REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Moksleiviai aktyviai kalba apie matytus filmus, jei paliečiamos jų amžiui svarbūs klausimai, rodo pirmosios projekto mokykloms „Mokausi iš kino“ diskusijos Panevėžyje. Rugsėjo pabaigoje Panevėžio kino centre „Garsas“ prasidėjusios diskusijos po filmų nuo šio penktadienio vyks ir sostinės „Skalvijos“ kino centre, o nuo lapkričio – kino teatre „Pasaka“. Kitų metų pradžioje tokie pokalbiai bus rengiami Kaune bei kituose šalies regionuose.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak „Mokausi iš kino“ rengėjų, diskusijos po filmų yra svarbi projekto dalis, skirta paskatinti ne tik žiūrėti filmus, bet ir juos analizuoti, aptarti su bendraminčiais, laisvai formuluoti mintis ir reikšti savo nuomonę. Jų metu nagrinėjamos moksleiviams aktualios temos – problemiški santykiai su bendraamžiais ir šeimos nariais, patyčios bei smurtas, galimybė rinktis ir ieškoti išeičių.

REKLAMA

Nemokamas diskusijas apie filmu Vilniaus ir Panevėžio pedagogai gali užsisakyti iš anksto, tereikia išsirinkti dominantį filmą iš „Mokausi iš kino“ repertuaro. Diskusijas klasei praves profesionalūs moderatoriai, naudodamiesi specialiai išleistomis metodinėmis medžiagomis.

„Kol kas šios diskusijos labai pasiteisina, nes vaikai gauna žinių apie filmo stilių, mokosi analizuoti aplinką, pažinti pasaulį ir save. Jie nori kalbėti apie jiems rūpimus dalykus – meilę, draugystę. Sudėtingiausia yra išlaikyti 5-7 klasių vaikų dėmesį, ypač tų, kurie yra hiperaktyvūs ir vos išsėdi per seansą. Vyresnių klasių moksleiviai diskusijose dalyvauja noriai – jie atvirai kalba, nebijo pasakyti kažką „ne taip“ ar „apsikvailinti“, – sako psichologė Danutė Bagdonienė, vedanti diskusijas Panevėžio kino centre „Garsas“.

REKLAMA
REKLAMA

Filmą diskusijai pedagogai gali rinktis iš 28 „Mokausi iš kino“ moksleiviams rekomenduojamų filmų, pritaikytų jų amžiaus grupei. Šiuo metu tarp Aukštaitijos mokyklų, dalyvaujančių „Mokausi iš kino“ projekte, populiariausi filmai yra „Sutrikęs Maksas“ (rež. Lotte Svendsen, 2008) ir „Akvariumas“ (rež. Andrea Arnold, 2009) – istorijos apie paauglius.

„Pasirinkome „Sutrikusį Maksą“, nes tai pasakojimas apie dvylikos metų berniuką, tokio pat amžiaus, kaip ir mano septintokai. Didesnę klasės dalį sudaro berniukai, todėl jie labai gerai suprato Maksą, susidūrusį su tais pačiais meilės ir draugystės pasirinkimais“, – pasakoja Birutė Sirtautienė, Panevėžio „Verdenės“ pagrindinės mokyklos dailės mokytoja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu Panevėžio „Garse“ diskusijas po filmų dažniausiai užsako socialiniai mokyklų darbuotojai, taip pat psichologai, etikos ir pradinių klasių mokytojai.

„Mokausi iš kino“ seansų metu pedagogams nemokamai dalijamos specialiai kiekvienam filmui parengtos metodinės medžiagos. Jas pedagogai raginami pritaikyti savarankiškam filmų aptarimui klasėje. Siekiama, kad pokalbiai apie kiną taptų klasės tradicija ir vyktų ne tik po „Mokausi iš kino“ peržiūrų kino teatre.

Projektą „Mokausi iš kino“ visoje Lietuvoje įgyvendina didelę patirtį kino edukacijos srityje turinčios organizacijos. Jį inicijavo „Skalvijos“ kino centras (Vilnius), kartu rengia ir įgyvendina kino teatras „Pasaka“ (Vilnius), kino kompanija „Čiobreliai“, kino centras „Garsas“ (Panevėžys), VšĮ „Visos mūzos“ (Kaunas) ir VšĮ „Kultūrinių projektų centras“ (regionuose).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų