• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių pramonė išgyvena vieną audringiausių savo etapų. „Bank of America“ (BofA) analitikas Johnas Murphy paskelbė penkias prognozes, kurios siunčia nerimo signalą visam sektoriui

66

Automobilių pramonė išgyvena vieną audringiausių savo etapų. „Bank of America“ (BofA) analitikas Johnas Murphy paskelbė penkias prognozes, kurios siunčia nerimo signalą visam sektoriui

REKLAMA

Pastaraisiais metais priimti sprendimai dėl investicijų į elektromobilius gali pasirodyti buvę strategiškai klaidingi. Rizika – milijardiniai nuostoliai. Naujoji analizė, pavadinta „Automobilių karas“, skamba kaip įspėjimas apie neišvengiamą audrą, kai kuriais aspektais net apie besiformuojančią krizę, kurios sustabdyti gali ir nebepavykti.

Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.

Elektrinių automobilių revoliucija stringa

Didžiausiu neapibrėžtumu analitikas vadina elektromobilių plėtros tempą. Nors gamintojai investavo milijardus dolerių, tikėtasis rinkos lūžis vis dar neįvyko.

REKLAMA
REKLAMA

Masinės gamybos efektas nesuveikė, o daugelis elektromobilių vis dar parduodami nuostolingai. J. Murphy prognozuoja, kad tokia situacija tęsis dar ne vienerius metus, o kai kurie projektai bus įvardyti kaip strateginės nesėkmės.

REKLAMA

„Reguliariai girdėsime apie milijardinius nurašymus“, – teigė jis, kaip pavyzdį pateikdamas „Ford“, kuris 2023 m. nutraukė vieno elektrinio SUV kūrimą ir nurašė 1,9 mlrd. dolerių.

Vidaus degimo varikliai vėl tampa stabilumo pagrindu

Reaguodami į rinkos neapibrėžtumą, gamintojai vėl atsigręžia į vidaus degimo variklius – produktus, kurie generuoja stabilias pajamas ir palaiko finansinį pagrindą.

REKLAMA
REKLAMA

J. Murphy tikisi, kad prasidės vadinamoji „elektrifikacijos ledynmečio“ fazė – daugelis elektrinių projektų bus atidėti, o dėmesys bus sutelktas į pelningiausius modelius.

Jo teigimu, artimiausiais metais pagrindiniu sėkmės rodikliu taps ne vizija, o pinigų srautas.

Kinijos automobilių rinka – savidestrukcija

J. Murphy taip pat prognozuoja sunkumus Kinijos rinkoje – didžiausioje pasaulyje automobilių gamybos šalyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stagnuojanti paklausa, aršūs kainų karai ir šimtai smulkių gamintojų rodo gilėjančią krizę. Pastaraisiais metais vidutinės naujų automobilių kainos Kinijoje sumažėjo beveik penktadaliu.

Elektromobiliai atpigo 21 proc., hibridai – net 27 proc. Vidutinė naujo automobilio kaina dabar siekia vos apie 20 tūkst. eurų.

REKLAMA

Dėl mažėjančio vidaus vartojimo Kinijos gamintojai vis aktyviau ieško eksporto galimybių, o J. Murphy įspėja – jų atėjimas į JAV rinką neišvengiamas. Todėl, pasak jo, tarifai ir prekybos apribojimai turėtų būti taikomi tol, kol Kinijos automobilių rinka susitrauks iki tvaresnio masto.

Modelių mažėjimas – rizikos mažinimo strategija

Analitikas taip pat pažymi, kad artimiausiais metais mažės modelių įvairovė. Auksinis SUV ir krosoverių laikotarpis, regis, baigiasi.

REKLAMA

Gamintojai, ypač JAV, koncentruosis į pelningiausius segmentus – pikapus ir klasikinius sedanus. Tam įtakos turi ir galimos politinės permainos, pavyzdžiui, Donaldo Trumpo ketinimai sumažinti paramą elektromobiliams ir mažinti energijos kainas.

Tačiau J. Murphy įspėja, kad paklausos pokyčių numatyti nepaprastai sunku, todėl net grįžimas prie „degalus ryjančių“ modelių gali būti rizikingas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tikrasis potencialas – automobilių programinėje įrangoje

Nepaisant visų šių iššūkių, J. Murphy mato didžiulį potencialą automobilių skaitmenizacijoje. Nuotoliniai atnaujinimai, prenumeratos ir vadinamosios „aftermarket“ paslaugos atveria kelią į 2,4 trilijono dolerių vertės rinką.

Šiuo metu tik pusė šios sumos atitenka gamintojams ir jų atstovams – kitą dalį pasiima išorinės technologijų įmonės. Todėl, pasak J. Murphy, automobilių gamintojai turėtų aktyviau išnaudoti šį potencialą, glaudžiau bendradarbiaudami su savo prekybos tinklais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų