• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos saugios laivybos administracijoje per visą jos gyvavimo lailotarpį nebeliko apie 40 etatų. Tačiau kitąmet prie jos ketinama prijungti Valstybinę vidaus vandenų laivybos inspekciją, tad ši institucija praturtės vėl apie 30 specialistų ir įgis naujų laivų. Apie tai, kokie darbai padaryti 2009-aisiais, kam pritrūko lėšų, kokiais rūpesčiais gyvena ši institucija, kalbėjomės su jos vadovu Evaldu Zacharevičiumi.

REKLAMA
REKLAMA

Iš pradžių, kai tik buvo įsteigta, Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) turėjo 138 etatus. Dar šių metų pradžioje jų buvo 128, o metams baigiantis beliko 98. Darbuotojų skaičių LSLA mažino šiemet ir gegužę, ir spalį, lapkričio 20 d. atleido dar 3 žmones. Dabar šioje institucijoje dirba 94 darbuotojai, trūksta 4 specialistų - dviejų inspektorių ir dviejų specialistų Diplomavimo skyriuje, kuriems reikalingas jūrinis išsilavinimas. Buvo skelbtas ne vienas konkursas, tačiau jūrininkų, norinčių padirbėti krante krizės laikotarpiu, taip ir neatsirado.

REKLAMA

Antena liko nepakeista

Ne naujiena, kad šiemet sumažėjo ir LSLA finansavimas, ir darbuotojų atlyginimai, be to, teko atsisakyti ir kai kurių projektų, daugiausia susijusių su elektroninių paslaugų teikimu, įgyvendinimo. Du projektai vis dėlto baigti šiemet - sukurtos prieigos prie laivų ir jūrininkų registrų, tad užsiregistravę jūrininkai, kiti fiziniai ar juridiniai asmenys gali gauti jiems reikiamų duomenų. Norėta šią paslaugą išplėsti, kad duomenimis galėtų pasinaudoti ir užsieniečiai - viską išversti į anglų kalbą, tačiau to jau teko atsisakyti.

REKLAMA
REKLAMA

Šiemet buvo planuota įrengti egzaminų klasę, kad į LSLA atėję jūrininkai galėtų atsakyti į testų klausimus, gauti pratęsto galiojimo jūrinius dokumentus, tačiau šis projektas atidėtas nežinia kuriam laikui.

Buvo numatyta Klaipėdos švyturyje statyti anteną, skirtą laivo vietos patikslinimui per globalinę pozicionavimo sistemą. Antena švyturyje buvo statyta dar sovietmečiu, žinia, ji dabar nebeatitinka jokių techninių parametrų, tad reikėjo keisti. Šiam projektui įgyvendinti jau buvo skirta apie 800 tūkst. Lt, tačiau dar užpernai šio projekto finansavimas buvo sustabdytas. Spėta tik parengti patį projektą ir nupirkti metalines konstrukcijas, o pradėti statybai pinigų neliko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Baltasis sąrašas

Geriausias besibaigiančiųjų metų įvykis - Lietuva pateko į Paryžiaus memorandumo baltąjį sąrašą. Tam įtakos turėjo ir LSLA darbuotojų pastangos. Laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava, sulaikymų užsienio uostuose skaičius gerokai sumažėjo. Šiemet jų buvo sulaikyti tik du. Toks rezultatas buvo pasiektas tik prieš ketverius metus. Pasak LSLA direktoriaus E. Zacharevičiaus, ir kitais metais Lietuva bus baltajame sąraše. Sulaikytų laivų vidurkis skaičiuojamas per pastaruosius trejus metus - šiuos, praėjusius ir 2007-uosius. Tas rodiklis neturi viršyti bendro Paryžiaus memorandumo regiono rodiklio. Geras vidurkis - 8 sulaikymai per trejus metus.



Jungtuvės

REKLAMA

Metams baigiantis LSLA ruošėsi Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos (VVVLI) prijungimui. Vyriausybė jau pateikė Seimui įstatymo pataisas, kai tik jis tam pritars, prasidės pagrindinis darbas. Kol kas LSLA tik planavo savo kaip iš dalies naujos organizacijos veiklą. Konkrečių veiksmų dar nebuvo imamasi.

Dėl šio sujungimo tenka keisti nemažai įstatymų, pavyzdžiui, Vidaus vandenų transporto kodeksą. Kol jis nepakeistas, negalima imtis jokių veiksmų. Tikėtasi, kad iki Naujųjų metų pataisos bus priimtos, mat kitų metų kovo 31 d. - galutinis reorganizacijos pabaigos terminas. Taigi kitąmet nuo balandžio 1 d. Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos kaip savarankiškos organizacijos turėtų nebelikti, ji bus tik LSLA padalinys. Iš inspekcijos planuojama padaryti 3 LSLA skyrius.

REKLAMA

E. Zacharevičiaus teigimu, VVVLI ir toliau vykdys tą pačią veiklą, keičiasi tik jos pavaldumas, nes iki šiol buvo tiesiogiai pavaldi Susisiekimo ministerijai.

"Didžiausias įdomumas bus kitais metais, kai mes susijungsime ir bandysime dirbti kaip viena įstaiga. Tie, kurie turi vidaus vandenų transporto priemones ir mano, kad kitąmet bus mažiau kontroliuojami, apsirinka. Inspekcija nėra naikinama, ji reorganizuojama prijungiant prie LSLA. Jos funkcija užtikrinti saugią laivybą vidaus vandenyse išliks", - sako E. Zacharevičius.

VVVLI šiuo metu dirba 38 žmonės. Bendrasis skyrius, t. y. buhalteriai, ūkvedžiai, bus LSLA administracijos, o tokie inspekcijos specialistai kaip laivų registratoriai, inspektoriai ir laivybos kontrolės skyriaus darbuotojai, t. y. apie 30 žmonių, pereis į LSLA.



Dalia BIKAUSKAITĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų