• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV bendrovė „Moon Publicity“ pradėjo reklamavimosi Mėnulio paviršiuje paslaugų teikimo aukcioną. Spalio 20 d. paaiškės jo nugalėtojai, kurių logotipus, interneto sričių vardus ar reklaminius atvaizdus esą galės pamatyti visa žmonija.

REKLAMA
REKLAMA

Jutos valstijoje (JAV) įsikūrusi bendrovė „Moon Publicity“ 40 –ųjų žmogaus išsilaipinimo Mėnulyje metinių proga pateikė staigmeną. Ji paskelbė pradėjusi iki spalio 20 dienos truksiantį aukcioną, kurio dalyviai gali varžytis dėl galimybės 44 Mėnulio regionuose, esančiuose matomoje jo pusėje, skelbti savo reklamą. Aukciono, kuriame pirminė kaina negali būti mažesnė už 46 000 JAV dolerių, nugalėtojai bus paskelbti lapkričio pradžioje, teigiama „Moon Publicity“ pranešime.

REKLAMA

Reklaminiams tekstams ir atvaizdams Mėnulio paviršiuje kurti bendrovė teigia naudosianti patentuotą „Shadow Shaping“ technologiją. „Moon Publicity“ planuoja nusiųsti į Mėnulį iš Žemės valdomus robotus mėnuleigius, kurie važiuodami jo grunto dulkėse išraustų kelias negilias vageles. Dideliame plote paliktos tokios žymės iš šešėlių suformuotų iš Žemės matomus atvaizdus, kurie gali būti naudojami reklaminiais tikslais.

REKLAMA
REKLAMA

„Moon Publicity“ pabrėžia milžinišką tokios technologijos reklaminį potencialą – esą dar niekad pasaulio bendrovės neturėjo galimybės „pasiekti kiekvieną žmogų pasaulyje“. „Shadow Shaping“ dėka tam tikrą logotipą ar prekės ženklą nakties danguje kelias dienas per mėnesį galėtų išvysti iki 6 milijardų žmonių akys. O kadangi Mėnulyje nėra atmosferos, reklaminiai atvaizdai jame išliks „tūkstančius metų“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Laikai, kai kosminių kelionių už Žemės ribų galimybė priklausė tik nuo vyriausybės, jau pasibaigė. Ši nauja komercinė iniciatyva suteiks naujų jėgų kosminių technologijų plėtrai. Šešėliai – tik pati pradžia, robotai ateityje galės sodinti augalus kitose planetose“, - bendrovės pranešime cituojamas „Shadow Shaping“ technologijos išradėjas Davidas Kentas Jonesas.

REKLAMA

Nors tokia iniciatyva atrodo beprotiška – pagal 1984 m. įsigaliojusią vadinamąją Mėnulio sutartį, kuriai 1979 m. pritarė Jungtinių Tautų Organizacijos Generalinė Asamblėja, draudžiama keisti Mėnulio ir kitų dangaus kūnų aplinką – dabartiniai kosminių technologijų pasiekimai iš esmės suteikia galimybę privačioms bendrovėms be vyriausybių pagalbos ne tik leisti į orbitą savo palydovus naudojant pačių pasigamintas raketas nešėjas, bet ir siųsti į Mėnulį savo robotus.

REKLAMA

Mėnulio sutartį iki šio laiko yra pasirašiusios ir ratifikavusios tik 13 valstybių – Australija, Austrija, Belgija, Čilė, Kazachstanas, Libanas, Meksika, Marokas, Nyderlandai, Pakistanas, Peru, Filipinai ir Urugvajus. Ją taip pat pasirašė, bet neratifikavo Prancūzija, Gvatemala, Indija ir Rumunija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovė „Google“ 2007 m. paskelbė kosmines varžybas „Google X Prize“: dalyvių komanda, iki 2012 m. gruodžio 31 d. nusiuntusi į Mėnulį robotą, kuris sėkmingai jo paviršiuje įveiks daugiau nei 500 metrų atstumą, gaus 20 mln. dolerių prizą. Iki šių metų birželio oficialiai buvo užregistruota 19 šių varžybų dalyvių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų