Pabrėžęs, kad AT ne tik išteisino piktnaudžiavimu kaltintus buvusius Ūkio ministerijos pareigūnus, bet ir konstatavo, kad tiriant bylą visai nebuvo atsižvelgta į strateginius valstybės interesus, jis sakė, kad komisija konstatavo, kad jog ,,dėl politinių p. A. Kubiliaus vyriausybės motyvų ir ūkio ministerijos pareigūnų nereikšmingų įstatymų pažeidimų Valstybei ypatingai svarbaus objekto SGD įgyvendinimo pradžia buvo nukelta 4 metams, tuo pačiu buvo prarasta galimybė įgyvendinti projektą privataus investuotojo lėšomis bei pavėluota pasinaudoti ES lėšomis”.
Anot socialdemokrato, ,,SGD kaštai, ypač už išnuomotą laivą, gali siekti 80 litų kiekvienam vartotojui už suvartotą kubinį metrą dujų – tai papildoma našta, kuri gali būti tokia su sąlyga, jeigu Lietuva kartu su ,,Achemos“ grupe naudos 3 mlrd. 700 mln. kubinių metrų”.
,,Pasirodo, ženklią sumą be išnuomoto laivo, už kurį reikės pakloti 180 mln. litų per metus, bus skiriama ,,Litgazo” paslaugai. Tai naujai sukurta įmonė, kuri rūpinsis gamtinių dujų paieška, sutarties sudarymu ir tiekimu į terminalą, taip pat ir ,,Klaipėdos naftai”, kuri turbūt prisidės ir savo - operatoriaus moketį, nors laivas išnuomotas su įgula ir atsako už viską. Krūvis vartotojams per metus sieks daugiau negu 200 mln. litų“, - skaičiuoja A. Skardžius.
Pasak jo kaina, už kurią bandoma susitarti dėl gamtinių dujų tiekimo, kol kas laikoma paslaptyje. Pasak A. Skardžiaus, projektas iš pradžių buvo komercinis, tačiau vėliau buvo socializuotas, o jo kaštai perkelti vartotojams. Be to, konsultantams išleista daugiau nei 52 mln litų, pasirinktas labai dedelės talpos laivas - ,,ir tai už dujų vartotojų lėšas – mūsų visų lėšas, kurios bus pridėtos prie dujų perdavimo tarifo”. Jis taip pat pabrėžė, kad dėl to, jog ES lėšomis nebuvo pasinaudota, ,,dabar 10 metų didelė našta bus ant vartotojų pečių”, o kalbos, kad gelbės komercinė veikla, neturi realaus pagrindo. ,,Kalbama apie mistinius dalykus – laivų užpylimas, kurie pagal naujus europinius reikalavimus konvertuos kurą iš mazuto į dujas, bet galimybė tokia egzistuoja tik teorinė, nes dujas naudojantys laivų varikliai bus tik naujai statomuose laivuose.
Strateginiame objekte šeimininkauja Kremliaus įmonė
Anot jo, Seimo Energetikos komisija ir Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) atkreipė dėmesį, kad ,,strateginiame objekte ,,Klaipėdos nafta“ šeimininkauja Kremliaus įmonė ,,Litasko“, todėl nuostolių patiria tiek ,,Lietuvos geležinkeliai“, tiek Klaipėdos uostas. Anot jo, taip yra dėl to, kad ,,mokama politinė kaina, numatyta sutartyje“. Jis pabrėžė, kad artėja šios A. Kubiliaus laikais sudarytos sutarties pratęsimo terminas, tačiau nors neaišku, ar ji bus pratęsta, ,,kiti tiekėjai yra eliminuoti iš šio proceso, kadangi ,,Litasko“ išsinuomojusi dalį apimčių priima sprendimus, kam leisti mūsų strateginiame objekte krauti naftos produktus ar ne“. Pasak A. Skardžiaus kartu su NSGK jie kreipėsi į vyriausybė siūlydami įvertinti esamą situaciją viso šalies ūkio mastu.
Pasak A. Skardžiaus, Laikinoji energetikos tyrimo komisija ,,susidūrė su keista specialiųjų tarnybų pozicija – nei viena, nei kita institucija nevertino valstybei padarytos žalos arba galėjusios kilti žalos dėl pareigūnų ne ten ar ne laiku padėto kablelio ar padėto parašo“.
,,Pasigesdami strateginio požiūrio iš aukštų valstybės institucijų- VSD, STT ir kitų, manome, kad šios tarnybos turėtų glaudžiau dirbti su vyriausybe ir įgyvendinant strateginius projektus ir mąstyti strategiškai ginant ekonominį nacionalinį interesą“, - pabrėžė A. Skardžius.