• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Olimpiada buvo sumanyta tam, kad visi sportininkai turėtų galimybę parodyti sporto pasiekimus, o dabar ji tapo ne tik didžiausiu sporto renginiu, bet dar ir dideliu verslu, rašo CNN. Olimpinių žaidynių prekės ženklas yra vienas vertingiausių visame pasaulyje, rodo neseniai atliktas tyrimas.

REKLAMA
REKLAMA

Tik nuo Pasaulio futbolo čempionato žiūrimumu atsiliekačios olimpiados – jos prekės ženklo vertė, pasak prekės ženklų vertinimo specialistų „Brand Finance“, siekia kiek daugiau nei 47,5 mlrd. dolerių (133 mlrd. litų). Už olimpiadą daugiau vertas tik „Apple“ prekės ženklas ( 70,6 mlrd (198 mlrd. litų)). Trečioje vietoje rykiuojasi „Google“ su 47,4 mlrd. dolerių (133 mlrd. litų).

REKLAMA

Šie skaičiavimai, atlikti remiantis Tarptautinio Olimpinio komiteto finansiniais pranešimais, kur kas aukščiau iškelia Pierre'o de Coubertino sukurtą Olimpinių žaidynių ženklą, nei pagrindinių rėmėjų, tokių kaip „Samsung“ (38,2 mlrd. dolerių (107 mlrd. litų) ), „Coca – Cola“ (33,2 mlrd. dolerių (93 mlrd. litų)) ar „General Electric“, parama (31,1 mlrd. dolerių (87 mlrd. litų))Susiję straipsniai

Vilniaus biržos įmonių vadovų algos didėjo sparčiau nei pavaldinių Dopingo skandalai gąsdina verslo atstovus Kaip išmatuoti emigranto meilę Lietuvai? Įsimintiniausi metų įvykiai skaičiais Emigrantai namo siunčia vis daugiau pinigų

REKLAMA
REKLAMA

Tarnauja doleriui

Žymusis prancūzas XIX a. pabaigoje atgaivino dar prieš mūsų erą pradėtą sporto renginį. O praėjus 116 metų nuo pirmųjų modernių olimpinių žaidynių pradžios, šis renginys yra vertas apytiksliai 134 kartus daugiau nei Centrinis Graikijos bankas ( 354 mln. dolerių (991 mln. litų)).

Dabar, kai Graikijos ekonomika yra suluošinta finansų krizės, olimpinės žaidynės, kurios kadaise buvo skirtos tarnauti dievams ir dabar, ko gero, tarnauja tik doleriui, išgyvena ekonominio pakilimo laikus.

Vien per ketverius metus nuo Pekine vykusių olimpinių žaidynių įplaukos padidėjo 38 proc., iki 5, 1 mlrd. dolerių (14,5 mlrd. litų), o įplaukos iš transliacijų nuo 1960 m. padidėjo 51 proc. 3,9 mlrd. dolerių (11 mlrd. litų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Brand Finance“ tikisi, kad šie skaičiai dar labiau padidės ir 2016 m., kuomet olimpinės žaidynės bus rengiamos Rio de Žaneire. Tuomet bendros įplaukos iš olimpinių žaidynių turėtų peržengti 6 mlrd. dolerių (17 mlrd. litų) ribą

Kadangi Tarptautiniam olimpiniam komitetui (TOK) užtenka 10 proc. pajamų padengti sąnaudoms, beveik visa likusi dalis bus paskirstyta populiarinti sportui besivystančiose valstybėse.

Skirs sportui

„Nėra abejonių, kad olimpinių žaidynių prekės ženklas yra pinigų generatorius ir turi didelę vertę“, – sako „Brand Finance“ vadovas Davidas Haighas.

REKLAMA

„Olimpinių žaidynių rengėjai buvo kritikuoti dėl to, kad per daug griežtai saugoja prekės ženklą, tačiau nereikia pamiršti, kad 4,6 mlrd. dolerių (13 mlrd. litų), kurie buvo iš jo uždirbti, buvo skirti sporto plėtrai visame pasaulyje. Be to, vien tik Jungtinių Valstijų ekonomika ilgainiui iš žaidynių tikisi gauti grynojo pelno už 25 mlrd. dolerių (70 mlrd. litų)“, – priduria jis.

Tiesa, Didžiosios Britanijos sporto verslo žinovas Simonas Chadvikas aiškina, kad bendrovės pateikti skaičiai ir prognozės dar nenupiešia bendro vaizdo, nes apskaičiuoti tiek žaidynių prekės ženklo vertę, tiek jų teikiamą naudą yra labai sudėtinga.

REKLAMA

„Negalime paneigti, kad TOK prisideda prie visų sporto šakų plėtros pasaulyje, tačiau nepaskaičiuojama, kad didelę dalį olimpinių žaidynių išlaidų padengia jas organizuojančios valstybės, o mainais už tai TOK vietoje jų skiria parama tos šalies sporto plėtrai, – sakė specialistas. – Be to, nepaskaičiuojamos išlaidos, kurias sukelia per žaidynes padidėjęs nusikalstamumas, išteklių infliacija ir kiti dalykai.“

Ekspertas taip pat aiškina, kad klaidinga lyginti olimpinių žaidynių ir korporacijų, tokių kaip „Google“ar „Apple“ prekės ženklus, kurie rinkoje gyvuoja skirtingą laiko tarpą ir veikia skirtingose verslo aplinkose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų