Plotis – trys metrai. Maksimalus greitis – 13 kilometrų per valandą. Vieną kartą nuo stotelės krante įkrovę, juo 12-os žmonių įgula ekonomišku režimu gali plaukti dvi paras. Tiesa, laivas skirtas vidaus vandenims. Vyrai žada jį dar tobulinti. O kitąmet jau organizuos keliones visiems norintiems tyliai ir negąsdinant žuvų bei paukščių, praplaukti Danės upe ar Kuršių mariomis. 

„Antstatas taps mediniu. Bortai dar medžiu pasidengs. Viduje šiek tiek. Bus galima ir vidų parodyti. Kol kas ten tokios tik užuomazgos to kas bus“, – pasakoja laivų elektronikos specialistas Evaldas Narušis.

REKLAMA
REKLAMA

Sukūrę šį laivą vyrai, esamiems ir būsimiems laivų savininkams siekia parodyti, kad nereikia bijoti naujovių. Juolab ekologiškų.   

„Eksploatacinės sąnaudos šitokios propulsijos yra ženkliai mažesnės. Pradedant nuo tepalų keitimo, tepalų filtro keitimo, visokių darželių. Čia yra vienas motoriukas, realiai statorius ir rotorius, valdiklis“, – teigia T. Žapnickas.

Tiesa, vardo šis laivas dar neturi. Kūrėjai sako, kad buvo per daug užsiėmė jį statydami, tad sugalvoti nespėjo. Tačiau yra atviri pasiūlymams, kaip galima šį dūzgiantį laivą pavadinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų