• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors elektromobiliai jau kuriami ne vieną dešimtmetį, jie vis dar nėra taip plačiai naudojami, kaip automobiliai su vidaus degimo varikliais. Galbūt dėl to iki šiol sklando daug mitų ir klaidingų įsitikinimų apie elektromobilius. Štai keletas labiausiai paplitusių mitų apie šiuos automobilius.
Mitas. Elektromobiliai negali nuvažiuoti didelių atstumų.
Faktas. Elektromobilių akumuliatorių technologijos tobulėja, todėl nuolat ilgėja ir atstumas, kurį elektromobilis gali įveikti vienu įkrovimu. Pavyzdžiui, elektrinė „Hyundai Kona“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 449 km. Tai ilgas kelias, todėl šis automobilis tinka įvairaus pobūdžio kelionėms – ne tik trumpoms kelionėms po miestą ir kasdienėms reikmėms, bet ir tolimesnėms išvykoms.
Mitas. Elektromobiliai yra per brangūs.
Faktas. Įsigyjamo elektromobilio kaina iš tiesų vidutiniškai didesnė nei automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau kainų skirtumas tarp jų mažėja. Daugelyje Europos šalių taip pat taikomos mokesčių lengvatos ir vyriausybės subsidijos (pavyzdžiui, neseniai pradėtos taikyti Estijoje ir šiuo metu Lietuvoje), kuriomis siekiama kompensuoti kainą, mokamą perkant elektromobilius. Elektromobilyje nereikia variklio bloko šildytuvo, o vidaus šildytuvas su laiko matuokliu montuojamas kaip standartinė įranga.
Perkant automobilį taip pat svarbu įvertinti ir bendrą jo išlaikymo kainą. Keletas tyrimų rodo, kad bendra elektromobilių išlaikymo kaina yra net šiek tiek mažesnė nei automobilių su vidaus degimo varikliu – ne tik dėl to, kad elektra pigesnė nei degalai, bet ir dėl to, kad elektromobilių savininkai mažiau išleidžia jų priežiūrai ir remontui.
Kitas parametras, į kurį reikėtų atsižvelgti, – tai likutinė vertė. Naudotų automobilių rinkoje elektromobiliai dažniausiai išsaugo daugiau pirminės vertės nei vidaus degimo variklių automobiliai. Aštuonerių metų senumo arba 160 000 km ridos „Hyundai Konai“ ar 200 000 km ridos „Hyundai Ioniq“ automobiliai su aukštos įtampos akumuliatoriais šiuo požiūriu dažniausiai pasižymi ypač geromis ypatybėmis.
Manoma, kad penkiose didžiausiose Europos rinkose „Hyundai Kona“ turės didžiausią likutinę vertę, palyginti su pagrindiniais jo konkurentais rinkoje, ir vidutiniškai išsaugos net 47,2 % pirminės vertės, kaip rodo nepriklausomo „Autovista Intelligence“ skelbiami duomenys*. Numatoma, kad neseniai įdiegti patobulinimai, pavyzdžiui, galimybė nuvažiuoti ilgesnį atstumą ir patobulinta įkrovimo technologija, dar labiau padidins jo likutinę vertę.
„Hyundai Ioniq“ – dvejus metus iš eilės buvo laikomas geriausios vertės automobiliu. Šis titulas suteiktas atsižvelgus į numatomą likutinę vertę po ketverių metų ir į 10 000 kilometrų metinę ridą, kaip rodo analizė, kurią atliko pagrindinis Vokietijos automobilių žurnalas „Auto Bild“ ir nepriklausoma rinkos tyrimų ir konsultacijų įmonė „Schwacke GmbH“.
Mitas. Nėra pakankamai vietų elektromobiliams įkrauti.
Faktas. 2019 m. Europoje buvo maždaug 165 000 registruotų viešųjų įkrovimo stotelių, įskaitant daugiau kaip 17 000 didelės galios greitojo įkrovimo stotelių, ir šis skaičius toliau auga. Vis daugiau darboviečių, prekybos centrų ir viešųjų automobilių stovėjimo aikštelių teikia nemokamo elektromobilių įkrovimo stotelių paslaugą. Klientai, norintys įkrauti savo elektromobilius namuose, gali naudotis standartiniu elektros lizdu ir jungti jį kabeliu, kuris įsigyjamas kartu su automobiliu (įskaitant įkrovimo kabelį su integruotu valdymo bloku), bei įkrauti per naktį arba įsirengti specialią įkrovimo stotelę namuose.
Mitas. Pavojinga įkrauti automobilį lyjant.
Faktas. Elektromobiliai ir jų įkrovikliai sukonstruoti taip, kad tiktų naudoti bet kokiomis oro sąlygomis, juose įdiegtos šiuolaikinės technologijos, kad jie būtų tokie pat saugūs, kaip automobiliai su vidaus degimo varikliais, o gal net saugesni. Vairuotojas gali lengvai įkrauti elektromobilį ir sningant, ir lyjant.
Mitas. Vairuoti elektromobilius nėra paprasta.
Faktas. Palyginti su vidaus degimo variklių automobiliais, važiuodami elektromobiliai yra tylesni ir važiuoja tolygiau. Daugelis elektromobilių, palyginti su vidaus degimo variklių automobiliais, pasižymi daug spartesniu greitėjimu, o jų važiavimo dinamika yra net geresnė, nes sunkūs akumuliatoriai įmontuoti žemai.

Nors elektromobiliai jau kuriami ne vieną dešimtmetį, jie vis dar nėra taip plačiai naudojami, kaip automobiliai su vidaus degimo varikliais. Galbūt dėl to iki šiol sklando daug mitų ir klaidingų įsitikinimų apie elektromobilius. Štai keletas labiausiai paplitusių mitų apie šiuos automobilius.
Mitas. Elektromobiliai negali nuvažiuoti didelių atstumų.
Faktas. Elektromobilių akumuliatorių technologijos tobulėja, todėl nuolat ilgėja ir atstumas, kurį elektromobilis gali įveikti vienu įkrovimu. Pavyzdžiui, elektrinė „Hyundai Kona“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 449 km. Tai ilgas kelias, todėl šis automobilis tinka įvairaus pobūdžio kelionėms – ne tik trumpoms kelionėms po miestą ir kasdienėms reikmėms, bet ir tolimesnėms išvykoms.
Mitas. Elektromobiliai yra per brangūs.
Faktas. Įsigyjamo elektromobilio kaina iš tiesų vidutiniškai didesnė nei automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau kainų skirtumas tarp jų mažėja. Daugelyje Europos šalių taip pat taikomos mokesčių lengvatos ir vyriausybės subsidijos (pavyzdžiui, neseniai pradėtos taikyti Estijoje ir šiuo metu Lietuvoje), kuriomis siekiama kompensuoti kainą, mokamą perkant elektromobilius. Elektromobilyje nereikia variklio bloko šildytuvo, o vidaus šildytuvas su laiko matuokliu montuojamas kaip standartinė įranga.
Perkant automobilį taip pat svarbu įvertinti ir bendrą jo išlaikymo kainą. Keletas tyrimų rodo, kad bendra elektromobilių išlaikymo kaina yra net šiek tiek mažesnė nei automobilių su vidaus degimo varikliu – ne tik dėl to, kad elektra pigesnė nei degalai, bet ir dėl to, kad elektromobilių savininkai mažiau išleidžia jų priežiūrai ir remontui.
Kitas parametras, į kurį reikėtų atsižvelgti, – tai likutinė vertė. Naudotų automobilių rinkoje elektromobiliai dažniausiai išsaugo daugiau pirminės vertės nei vidaus degimo variklių automobiliai. Aštuonerių metų senumo arba 160 000 km ridos „Hyundai Konai“ ar 200 000 km ridos „Hyundai Ioniq“ automobiliai su aukštos įtampos akumuliatoriais šiuo požiūriu dažniausiai pasižymi ypač geromis ypatybėmis.
Manoma, kad penkiose didžiausiose Europos rinkose „Hyundai Kona“ turės didžiausią likutinę vertę, palyginti su pagrindiniais jo konkurentais rinkoje, ir vidutiniškai išsaugos net 47,2 % pirminės vertės, kaip rodo nepriklausomo „Autovista Intelligence“ skelbiami duomenys*. Numatoma, kad neseniai įdiegti patobulinimai, pavyzdžiui, galimybė nuvažiuoti ilgesnį atstumą ir patobulinta įkrovimo technologija, dar labiau padidins jo likutinę vertę.
„Hyundai Ioniq“ – dvejus metus iš eilės buvo laikomas geriausios vertės automobiliu. Šis titulas suteiktas atsižvelgus į numatomą likutinę vertę po ketverių metų ir į 10 000 kilometrų metinę ridą, kaip rodo analizė, kurią atliko pagrindinis Vokietijos automobilių žurnalas „Auto Bild“ ir nepriklausoma rinkos tyrimų ir konsultacijų įmonė „Schwacke GmbH“.
Mitas. Nėra pakankamai vietų elektromobiliams įkrauti.
Faktas. 2019 m. Europoje buvo maždaug 165 000 registruotų viešųjų įkrovimo stotelių, įskaitant daugiau kaip 17 000 didelės galios greitojo įkrovimo stotelių, ir šis skaičius toliau auga. Vis daugiau darboviečių, prekybos centrų ir viešųjų automobilių stovėjimo aikštelių teikia nemokamo elektromobilių įkrovimo stotelių paslaugą. Klientai, norintys įkrauti savo elektromobilius namuose, gali naudotis standartiniu elektros lizdu ir jungti jį kabeliu, kuris įsigyjamas kartu su automobiliu (įskaitant įkrovimo kabelį su integruotu valdymo bloku), bei įkrauti per naktį arba įsirengti specialią įkrovimo stotelę namuose.
Mitas. Pavojinga įkrauti automobilį lyjant.
Faktas. Elektromobiliai ir jų įkrovikliai sukonstruoti taip, kad tiktų naudoti bet kokiomis oro sąlygomis, juose įdiegtos šiuolaikinės technologijos, kad jie būtų tokie pat saugūs, kaip automobiliai su vidaus degimo varikliais, o gal net saugesni. Vairuotojas gali lengvai įkrauti elektromobilį ir sningant, ir lyjant.
Mitas. Vairuoti elektromobilius nėra paprasta.
Faktas. Palyginti su vidaus degimo variklių automobiliais, važiuodami elektromobiliai yra tylesni ir važiuoja tolygiau. Daugelis elektromobilių, palyginti su vidaus degimo variklių automobiliais, pasižymi daug spartesniu greitėjimu, o jų važiavimo dinamika yra net geresnė, nes sunkūs akumuliatoriai įmontuoti žemai.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų