REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daliai vairuotojų piktinantis pareigūnų veiksmais dėl, esą, ne vietoje statomų greičio matuoklių, policija primena, kad prevencinės priemonės gali būti vykdomos ir ten, kur paprašysite, pavyzdžiui, jūsų gyvenvietėje. 

Daliai vairuotojų piktinantis pareigūnų veiksmais dėl, esą, ne vietoje statomų greičio matuoklių, policija primena, kad prevencinės priemonės gali būti vykdomos ir ten, kur paprašysite, pavyzdžiui, jūsų gyvenvietėje. 

REKLAMA

Socialiniuose tinkluose ir viešojoje erdvėje vis dar verdant diskusijoms, ar greičio matuokliai yra statomi tinkamose vietose, policija atkerta – tikslas ne pasipinigauti ir kuo daugiau nubausti vairuotojų, bet užtikrinti eismo dalyvių saugumą

Be to, retas susimąsto, kad papildomos pareigūnų pagalbos, jeigu yra norima sutramdyti greitį viršijančius vairuotojus, gali paprašyti kiekvienas gyventojas.

„Trikojį“ gali pasatyti ir jūsų gyvenvietėje

Naujienų portalui tv3.lt Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė paaiškino, kad jeigu gyventojai iš tiesų tam tikroje kelio atkarpoje pastebi pasikartojančius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, galima rašyti skundus arba prašymus policijai.

REKLAMA
REKLAMA

Štai jeigu jūsų gyvenvietėje yra pastebima, kad vairuotojai nesilaiko greičio ribojimų ir kaskart viršija greitį, tokiu atveju taip pat galima kreiptis į policiją.

REKLAMA

Pareigūnai, įvertinę situaciją, gali nuspręsti, kokių prevencinių priemonių griebtis. Tarp tokių prevencinių priemonių gali būti priskiriami ir greičio matavimo prietaisai „PoliScan Fm1“, kuriuos vairuotojai praminė „trikojais“.

„Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyrius tokių prašymų gauna ir važiuoja bei sprendžia iškilusias problemas. 

Skundus arba prašymus žmonės pateikia apskrities komisariatams tiesiogiai arba per e-policiją. Tuomet juos nagrinėja atsakingi asmenys, nes turi įvertinti situaciją, vietą ir visas technines galimybes. Tik tuomet gali priimti sprendimą, kokią priemonę tikslingiausia naudoti“, – paaiškino policijos atstovė.

REKLAMA
REKLAMA

Kur dažniausiai statomi greičio matuokliai?

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (AVPK) Komunikacijos poskyrio vyresnysis specialistas Tomas Bražėnas naujienų portalui tv3.lt anksčiau sakė, kad sostinės apskrityse greičio matavimo prietaisai statomi dėl siekio apsaugoti ne tik pačius vairuotojus, bet ir kitus eismo dalyvius, pėsčiuosius.

„Kiekvienais metais sudaroma avaringumo schema apskrityje, taip pat atsižvelgiama į gyventojų pranešimus, kai pranešama apie besikartojančius Kelių eismo taisyklių pažeidimus konkrečiose vietose, kai pastebimi chuliganiško vairavimo ar pastovaus greičio viršijimo atvejai šalia gyvenamųjų zonų“, – pasakojo T. Bražėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak policijos atstovo, pareigūnai atlieka avaringumo analizę, nustato, kurios vietos jau ne vienerius metus yra vienos avaringiausių apskrityje, kur dėl viršyto greičio įvyksta daugiausiai skaudžių eismo įvykių, kuriuose yra sužeidžiami arba žūsta eismo dalyviai.

„Atsižvelgus į visas šias analizes, taip yra parenkamos greičio matuoklių tikslingos statymo vietos. 

Pagrindinis tikslas – eismo saugumas, avaringumo mažinimas ir galimybė išvengti skaudžių įvykių, kai nukenčia ar žūsta eismo dalyviai“, – vairuotojams priminė T. Bražėnas.

Vilniaus apskrities policijos duomenimis, naudojamais 6 greičio matuokliais – „trikojais“ – pareigūnai užfiksuoja nuo 1,2 tūkst. iki 1,7 tūkst. greičio viršijimo atvejų, priklausomai nuo skirtingų aplinkybių, pavyzdžiui, oro sąlygų ar automobilių srautų.

REKLAMA

Štai visai neseniai vienas internautas pasidalijo nuotrauka, kurioje užfiksuotas pažeidėjus fiksuojantis „trikojis“ Kaune šalia rekonstruojamo Kleboniškio tilto, nors būtent čia zuja statybininkų sunkiasvorės transporto priemonės, taip pat yra sudėti atskiri ženklai, ribojantys greitį. 

Visgi Kauno policijos atstovai teigia, kad pareigūnai pasitelkia taktinius sprendimus, kur ir kada statyti turimus mobiliuosius greičio matavimo prietaisus. Ne išimtis ir užfiksuota nuotrauka šalia pat Kleboniškio tilto.

„Šiuo konkrečiu atveju – buvo gautas pranešimas, kad ant Kleboniškio tilto, pastačius greičio ribojimo ženklus, gyventojai jų nesilaiko, viršija greitį, kelia pavojų šalia dirbantiems asmenims.

REKLAMA

Atkreipiame dėmesį, kad ne visada greitis matuojamas tik avaringiausiose vietose. Besidarbuojančius pareigūnus gyventojai gali pamatyti ir tose vietose, kuriose gyventojai aktyviausiai informuoja apie greičio viršijimo atvejus, keliamą pavojų kitiems eismo dalyviams“, – naujienų portalui tv3.lt atsiųstame komentare sakė policijos pareigūnai.

Šimtai tūkstančių greičio viršytojų

LKPT duomenimis, per 10 šių metų mėnesių (2023 m.) iš pažeidimų fiksavimo sistemų į Administracinių nusižengimų registrą įsiregistravo 654 855 greičio viršijimo atvejai, iš kurių 122 816 atvejų, užfiksuoti mobiliaisiais greičio matavimo prietaisais „PoliScan FM1“ (tai sudaro 18 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pareigūnai dar kartą primena, kad vairuotojai privalo važiuoti neviršydami leistino greičio ir išmanyti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, mokėti KET ir jų laikytis.

Policija, vykdydama vieną iš pagrindinių savo uždavinių – eismo automobilių keliais priežiūrą, kartu užtikrindama eismo saugumą, informuoja visuomenę apie eismo dalyvių kontrolės priemones, numatytas organizuoti gruodžio mėnesį šalies mastu:

  • Gruodžio 11–17 d. ir gruodžio 25–28 d. – transporto priemonių vairuotojų blaivumo, apsvaigimo nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų patikrinimai. Pirmoji priemonė (angl. Operation Alcohol & Drugs) bus vykdoma daugelyje Europos šalių, kadangi ji inicijuota Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network).
  • Gruodžio 18–21 d. – vairuotojų nesustojimo prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal Kelių eismo taisykles, kontrolė.
  • Gruodžio 22–23 d. – pėsčiųjų, dviračių vairuotojų kontrolė. Daugiausia dėmesio skiriama tam, ar šie eismo dalyviai tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui, neapšviestuose keliuose naudoja matomumą gerinančias saugos priemones (atšvaitus, šviečiančius žibintus arba vilki ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais). Taip pat, ar dviratis, kuriuo važiuojama, turi tvarkingą stabdį, garso signalą, dviračio priekyje ir gale yra atitinkamai baltos ir raudonos šviesos žibintai, ar ant ratų stipinų iš abiejų šonų yra pritvirtinti oranžiniai šviesos atšvaitai.

Prevencinės priemonės vykdomos valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, policijos pareigūnai dirba viešuoju, neviešuoju ar mišriuoju patruliavimo būdu.

Atkreiptinas dėmesys: apskričių vyriausieji policijos komisariatai savo prižiūrimose teritorijose gali organizuoti ir kitas papildomas priemones (reidus).

Noriu,kad pastoviai stovėtų radarai prie kelių direkcijos, susisiekimo ministerijos,seimo rūmų ir viešbučio. Na prie seimo viešbučio dar patrulį pastatyti su pastoviai akcija girtumui tikrinti. Tegu valdžiažmogiai pagyvena tuo kuo mus maitina
40 metu vazineju kaip man atrodo saugu ir greiti kai kada viršiju. Bet nepadariau nei vienos avarijos. Avarijos ivyksta ne tik del greicio, o del posukiu nerodymo, del mobiliaku maigymo.
Na turbūt tas punktas dėl matuoklių vietos pasirinkimo ne veltui. Mes sparčiai vejames Šiaurės Korėją. Čia turbūt susiprato duoti pasirinkimą šiokį tokį, kad netaptume jos atspindys. O taip tai kas savaitę skalambija apie naujas baudas ir mokesčius.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų