• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai automobilis tampa kilpa šeimos biudžetui

Išlaidos kurui neretai yra net ne didžiausia automobiliui skiriamų išlaidų dalis

Apie tai, kad automobilis yra ne prabangos objektas, o paprasčiausia susisiekimo priemonė, praėjusio amžiaus pirmoje pusėje legendinės knygos „Aukso veršis“ puslapiuose minėjo ekstravagantiškasis Ostapas Benderis.

Išties, automobilis mums padeda spėriau nudirbti kasdienius darbus, veža mus į darbus, savaitgalio kelionėse sutalpina visą šeimą, automobiliuose mes praleidžiame ženklią savo gyvenimo dalį. Tačiau kai paskaičiuojame automobilio išlaikymo kaštus, neretai apninka mintys, kad automobilis asmeniniam biudžetui dažnai tampa pernelyg svariu ir prabangiu punktu.

Išlaidos automobiliui – ne tik kuras

Ne kiekvienas automobilininkas tiksliai skaičiuoja išlaidas, kurias skiria išlaikyti savo automobilį. Dažniausiai tik paskaičiuojamos vidutinės mėnesio išlaidos kurui. Gal ir gerai, nes kitu atveju ištiktų lengvas šokas. Nes išlaidos kurui neretai yra net ne didžiausia automobiliui skiriamų išlaidų dalis.

Štai keli pavyzdžiai. Kasdien važinėjantis, automobilį ir darbo ir šeimos poreikiams naudojantis Arvydas smulkmeniškai skaičiavo visas išlaidas. Vyras važinėja vos ne tradicinio Lietuvos keliams amžiaus „Citroen C5“. Arvydo dyzelinu varomas „Citroen“ nuo konvejerio nuriedėjo 2001 metais.

REKLAMA
REKLAMA

Praėjus metams ir 17-ai dienų nuo automobilio pirkimo, jau pravažiuota 32500km. Per metus Arvydas kurui skyrė 10809,38 Lt. Tuo tarpu kitos eksploatacinės išlaidos sudarė 4591,09 Lt. Arvydo supratimu, eksploatacinės išlaidos yra itin plati sąvoka: tai ir automobilio registracija, techninė apžiūra, draudimas, tepalai, filtrai, diržai (guoliukai) ir jų keitimas, padangos. Taip pat važiuoklės ir kitų mazgų tikrinimas, valytuvai, plovikliai, plovimas, valymas ir net kelios baudos už KET pažeidimus.

REKLAMA

Šioje išlaidų grupėje, pasak Arvydo, nemenka dalis teko padangoms, nes tik nusipirkus automobilį, teko pirkti žieminių padangų komplektą, o atėjus vasarai – vasarinių. Tuo tarpu grynai remontui skirtos išlaidos sudarė 3005,69 Lt.

Arvydas suskaičiavo vidurkį, kad vidutiniškai automobiliui per mėnesį išleista 1472,50 Lt. Taigi, vienas pravažiuotas kilometras kainavo – 0,57 Lt.

Pasak Arvydo, sunku pasakyti, ar tai yra itin dideli skaičiai. Jis nepavadintų to „pinigų nubraukimu iš šeimos biudžeto“, nes automobilis sutaupo laiko, padeda sudaryti sandėrius ir dirbti darbus, už kuriuos gauname atlyginimus. Tiesiog tai tik skaičiai, tik statistika.

REKLAMA
REKLAMA

Arvydui automobilis padeda taupyti laiką ir uždirbti pinigų, bet net ir mažiau važinėjantys vairuotojai kiekvieną mėnesį automobilių išlaikymui išleidžia kuklesnes, tačiau pakankamai ženklias sumas. Kitas vilnietis Darius savo visas išlaidas skaičiavo ne taip smulkmeniškai kaip Arvydas, tačiau pakankamai tiksliai. Dažniausiai tik mieste važinėjantis vyras suskaičiavo, kad automobilio išlaikymui per mėnesį išleidžia apie 750Lt.

Europos valstybėse automobilių išlaikymas kainuoja dar daugiau

Londone gyvenantis Marius savo „Peugeot 307“ pardavė praėjusį mėnesį. Šešerius metus Didžiojoje Britanijoje gyvenantis vyras nusprendė, kad kasdien važinėti automobiliu jam yra pernelyg brangu. Tikslios buhalterijos sandėlininku dirbantis išeivis nevedė, tačiau gali įvardinti pagrindines išlaidas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kelių mokesčiui kiekvienais metais jis išleidžia 210 svarų, draudimas kiekvienam mėnesiui kainuoja 48 svarus, itin ženklią eksploatacinių išlaidų dalį sudaro kuras, o remontuoti automobilį vyras stengdavosi parvažiavęs į Lietuvą. Pagrindinė Mariaus išlaidų dalis važinėjant automobiliu – pinigai, sumokėti už stovėjimą. Visos Londono gatvės yra tiesiog nusėtos stovėjimo automatais, o miesto centre valanda stovėjimo gali kainuoti net 10 svarų. Pareigūnai nepakantūs net ir trumpiems nesankcionuotiems sustojimams, labai greitai gali išrašyti ir solidžią baudą. Pasak Mariaus, dėl šios priežasties važinėti po Londoną automobiliu yra ne tik, kad pernelyg brangu, bet ir nepatogu, todėl jis dabar pasirinko kasdienes keliones miesto autobusais.

REKLAMA

Tuo tarpu Romoje gyvenanti Milda, savo kuklaus „Fiat Punto“ iškeisti į viešojo transporto bilietą dar neketina. Automobilis jai būtinas keliaujant į darbą. Tačiau išlaidas, skiriamas automobiliui, ji taip pat keiksnoja. Mergina suskaičiavo, kad kuklaus automobilio išlaikymas per metus jai kainuoja mažiausiai 3000 eurų. Už draudimą Milda kasmet sumoka 900 eurų, o visa kitą suryja išlaidos kurui, aptarnavimui ir mokamiems greitkeliams. Pasak Mildos, jei reikėtų važinėti į istorinį Romos centrą, išlaidų sąmata išaugtų dar bent 500 eurų.

REKLAMA

Automobilis automobiliui nelygu, bet pinigų prašo visi

Ekspertai pastebi, kad naujus automobilius išlaikyti yra šiek tiek pigiau. Tačiau tikėtis stebuklo neverta - naujo automobilio remontui pinigų neišleisite tiek daug, kuro jis naudos irgi gerokai mažiau, tačiau išaugs išlaidos lizingo paslaugoms, privalomam aptarnavimui autorizuotose remonto dirbtuvėse ir pan.

Išvis atskira sritis - prabangių automobilių išlaikymas. Čia tai būtų visai kita potemė, tačiau norisi parodyti ir turčių galvos skausmą. Kaip manote, kiek kainuoja išlaikyti „Bugatti Veyron“? Nepaprastai greitas ir brangus automobilis šeimininkui per metus kainuoja apie 300 tūkst. dolerių. „Autocar” žurnalistai suskaičiavo, kad važinėti su „Bugatti“ kainuoja brangiau nei skraidyti nuosavu lėktuvu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei nėra tikros būtinybės, pigiau gyventi be automobilio

Automobiliai mums vis dar yra toks kasdienis džiaugsmas, kad net ir į netoliese esančią parduotuvę daug kas važiuoja savo automobiliu. Vartojimo ir automobilinės kultūros įpročius analizuojantys specialistai Lietuvą linkę tapatinti ne su Vakarų Europos valstybėmis, o su... JAV. Ne pagal uždirbamus pinigus, bet pagal automobilių naudojimo įpročius. Jei lietuvis naudojasi automobiliu, tai naudojasi juo visur ir visada. Nepritekliaus neslegiamose šeimose nieko nestebina ir 2-3 automobiliai. Tokie automobilinės kultūros įpročiai labiau būdingi JAV, o ne Europai.

Tačiau jei sungiai sueina galai, vertėtų persvarstyti prioritetus. Taip, Ostapas Benderis teisingai minėjo, kad automobilis tėra susisiekimo priemonė, o ne prabangos objektas. Tačiau tik tuomet, kai nėra alternatyvų.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų