REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kilus karui Ukrainoje, nemaža dalis Lietuvos gyventojų suskubo įsigyti Ukrainos simbolikos. Atributika prekiaujančios įmonės susidūrė su gausiu užsakymų skaičiumi, kai kuriose parduotuvėse vėliavų ir kitos simbolikos pritrūko.

Kilus karui Ukrainoje, nemaža dalis Lietuvos gyventojų suskubo įsigyti Ukrainos simbolikos. Atributika prekiaujančios įmonės susidūrė su gausiu užsakymų skaičiumi, kai kuriose parduotuvėse vėliavų ir kitos simbolikos pritrūko.

REKLAMA

„Pigu.lt“ pardavimų vadovė Kristina Liškauskaitė pasakojo, kad anksčiau jokios šalies atributika nebuvo sulaukusi tokio didelio susidomėjimo.

„Mėlyna–geltona spalvos – šiuo metu populiariausios mūsų e. prekybos centre. Vėliavos, vėliavėlės, vėliavos automobiliams, marškinėliai, ženkliukai, antsiuvai, kojinės, kvapas automobiliams ir kitos prekės su Ukrainos simbolika pastarąsias  savaites sulaukia ypatingo pirkėjų dėmesio“, – teigė K. Liškauskaitė.

Dėl įvykių Ukrainoje „Pigu.lt“ nutraukė prekybą Rusijoje ir Baltarusijoje gaminamomis prekėmis, jos pašalintos iš asortimento.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmosios prekės su Ukrainos simbolika mūsų e. lentynose atsirado jau vasario 24 dieną, tačiau didžioji dalis atributikos pirkėjams buvo pasiūlyta pirmąją kovo savaitę. Pro prekybininkų ausis neprasprūdo ir ukrainiečių pasipriešinimo simboliu tapęs skambus Rusijos karinio laivo pasiuntimas ant trijų raidžių. Ukrainos muitininkų ištarta frazė „Русский военный корабль, иди нахуй“ puikuojasi ant e. prekybos centre parduodamų skirtingo dizaino marškinėlių ir džemperių“, – komentavo K. Liškauskaitė.

REKLAMA

Pigu.lt siūlo Ukrainos atributiką nuo 3 iki 36 eurų – daugiausia prekiaujama Ukrainos vėliavomis ir mažomis jų versijomis. 

Šluoja viską, kas susiję su Ukraina

„DifferentWE“ direktorė Anželika Šreder kalbėjo, kad susidomėjimas įprastomis prekėmis gerokai sumažėjo.

„Mes siūlome plaukų gumytes, kaklo šalikėlius, vėliavas, turime savo el. parduotuvę bei studiją-siuvyklą Vilniuje. Klientų įprastam mūsų siūlomam asortimentui ženkliai sumažėjo, drįsčiau teigti sumažėjimas siekė 80 proc.“ – pastebėjo A. Šreder.

Paklausta apie susidomėjimą Ukrainos atributika, ji atsakė, kad susidomėjimas milžiniškas, pirkėjai domisi įvairaus tipo prekėmis.

REKLAMA
REKLAMA

„Paklausa žaibiškai išaugo. Plaukų gumytes perka jaunimas, skareles – moterys. Vaikams į mokyklą tėvai riša skareles ant riešo, kuprinės. Šunims taip pat perka skareles. Vėliavas užsako pakabinti balkone ar naudoti mitingams“, – kalbėjo direktorė.

Ji pasakojo, kad užsakymų sulaukė jau karo pradžios vakarą, o uždirbtas pelnas yra skiriamas Ukrainai paremti.

„Įkėlus įrašą į Facebook paskyrą tą patį vakarą gavome apie 20 užsakymų. Nėra milžiniški skaičiai, bet mes vis tiek džiaugiamės galėdami nors truputį prisidėti. Visą uždirbtą pelną skiriame nevyriausybinei organizacijai Blue&Yellow, jis siekia apie 50 proc. kainos“, – teigė A. Šreder.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji užsiminė, kad prekių trūkumo nepastebėjo – prekės yra gaminamos iškart jas užsakius, jie turi ir papildomų prekių.

„Dirbame studijoježsiuvykloje, tad gavę užsakymą iškart jį siuvame ir atiduodame, laikome kažkiek prekių ir atsargai. Kol kas viskas vyksta sklandžiai“, – aiškino direktorė.

Didina asortimentą

„Public paint“ atstovė Loreta užsiminė, kad prasidėjus karui buvo užfiksuotas didesnis klientų aktyvumas, padaugėjo mažmeninių užsakymų.

„Nors mūsų tikslinė auditorija yra verslai ir didmeniniai klientai, šiomis dienomis tikrai padidėjo mažmeninių užsakymų, todėl stengiamės padėti visiems gauti to ko ieško čia ir dabar. Aktyvumas tikrai jaučiasi“, – kalbėjo Loreta.

REKLAMA

„Public paint“ siūlo platų asortimentą įvairaus tipo prekių, Ukrainos simbolius galima perkelti ir ant pasirinktų daiktų.

„Žengiame koja kojon su klientų išreikštais poreikiais. Siūlome vėliavas, džemperius, atšvaitus, kaklo movas, ženkliukus, kepurėles, automobilines vėliavėles, tačiau ties šiomis pozicijomis neapsisiribojame, nes mūsų pasiūloje daugiau kaip 15 tūkst. skirtingų prekių. Ukrainos simboliką galime perkelti ant bet kurios iš jų, pavyzdžiui, kuprinės ar skėčio“, – aiškino Loreta.

Ji atkreipė dėmesį, kad dėl įvykių Ukrainoje paklausa akivaizdžiai išaugo, tokio poreikio anksčiau nebuvo užfiksuota.

„Paklausa stipriai išaugo, anksčiau niekada tokio poreikio nebuvo. Daugiausia domimasi vėliavomis, ženkliukais, automobilių vėliavėlėmis, kaklo movomis, magnetukais ant automobilių. Tai, kas būtų matoma“, – teigė atstovė.

REKLAMA

Paklausta ar dėl susidomėjimo nepritrūksta prekių, ji atsakė, kad taip atsitikus yra siūloma alternatyvų.

„Kai toks išaugęs poreikis, o suprantama, kad visko reikia čia ir dabar, gamyba kartais nespėja pagaminti tiek kiek reikia, dėl to prekių kartais pritrūksta, bet esame kūrybingi todėl visuomet pasiūlome alternatyvas“, – komentavo Loreta.

Ji pabrėžė, kad dalis už Ukrainos atributiką gautų pinigų bus skiriama Ukrainai paremti, jau yra sudarytos sutartys.

„Dalį pelno skirsime Blue&Yellow organizacijai nuo parduotų Ukrainos atributikos prekių. Jau esame gavę sutartis ir aktyviai įsitraukiame, kad surinktume kuo daugiau ir galėtume prisidėti prie paramos kuo didesne dalimi“, – kalbėjo atstovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji pasakojo, kad dėl didelio susidomėjimo ateityje planuojama plėsti prekių asortimentą, gali atsirasti naujos atributikos.

„Mūsų darbo principas tenkinti klientų poreikius, tad stengsimės juos realizuoti. Mūsų produktų asortimentas leidžia prisitaikyti ir papildyti esantį poreikį skirtingomis produkcijos rūšimis“, – sakė Loreta.

Labiausiai perkamas šūkis

Marskineliai.lt atstovai komentavo, kad vis daugiau žmonių užsisako marškinėlius su Ukrainos atributika.

„Padaugėjo klientų norinčių įsigyti atributikos skirtos Ukrainos palaikymui. Kadangi mūsų elektroninės parduotuvės marskineliai.lt viena iš pagrindinių idėjų yra skatinti žmones susikurti norimus marškinėlius patiems, pastebime, kad pagrindinė idėja išreiškiama kūrimo procese yra Ukrainos ir jos žmonių palaikymas“, – pasakojo atstovai.

REKLAMA

Jie kalbėjo, kad iniciatyva kurti produktus su Ukrainos simbolika pritraukė nemažai dizainerių, jie sukūrė savo dizainus.

„Savo asortimente turime marškinėlių, džemperių bei kepurėlių. Prie mūsų gretų prisijungė žurnalistas Žilvinas Pekarskas, kuris pasiūlė bendradarbiauti ir gaminti marškinėlius su sparnuotomis frazėmis. Taip pat pamatę mūsų iniciatyvą su Žilvinu, prisijungė ir kiti dizaineriai, kurie sukūrė dizainus Ukrainos palaikymui“, – kalbėjo atstovai.

„Marskineliai.lt“ pasakojo, kad žmonės renkasi frazes įvairiomis kalbomis, tačiau populiariausia yra rusų kalba.

„Pats populiariausias produktas šiuo metu yra marškinėliai su sparnuota ir legenda tapusia fraze: Pусский военный корабль иди нахуй. Turime įvairių šios frazės variacijų tiek lotyniškai, angliškai, kirilica užrašytų variantų“, – teigė atstovai.

REKLAMA

Jie minėjo, kad dalis lėšų yra skiriama Ukrainai, o ateityje planuojama pardavinėti dar daugiau Ukrainos atributikos.

„Nuo kiekvienų marškinėlių skiriame 5 eurus organizacijai Blue/Yellow. Tai yra visa mūsų pelno dalis atskaičius gamybos kaštus. Kadangi turime prekių kategoriją skirtą Ukrainos palaikymui, tikrai žadame ir ateityje išlaikyti šią kategoriją bei teikti palaikymą bei paramą Ukrainai“, – užbaigė atstovai.

Palaikom Ukraina. Bet nereikia ir išprotėti.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų