• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po abiturientų protesto dėl matematikos egzamino ir švietimo ministrės užuominų apie galimus pakeitimus seka griežta ekspertų kritika. Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius teigia, kad problema – ne egzaminuose, o visoje švietimo sistemoje. Pasak jo, ministerija jau daugelį metų nesugeba suvaldyti matematikos ugdymo, o dabartinė situacija atskleidžia „visišką nekompetenciją“.

Po abiturientų protesto dėl matematikos egzamino ir švietimo ministrės užuominų apie galimus pakeitimus seka griežta ekspertų kritika. Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius teigia, kad problema – ne egzaminuose, o visoje švietimo sistemoje. Pasak jo, ministerija jau daugelį metų nesugeba suvaldyti matematikos ugdymo, o dabartinė situacija atskleidžia „visišką nekompetenciją“.

REKLAMA

Apie tai, kodėl 10 papildomų taškų prie egzaminų rezultatų yra „iracionalus sprendimas“, o pati sistema – atsidūrusi krizėje, – TV3 Žinių „Dienos komentare“ pokalbis su Sauliumi Jurkevičiumi.

REKLAMA
REKLAMA

Abiturientai išėjo į gatves protestuodami, kad jiems netinka egzaminų rezultatai ir kad nenori laikyti matematikos egzamino. Kaip tą vertinate?

REKLAMA

Visą laiką keistai skamba, kai netinka rezultatai ir kai nenorime kažko daryti. Manau, kad yra tam tikras sprendimas ir ugdymo turinys, kurį turi išpildyti kiekvienas mokinys. Kalbant apie matematiką, ji turėtų būti kaip tam tikro mokymosi sudėtinė dalis. O kad rezultatai netenkina, tai turbūt visą laiką netenkina. Kaip uždarbis daugelio netenkina, taip ir rezultatai netenkina. Norint turėti geresnį rezultatą ar uždarbį, reikia daugiau dirbti.

REKLAMA
REKLAMA

Net ir švietimo ministrė sako, kad galimai artimiausiu metu ji turėtų priimti sprendimus, ar stojant į bet kurią studijų programą aukštojoje mokykloje būtinai reikia išlaikyti matematikos egzaminą. Kaip manote, gal tikrai jo nereikia?

Matematikos egzaminas turėtų būti bendrų egzaminų kontekste. Tai tada galbūt ir lietuvių galėtumėme atsisakyti egzamino ar dar kažkokio kito? 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė ir ministerija pateko į populistinį srautą, kai bando prisiderinti prie besikeičiančios situacijos, amortizuoti tam tikras įtampas ir visame kontekste nepavyksta to padaryti.

Tai toks ministrės žingsnis, norite pasakyti, tik kažkokios geros žinios skleidimas, kad nuramintų abiturientus?

Tai bandymas kažkaip manevruoti tam tikrame sudėtingame švietimo lauke mažinant tam tikras įtampas.

REKLAMA

Jums, kaip licėjaus direktoriui, kaip atrodo, gal ta matematika iš tiesų nereikalinga?

Ne, manau, kad matematika yra fundamentalus mokslas, kuris tikrai galėtų egzistuoti, bet čia slypi kita problema. Mes jau tiek metų nesugebame susitvarkyti su matematikos programa, neturime tinkamai paruoštų vadovėlių, su užduotimis nesusitvarkome metai iš metų. Turint omenyje, kad šiais metais buvo tam tikra įtampa, užduotis turėjo būti padaryta ypač skaidriai, apgalvotai, bet ir tai nebuvo sugebėta padaryti. 

REKLAMA

Galima daryti išvadą, kad paprasčiausiai nesugebame su matematika komunikuoti ir visose grandyse ją atitinkamai išpozicionuoti. Problema ne matematikos egzamine, bet programoje, mokymosi priemonėje ir užduočių rengime.

Ir tai turėtų spręsti kas? Ministerija?

Manau, ministerija turėtų būti atsakinga, kad visa grandinė veiktų tinkamai, bet ji neveikia tinkamai ir metai iš metų vis klimpsta. Turbūt paprasčiausiai nebesugebame padaryti viso to, kas privaloma ir greičiausiai reikia kreiptis pagalbos kažkur.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai Lietuvoje nėra ekspertų, kurie galėtų paruošti mokymo programas ir pritaikyti mūsų sistemai?

Tarsi yra, bet kai jie susėda, tai kažkaip nesugeba suekspertuoti ir padaryti atitinkamo produkto. Akivaizdu, kad galima konstatuoti, jog tikrai nesugebame.

Dabar nemažai šurmulio kilo ir dėl tų 10 taškų, kurie yra pridedami prie brandos egzaminų. Kaip tai vertinate?

REKLAMA

Manau, kad tai yra iracionalu ir racionaliai nepaaiškinama, kas padaryta. Juk rezultatai yra absoliučiai iškraipomi visais lygiais – tiek mokinio pajautos kontekste, tiek dalyko vertės, tiek mokytojai nesupras, už ką ir kas, kaip buvo gauta.

Kaip šnekėjome, kad tai yra bandymas glaistyti situaciją. Užuot sprendus problemą, dabar prisidėjome 10 taškų?

REKLAMA

Teisingai, mūsų visos asociacijos visą laiką bando viską užglaistyti. Tie patys moksleiviai įrodinėjo, kad dviejų dalių egzaminai yra gerai ar ne. 

Aišku, kad buvo netinkamas sprendimas visais kampais, bet ir dabar yra akivaizdžiai tylima. Aš negirdžiu jokio akivaizdaus ar dalykinio vadovų asociacijų rimtų pozicionavimų apie situaciją. Paprasčiausiai bandome glaistyti situaciją ir galvojame, kad kitais metais nurims, kažkaip bus kitaip. Tačiau, deja, kiekvienais metais vis patenkame į didesnį chaosą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kokie dabar galimi sprendimai? Kaip tvarkyti tą situaciją bendrai, neakcentuojant egzaminų?

Dabartinė situacija yra tokia krizinė ir labai sudėtinga. Esame supainioję visą švietimo turinį, kai iki programų pakeitimų, įsivaizduojamų dvigubų egzaminų bandymo, visai dar neblogą situaciją turėjome.

Mūsų sistema veikia, bet mes tarsi ją visą suniokojome, akivaizdžiai atskleidėme savo nekompetenciją, nekvalifikaciją įvairiais lygiais ir dabar atsidūrėme absoliučiai krizinėje situacijoje. 

Manau, kad ir toliau vienas po kito seks probleminiai taškai, kurie, kaip sakoma, 10+ yra tiktai viena iš krizės raiškos formų.

Visą pokalbį išgirskite aukščiau esančiame vaizdo įraše.

REKLAMA
Ne, netiesa. Licėjaus direktorius anksčiau ir šiandien labai profesionaliai vertina švietimo būklę ir nereikia jam prikaišioti kažkokį politikavimą. Pagarba Direktoriui.
Šis direktorius niekada ne tylėjo. Tik protingo kvailas nesupras.
Kažkaip užmiršote praeitą, konservatorių - liberalų vyriausybę, kurios sprendimų pasekmės atvažiavo dabar.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų