Mėnesius trukęs tyrimas iš pradžių buvo pradėtas siekiant išsiaiškinti, ką scenos menų atstovai gali padaryti, kad po pandemijos galėtų saugiai grįžti į sceną. Scenos menai, nuo universitetų iki Brodvėjaus pasirodymų, buvo viena iš labiausiai paveiktų sričių.
Teatrai, koncertų salės ir kt. buvo visiškai uždaryti daugiau nei metus.
„COVID-19 beveik per naktį uždarė scenos menus, – sakė CSU muzikos, teatro ir šokio mokyklos direktorius Danas Goble'as. – Tai buvo ne tik CSU problema, tai buvo nacionalinė problema. Pagalvokite apie visas valstybinių mokyklų grupes, chorus ir orkestrus.“
D. Goble‘as norėjo ištirti ryšį tarp COVID-19 plitimo ir scenos menų. Laimei, CSU universiteto miestelyje jau turėjo kvalifikuotų mokslininkų ir išteklių, kad galėtų atlikti tyrimą. D. Goble‘as bendradarbiavo su Johnu Volckensu, Mechanikos inžinerijos katedros profesoriumi.
Daugiau nei 75 žmonės dalyvavo tyrime, kuris daugiausia vyko kameroje, naudojamoje ore esančioms dalelėms tirti. Dalyviai buvo įvairaus amžiaus ir skirtingų įgūdžių. Kai kurių buvo paprašyta pakartotinai dainuoti tokias dainas kaip „Happy Birthday“. Kiti buvo paprašyti groti instrumentais.
„Dainavimo metu neabejotinai paskleidžiama daugiau dalelių nei kalbant įprastai“, – „CBS“ laidų vedėjui Dillonui Thomasui sakė J. Volckensas.
Nors tyrimas, pavadintas „Bioaerozolių emisijos ir poveikio scenos menuose mažinimas: mokslinis saugaus sugrįžimo iš pandemijos planas“, buvo skirtas koronaviruso plitimui scenos meno vietose, jis atskleidė daugiau informacijos apie visą virusą.
„Suaugusieji linkę paskleisti daugiau dalelių nei vaikai, – sakė J. Volckensas. – Priežastis, dėl kurios vyrai linkę paskleisti daugiau dalelių, yra ta, kad jie turi didesnius plaučius.“
J. Volckensas teigė, kad virusas taip pat lengviau plinta tarp tų, kurie kalba garsiau.
„Jūsų balso garsumas yra rodiklis, kiek energijos įdedate į savo balso dėžutę. Ši energija reiškia, kad iš jūsų kūno išeina daugiau dalelių. Tai dalelės, pernešančios COVID-19 virusą ir užkrečiančios kitus žmones“, – paaiškino J. Volckensas.
J. Volckensas teigė, kad didžiausias COVID-19 plitimo pavojus kyla patalpose, kurios yra triukšmingesnės. Triukšmingose uždarose vietose, pavyzdžiui, baruose, sporto arenose ir koncertų salėse, virusas gali plisti labiau ir greičiau. J. Volckensas sakė, kad kiti renginiai, pavyzdžiui, baletas su nedažnais garsiais žiūrovų šūksniais, yra saugesni nei koncertas su tūkstančiais rėkiančių ar dainuojančių gerbėjų.
D. Goble‘as teigė, kad kitame projekto etape bus tiriama, kokiais instrumentais COVID-19 plinta geriau. Vienas iš tyrimo aspektų iki šiol buvo tinkamo vėdinimo patalpų meno vietose svarba.
Nors pandemija pasirodė esanti žalinga scenos menus supančiam verslo modeliui, daugelyje vietų vėl pradeda vykti koncertai ir spektakliai, nes žiūrovai įleidžiami tik su kaukėmis ir tik tie, kurie yra pasiskiepiję.
„Scenos menai pasielgė teisingai, užsidarę 2020 m., jie neabejotinai išgelbėjo gyvybes. Dabar žinome, kad dainuodami ar garsiai kalbėdami paskleidžiame daugiau dalelių“, – sakė J. Volckensas.