Niujorko miesto metro galbūt nėra pats geriausias pasaulyje – daugelyje vietų nėra tokių patogumų kaip oro kondicionieriai ar iki artimiausio traukinio likusį laiką rodančių ekranų. Be to, nuolat yra vykdomi įvairūs remonto darbai, o miesto valdžia nepaliaujamai kelia bilietų kainas, rašo portalas „Business Insider“.
Nepaisant to, Niujorko miestas gali pasigirti tuo, kad turi ilgiausią pasaulyje metro – jo bendras bėgių ilgis siekia daugiau kaip 1000 kilometrų. Kol Vilniaus mieste dar tik kuriami požeminės transporto sistemos statybų planai, siūlome susipažinti su didžiausiais pasaulio metro.
  Ilgis – 21 kilometras
  Kelionės kaina – 64 litai už 10 važiavimų
  Darbo laikas – visą parą
 
Kopenhagos metro (nuotr. Gamintojo)
Kopenhagos miesto metro pasižymi savo švara ir patikimumu. Požeminė transporto sistema veikia visą parą, ištisus metus. Piko metu traukiniai važiuoja kas dvi minutes, o visą likusią dienos dalį – kas tris minutes, išskyrus vėlyvą paros metą, kuomet traukinio tenka lauki iki 15 minučių. Dėl savo puikumo ir keleivių pasitenkinimo Kopenhagos metro yra laimėjęs „Terrapinn“ Geriausio metų metro apdovanojimą.
 
Kopenhagos metro (nuotr. Gamintojo)
 
Kopenhagos metro (nuotr. Gamintojo)
  Ilgis – 52 kilometrai
  Kelionės kaina – iki 185 litų už 30 dienų bilietą
  Darbo laikas – nuo 6 valandos ryto iki 11 valandos vakaro (penktadieniais iki 2 valandos nakties)
 
Dubajaus metro (nuotr. Gamintojo)
Dubajaus metro yra pastatytas visai neseniai, jis pradėjo veikti 2009 metais. Pats metro yra gana futuristinis, jame mažiau darbo atitenka traukinių vairuotojams.
 
Dubajaus metro (nuotr. Gamintojo)
 
Dubajaus metro (nuotr. Gamintojo)
Barselonos metro
  Ilgis – 93 kilometrai
  Kelionės kaina – iki 178 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 5 valandų ryto iki vidurnakčio (nuo sekmadienio iki ketvirtadienio); nuo 5 valandų ryto iki 2 valandos nakties (penktadieniais ir šeštadieniais)
 
Barselonos metro (nuotr. Gamintojo)
 
Barselonos metro (nuotr. Gamintojo)
Bostono „T“
  Ilgis – 103 kilometrai
  Kelionės kaina – 150 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 5 valandos ryto iki 1 valandos nakties
 
Bostono metro (nuotr. Gamintojo)
Bostono metro yra kritikuojamas už tai, kad net ir savaitgaliais baigia darbą pakankamai anksti. Miesto gyventojai taip pat skundžiasi, kad valdžia nepagrįstai kelia bilietų kainas. Be to, dažnai pasitaikantys gedimai „užtarnavo“ Bostono metro nepatikimos požeminės transporto sistemos reputaciją.
 
Bostono metro (nuotr. Gamintojo)
Singapūro SMRT
  Ilgis – 128 kilometrai
  Kelionės kaina – priklausomai nuo nuvažiuoto atstumo
  Darbo laikas – nuo pusės 6 ryte iki 1 valandos nakties
 
Singapūro metro (nuotr. Gamintojo)
 
Singapūro metro (nuotr. Gamintojo)
Vašingtono metro
  Ilgis – 170 kilometrų
  Kelionės kaina – keliautojai gali įsigyti elektronines kelionės korteles „SmartTrip“ ir papildyti jas iki 300 JAV dolerių. Šias korteles reikia perbraukti įeinant ir išeinant iš metro. Priklausomai nuo atstumo kelionės bilietas gali svyruoti nuo 5 iki 12,5 lito.
  Darbo laikas – savaitės dienomis – nuo 5 valandų ryto iki vidurnakčio, savaitgaliais – nuo 7 valandų ryto iki 3 valandų nakties.
 
Vašingtono metro (nuotr. Gamintojo)
 
Vašingtono metro (nuotr. Gamintojo)
Tokijo metro
  Ilgis – 203 kilometrai
  Kelionės kaina – 518 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 5 valandų ryto iki 1 valandos nakties
 
Tokijo metro (nuotr. Gamintojo)
Tokijo metro yra vienas iš didžiausių ir daugiausiai žmonių aptarnaujančių požeminių transporto sistemų visame pasaulyje. Nepaisant to, kad traukinių vagonai nuolat būna perpildyti, tačiau tai netrukdo Japonijos sostinės metro būti labai efektyviu – juo galima pasiekti beveik visas miesto dalis. Tokijo metro iš viso yra beveik 300 stotelių.
 
Tokijo metro (nuotr. Gamintojo)
Honkongo metro
  Ilgis – 210 kilometrų
  Kelionės kaina – iki 155 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 6 valandų ryto iki 1 valandos nakties
 
Honkongo metro (nuotr. Gamintojo)
Honkongo metro pasižymi savo efektyvumu ir dideliu greičiu. Per savaitę vidutiniškai yra atliekama daugiau kaip 4 mln. kelionių. Iš viso metro turi 152 stoteles.
 
Honkongo metro (nuotr. Gamintojo)
Paryžiaus metropolitenas
  Ilgis – 214 kilometrų
  Kelionės kaina – 210 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 5.30 ryto iki 1.15 valandų nakties (nuo sekmadienio iki ketvirtadienio); nuo 5.30 ryto iki 2.15 valandų nakties (penktadieniais ir šeštadieniais)
 
Paryžiaus metropolitenas (nuotr. Gamintojo)
Paryžiaus metro yra vienas judriausių pasaulyje ir turi per 300 stotelių. Tai taip pat yra vienas iš tankiausių metro – stotelės yra arti viena kitos ir jas pasiekti nėra sudėtinga.
 
Paryžiaus metropolitenas (nuotr. Gamintojo)
 
Paryžiaus metropolitenas (nuotr. Gamintojo)
  Ilgis – 286 kilometrai
  Kelionės kaina – apie 165 litai už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 6 valandų ryto iki pusės 2 nakties
 
Madrido metro (nuotr. Gamintojo)
Madrido metro yra puikiai pritaikytas keleiviams. Įsėsti ne į tą traukinį praktiškai yra neįmanoma, nes traukiniai yra aiškiai sužymėti, o traukinių konduktoriai nuolat pranešinėja kitą stotelę.
 
Madrido metro (nuotr. Gamintojo)
Maskvos metro
  Ilgis – 298 kilometrai
  Kelionės kaina – 150 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 6 valandų ryto iki 1 valandos nakties
 
Maskvos metro (nuotr. Gamintojo)
Maskvos metro kiekvieną dieną naudojasi daugiau kaip 7 mln. gyventojų. Metro sudaro 12 skirtingų linijų, iš viso yra 182 stotelės. Rusijos sostinės metro pasižymi savo išskirtine architektūra, o laukimo sales puošia įmantrūs senoviniai šviestuvai.
 
Maskvos metro (nuotr. Gamintojo)
 
Maskvos metro (nuotr. Gamintojo)
Čikagos metro
  Ilgis – 360 kilometrų
  Kelionės kaina – 215 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo 5 valandų ryto iki 1 valandos nakties. Kai kuriomis linijomis po 1 valandos nakties kas pusvalandį kursuoja naktiniai traukiniai.
 
Čikagos metro (nuotr. Gamintojo)
 
Čikagos metro (nuotr. Gamintojo)
  Ilgis – 400 kilometrų
  Kelionės kaina – 430litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – nuo pusės 6 ryte iki 1 valandos nakties
 
Londono metro (nuotr. Gamintojo)
Londono metro pasižymi tuo, kad yra patikimas ir švarus. Požemine miesto transporto sistema naudotis yra gana paprasta, o miesto valdžia nuolat kuria planus, kaip metro būtų galima dar labiau patobulinti ir išplėsti. Londono metro atiteko „Terrapinn“ apdovanojimas už geriausią Europos metro.
 
Londono metro (nuotr. Gamintojo)
  Ilgis – 1062 kilometrų
  Kelionės kaina – 260 litų už mėnesinį bilietą
  Darbo laikas – visą parą
 
Niujorko metro (nuotr. Gamintojo)
Nors Niujorko miesto metro yra vienas brangiausių pasaulyje, tačiau jis yra vienas iš nedaugelių, kuris veikia 24 valandas per parą, ištisus metus. Metro sistemą dar labiau praplėsti turėtų šiuo metu statomos Antrosios aveniu linijos atidarymas.
 
Niujorko metro (nuotr. Gamintojo)
 
Niujorko metro (nuotr. Gamintojo)

