Rusijoje bus pradėta aerostatinių termobalastinių skraidymo aparatų (ATSA), dėl savo formos pramintų „skraidančiosiomis lėkštėmis“, gamyba.
Rusijos Uljanovsko srities vyriausybė patvirtino ATSA orlaivių gamybos programą, pranešė naujienų agentūra „RIA Novosti“. Serijinę jų gamybą pradės „Lokomoskai“ gamykla, planuojama, kad 5 metų trukmės programa pritrauks į regioną apie 2,7 mlrd. rublių investicijų.
ATSA - tai naujos kartos dirižabliai, galintys gabenti labai sunkius krovinius. Šie dirižabliai yra termobalastiniai – tai reiškia, kad helio pripildytuose lėkštės formos dirižabliuose bus speciali ertmė šaltam arba šiltam orui, teigiama pranešime. Dėl to bus galima efektyviai kontroliuoti dirižablio keliamąją jėgą, jis galės vertikaliai kilti ir leistis. Įprasti dirižabliai patys nusileisti ant žemės negali, jie „švartuojasi“ prie specialių nusileidimo bokštų.
"Locomosky.ru" nuotr.
ATSA dirižabliuose bus naudojami elektriniai varikliai, be to, aparatų šonuose bus nedideli sparnai, padėsiantys sukurti tam tikrą keliamąją jėgą. Pasak projektuotojų, disko forma padės užtikrinti orlaivio stabilumą pučiant vėjui, kai reikės pakibti virš tam tikros vietos, pavyzdžiui, norint paimti krovinį. Pranešama, kad tokios „skraidančios lėkštės“ galės gabenti iki 600 tonų krovinius.
Pasak „Lokomoskai“ atstovų, vienas toks krovininis dirižablis gali pakeisti visą geležinkelio sąstatą. Prireikus ATSA orlaivius galima perdaryti į keleivinius – tokiu atveju dirižabliai galėtų skraidinti nuo 270 iki 11 000 žmonių. 40, 60, 120, 240 ir 600 tonų keliamosios galios dirižabliai galėtų būti naudojami dideliems nestandartiniams kroviniams pervežti į sunkiai pasiekiamus regionus. Didelės talpos keleivinius dirižablius galėtų naudoti gelbėjimo tarnybos: jais stichinių nelaimių atvejais būtų galima iškart evakuoti didelį skaičių žmonių.
Šiame vaizdo siužete demonstruojamas vieno tokio dirižablio prototipo bandymas.