Marso atmosferoje aptiktą metaną ir planetos regionus, virš kurių pastebėta didžiausia jo koncentracija, tirs pagal naująją NASA programą ARES kuriami nepilotuojami lėktuvai, pranešė „New Scientist“.
ARES (Aerial Regional-scale Environmental Survey) projektą vykdantys NASA Langley tyrimų centro Hemptone (Virdžinijos valstija, JAV) mokslininkai šiuo metu bando kelis tokio lėktuvo modelius, siekdami nustatyti, kuris iš jų geriausiai tiktų naudoti Marso atmosferos sąlygomis.
1–2 kilometrų aukštyje virš Marso paviršiaus atmosferos temperatūra ir slėgis atitinka fizines sąlygas, esančias 30 kilometrų virš Žemės. Tai reiškia, kad Marsui skirti lėktuvai turi skristi greičiau, kad galėtų išvystyti pakankamą keliamąją jėgą. Tačiau inžinieriams padeda tai, kad gravitacija Raudonojoje planetoje yra 3 kartus silpnesnė nei Žemėje, todėl nepilotuojamų lėktuvų tyrimų įrangos svoris čia bus mažesnis.
Pasak ARES projekto vadovo Joelo Levine‘o, NASA tikisi sukurti nepilotuojamus lėktuvus, kurie galėtų vykdyti Marso tyrimus pakildami nuo jo paviršiaus ir vėl nusileisdami. Energiją jiems tiektų Saulės baterijos arba Marso atmosfera, iš kurios dujų būtų galima pasigaminti reikiamo kuro.
Mokslininkų teigimu, kelių kilometrų aukštyje virš Marso paviršiaus skraidantys lėktuvai galėtų pateikti labai kokybiškas aeronuotraukas ir žvalgyti marsaeigių tiriamus regionus.
Vienas svarbiausių ARES tikslų – nepilotuojamuose lėktuvuose esančiais masės spektrometrais tirti metano pasiskirstymą Marso atmosferoje, pažymi „New Scientist“.