Žiniasklaidoje neseniai užsiminus apie Lietuvoje galiojančius itin griežtus krovininių mašinų bendrosios masės ribojimus, Susisiekimo ministerija keičia poziciją. Ministerijos atstovai tikina, kad vyksta diskusijos su vežėjais ir artimiausiu metu bus bandoma inicijuoti teisės aktų pakeitimus, kurie leis šalies teritorijoje vežti didesnės masės krovinius, specialiai nustatytais maršrutais. Tačiau šioms nuostatoms vis dar nenori pritarti Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Privačių miškų savininkų asociacijos (PMSA) atstovų teigimu, toks įstatyminis pakeitimas yra ypatingai svarbus apvaliosios medienos pervežėjams ir leistų žymiai efektyviau išnaudoti transporto priemonių galimybes.
„Dabar vežti krovinius vilkikais, sveriančiais daugiau kaip 40 tonų – draudžiama, pataisius teisės aktus, medvežiai galėtų gabenti 20-30 proc. daugiau medienos“ , - dabartinę taisytiną situaciją apibūdino PMSA direktorius Rytis Kuliešis.
Asociacijos direktoriaus teigimu, dėl neadekvačių ribojimų didėja medienos gabenimo kilometražas, išauga kuro ir atlyginimų sąnaudos, didėja oro tarša.
„Preliminariais apskaičiavimais dėl nepilnai pakrautų medvežių prarandame apie 40 mln. litų. Visos šios lėšos galėtų būti panaudotos modernizavimui, darbo vietų kūrimui, tačiau verslas jų netenka“ ,- sako R.Kuliešis.
Jau pateikti siūlymai atsisakyti dabartinio bendrosios masės ribojimo ir vadovautis tik Europos Sąjungos Direktyvos 96/53/EB 1 priedo 3 dalies apribojimais (t.y. tik vienos ašies apkrova). Įgyvendinus šiuos pasiūlymus, masė galėtų padidėti iki 48-52 t, o tai kurtų didesnį medienos pervežimo sektoriaus efektyvumą.
Užsienio praktika: bendrai naudojamais keliais Vokietijoje gali važiuoti 60 t, Skandinavijoje – 60–70 t, Latvijoje – 52 t svorio medvežiai.