Vilnietis nieko nežinodamas iš tinklo operatoriaus gavo telefono numerį, kuris seniau priklausė Šiaulių vyskupui. „Garbė Jėzui Kristui“, - pakėlęs telefono ragelį neretai išgirsta vilnietis, kurio prašoma sutuokti šeimas arba pakrikštyti vaikus. Gal tokie prašymai žmogaus visai nestebintų, jeigu jis būtų kunigas ar kitoks dvasininkas, tačiau taip nėra, o panašūs skambučiai nenutyla jau treji metai. Galop žmogus išsiaiškino, jog mobiliojo ryšio tiekėjai jam „įsūdė" telefono numerį, kuriuo ilgą laiką naudojosi Šiaulių vyskupas Eugenijus Bartulis.
Pasirinko įsimenamą numerį
Ši istorija nutiko vienam vilniečiui (pavardės nenorėjo viešai skelbti), kuris prieš trejus metus „Bitės" salone įsigijo naują mobiliojo ryšio kortelę ir vadybininko paprašė priskirti ne bet kokį numerį, bet leisti pasirinkti iš sąrašo. Paprastai naujiems abonentams numeris yra priskiriamas automatiškai, tačiau jeigu klientas pageidauja, numerį gali pasirinkti ir pats. Gavęs sąrašą su visais galimais numeriais, vyriškis išsirinko lengvai įsimenamą numerį, kuriame kartojasi daug vienodų skaičių. Pasirašydamas sutartį žmogus tikėjosi, kad nuo šiol galės naudotis mobiliojo ryšio paslaugomis be jokių problemų.
Skambinusieji ieškodavo vyskupo
Neilgai trukus vyriškį pradėjo varginti įkyrūs nepažįstamų asmenų skambučiai. Ypač buvo keista tai, kad atsiliepęs į skambučius neretai ragelyje išgirsdavo tokį pasisveikinimą: „Garbė Jėzui Kristui“. Sveikinimą, kuriuo paprastai kreipiamasi į kunigą ar kitą dvasininką. Kaip paaiškėjo, skambinusieji ieškodavo Šiaulių vyskupo Eugenijaus Bartulio.
Vilniuje gyvenantis vyriškis teigė, kad per trejus metus tokių skambučių sulaukė daugybės. „Ypač skambučiai padažnėja per šventes ir atostogas. Žmonės skambina dėl laidotuvių, krikštynų ir šiaip visokių prašymų. Buvo ir tokių, kurie skambino iš Prancūzijos ar kitų užsienio valstybių“, - pasakojo vyriškis.
Sudarydamas sutartį įspėtas nebuvo
„Sudarant sutartį vadybininkai manęs neįspėjo apie tai, kad šis numeris seniau galėjo priklausyti kam nors kitam“, - piktinasi žmogus. Todėl, kai pradėjo sulaukti vis daugiau skambučių, adresuotų ne jam, kreipėsi į „Bitės" saloną. Vyriškis tikina, kad jam pasiūlyta tik pasikeisti numerį. Tačiau to padaryti klientas nenorėjo – juk sudarydamas sutartį jis tikėjosi, kad ryšio operatorius jam sudarys visas sąlygas naudotis mobiliuoju ryšiu be jokių problemų. Kita vertus, naująjį telefono numerį jau žinojo jo pažįstami ir draugai, todėl numerio keitimas būtų sukėlęs naujų rūpesčių.
Nebenaudojamą numerį „karantinuoja“ pusmetį
Apie tai, kad vyskupo ieškantys tikintieji skambina niekuo dėtam žmogui, „Šiaulių naujienų“ redakcija supažindino „Bitės" atstovę spaudai Ramintą Rimkienę. Ji teigė, kad paprastai mobiliojo ryšio tiekėjo paslaugų atsisakę asmenys, nutraukę sutartį su ryšio operatoriumi, nebetenka savo iki tol naudoto mobiliojo ryšio telefono numerio.
„Kaip žinoma, numerių kiekis yra ribotas, juos kontroliuoja ir nustato Ryšių reguliavimo tarnyba, todėl ryšio operatoriai yra priversti naudoti visus įmanomus laisvus numerius. Netgi tuos, kuriais anksčiau naudojosi kiti abonentai", - aiškina R. Rimkienė.
Pasak jos, vienam klientui atsisakius numerio, jis būna užblokuojamas pusei metų ir saugomas ryšio operatoriaus sistemoje kaip nenaudotinas. Praėjus nustatytam laikotarpiui, numeris grįžta į sistemą ir būna prieinamas naujiems abonentams.
Jeigu konkretus numeris priklausė įmonei ar organizacijai, ryšio operatoriai savo sistemoje neturi duomenų apie ankstesnį naudotoją, net jeigu tai ir labai žinomas žmogus (šiuo atveju – vyskupas E. Bartulis). R. Rimkienė teigė, kad pusės metų laikotarpio turėtų pakakti bet kokiam asmeniui įspėti savo kontaktų ratą apie pasikeitusį numerį.
Davė buvusį vyskupo telefono numerį
Prašyta pakomentuoti šį konkretų įvykį, kada telefono numeris, priklausęs vyskupui, atiteko naujam privačiam abonentui, R. Rimkienė atsakė, kad dar 2007 metų vasarą (prieš ketverius metus) „Bitė" gavo Šiaulių vyskupijos kurijos prašymą numerį pakeisti ir po dešimties mėnesių jau nebenaudojamas numeris buvo priskirtas naujam abonentui, minėtam vilniečiui.
Atstovė spaudai teigė, kad pagal įstatymus ryšio operatoriai neturi teisės sudarinėti atskirų sąrašų su numeriais, kurie jau kažkada priklausė kitiems asmenims. Todėl sudarydamas abonento sutartį klientas lieka neapsaugotas, kad nesulauks skambučių, adresuotų kitam asmeniui. Jeigu abonentas patiria tokių nepatogumų, ryšio operatoriai yra bejėgiai ir vienintelis būdas spręsti problemą – pasikeisti numerį nauju.
„Ilgai galvojau, ką aš pati patarčiau savo draugui, jeigu jį būtų ištikusi tokia problema. Vienintelis būdas būtų pasikeisti numerį, nes dabartinėje situacijoje nieko daugiau padaryti neįmanoma“, - sako R. Rimkienė.
Mindaugas LAURINAITIS