Lėktuvo kapitonas Sumeetas Sabharwalis, patyręs pilotas, turintis daugiau nei 8200 valandų skrydžių patirties, pilotavo „Boeing 787 Dreamliner“, tačiau lėktuvas nukrito į gyvenamąjį rajoną, rašo „Daily Mail“.
Oro bendrovės „Air India“ lėktuvo katastrofą, nusinešusią daugiau kaip 260 gyvybių, sukėlė degalų kontrolės jungiklių perjungimas varikliuose likus kelioms minutėms iki tragiško įvykio, teigiama paskelbtoje preliminarioje tyrimo ataskaitoje.
Ataskaitoje užfiksuotas dviejų pilotų pokalbis apie degalų valdymo jungiklį, kai vienas iš jų klausia, kodėl buvo nutrauktas degalų tiekimas, o kitas atsako, kad nebuvo.
AI 171 senior pilot Captain Sumeet Sabharwal with 8200 hours of flying sent this 5 second S.O.S.
— Rahul Shivshankar (@RShivshankar) June 14, 2025
"MAYDAY.. MAYDAY..MAYDAY.. NO POWER... NO THRUST..GOING DOWN." pic.twitter.com/pjBgEF8mXP
„Air India“ pilotai patvirtino, kad kapitonas turėjo psichikos sveikatos problemų
Buvo pradėtas išsamus tyrimas, kuriame analizuojamas piloto elgesys. Indijos aviacijos saugos ekspertas kapitonas Mohanas Ranganathanas teigia, kad keli „Air India“ pilotai patvirtino, jog kapitonas S. Sabharwalis turėjo psichikos sveikatos problemų.
M. Ranganathas teigė: „Jis pastaruosius trejus ar ketverius metus nedirbo – buvo pasiėmęs medicinines atostogas.“ Taip pat manoma, kad kapitonas buvo laikinai pasitraukęs iš darbo po motinos mirties, nors prieš tragišką avariją jam buvo išduotas „medicininis leidimas“.
Vienas iš jo buvusių kolegų S. Sabharwalį apibūdino kaip „tikrą džentelmeną“ ir teigė, kad šis planavo artimiausiu metu išeiti į ankstyvą pensiją, kad galėtų rūpintis savo 90 metų seneliu.
Tačiau, nors „Air India“ atsisakė komentuoti, jų patronuojančios bendrovės „Tata Group“ atstovas nurodė, kad kapitonas S. Sabharwalis nebuvo pasiėmęs medicininių atostogų.

Indijos valdžios ataskaita sukėlė įtarimų dėl lėktuvo katastrofos
Vis dėlto, liepos 13 d. paskelbta preliminari Indijos valdžios ataskaita sukėlė klausimų, kodėl degalų tiekimo jungikliai buvo išjungti rankiniu būdu – ar tai buvo tyčinis veiksmas, ar katastrofiška klaida?
Ataskaitoje cituojamas kabinos įrašas: vienas pilotas klausia kito – „Kodėl tu išjungei?“, o šis atsako – „Ne aš.“
Degalų tiekimo jungikliai įprastai įjungiami ir išjungiami tam tikru skrydžio metu, tačiau šį kartą tai buvo padaryta iškart po pakilimo, kai važiuoklė dar nebuvo pakelta. Lėktuvą tuo metu pilotavo antrasis pilotas, kapitonas stebėjo.
Po kelių sekundžių jungikliai buvo perjungti į veikimo padėtį, varikliai bandyti paleisti iš naujo. Vienas užsivedė, bet negavo pakankamos galios, kitas tik pradėjo atkurti galią. Avarijos vietoje jungikliai buvo rasti veikiančioje padėtyje.
Abu pilotai prieš skrydį buvo pailsėję ir po alkoholio testo pripažinti tinkamais skrydžiui. Lėktuvas neturėjo pavojingų krovinių, svoris buvo leistinose ribose. Degalų mėginiai buvo tinkami.
M. Ranganathanas tvirtino, kad jungikliai „turėjo būti perjungti rankiniu būdu“: „Degalų selektoriai visada yra lizde. Juos reikia ištraukti arba pakelti, todėl jie negali netyčia išsijungti.“
„Niekas kitas negali paaiškinti, kodėl abu jungikliai buvo perjungti iškart po pakilimo – tai turėjo būti padaryta sąmoningai“, – teigė jis.
Paklaustas, ar vienas iš pilotų tyčia išjungė degalų tiekimą, žinodamas apie galimą katastrofą, jis atsakė: „Be abejo.“
Tačiau kai kurių aukų artimieji kaltina oro bendrovę ir vyriausybę bandymu visą kaltę suversti pilotams. Vienas žuvusio asmens artimasis teigė: „Šis pranešimas yra neteisingas. Mes jo nepriimame. Tai bandymas apsaugoti „Air India“ ir vyriausybę.“
Jis klausė: „Kaip degalų tiekimo jungikliai galėjo išsijungti kritiniu momentu – dėl piloto klaidos ar mechaninio gedimo?“
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!