REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po Naujųjų metų bus atverstas šviežias Kelių eismo taisyklių (KET) puslapis – vairuotojų laukia pluoštas naujų reikalavimų. Eismo ekspertas pasakė, ką mano apie būsimas eismo taisykles: vienos – sveikintinos, o kitos gali sukelti sumaištį kelyje.

Po Naujųjų metų bus atverstas šviežias Kelių eismo taisyklių (KET) puslapis – vairuotojų laukia pluoštas naujų reikalavimų. Eismo ekspertas pasakė, ką mano apie būsimas eismo taisykles: vienos – sveikintinos, o kitos gali sukelti sumaištį kelyje.

REKLAMA

Nuo 2022 m. laukia nemažai pokyčių keliuose. Pavyzdžiui, įsigalios specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka – bus sudaromas avarinis koridorius, aiškiau reglamentuojama ir suvienodinama apsisukimo šviesoforais reguliuojamose sankryžose tvarka, nustatoma aiškesnė eismo tvarka bendrose greitėjimo ir lėtėjimo juostose, nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtose. Įžvalgomis apie šiuos KET pakeitimus „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ dalijosi vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

Avariniai koridoriai – ne naujiena: panašiai ir vykdavo

Viena iš naujųjų taisyklių – avarinio koridoriaus sudarymo principas kelyje. Kaip nurodo Susisiekimo ministerija, vairuotojai:

REKLAMA
REKLAMA

•    keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi privalės duoti kelią specialiajam transportui pasitraukdami dešinėn;

•    keliuose su daugiau nei po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi – kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės trauksis kairėn, o transporto priemonės, esančios dešiniau, – trauksis dešinėn (taikoma, kai specialios transporto priemonės atvažiuoja ta pačia kryptimi). 

REKLAMA

Be to, avarinio koridoriaus plotis turėtų būti bent 3 metrai.

A. Pakėnas komentavo, kad šis KET pakeitimas – natūralus ir priimtinas, nes transporto priemonės su švyturėliais keliuose ir iki šiol buvo praleidžiamos panašiai.

„Su šituo pakeitimu nieko bloga neįžiūriu. Panašiai ir vykdavo. Dažnu atveju važiuojantis kairėje eismo juostoje taip ir traukdavosi. Per dvi juostas į dešinę niekam nesinorėjo trauktis, ir traukdavosi į kairį šoną. <...> Tokiu būdu ir kitose šalyse vyksta panašiai. Įteisinome jau susidariusią situaciją ir tiek“, – sakė jis.

REKLAMA
REKLAMA

Kliūtį iš dešinės ne visada reikės praleisti – bus 1 išimtis

Nuo sausio 1 d. keisis judėjimo tvarka greitėjimo bei lėtėjimo juostose. Iš greitėjimo juostos į srautą įsilieti ketinantis automobilis, privalės duoti kelią tiek srautu judančioms transporto priemonėms, tiek norinčiam persirikiuoti į lėtėjimo juostą vairuotojui.

A. Pakėnas nurodė, kad būtent dėl šio KET punkto jo, kaip vairavimo instruktoriaus, ir Susisiekimo ministerijos atstovų nuomonės išsiskyrė.

„Daugeliu atvejų, eisme, kada du automobiliai rikiuojasi vienu metu, naudojama kliūties iš dešinės taisyklė. Tu praleidi tą, kuris yra tau iš dešinės. Dabar įvesta viena išimtis, kad taip, praleidi visur, kur kliūtis iš dešinės, išskyrus vieną atvejį: kai vienu metu automobiliai rikiuojasi iš pagrindinės juostos, ir iš greitėjimo juostos. Tokiu atveju pirmumą turės turintis kliūtį iš dešinės. Tai yra, iš pagrindinės juostos pervažiuojantis į lėtėjimo juostą turės pirmumą, o iš lėtėjimo juostos į pagrindinį – neturės. Vadinasi, tas, kuris greitėja, turės stabdyti, įleisti, ir iš naujo greitėti. O tas, kuris lėtėja, turės greitėti“, – naują taisyklę paaiškino vairavimo instruktorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi, jo teigimu, daugeliu atveju vairuotojams tenka elgtis ne tik pagal taisykles, bet ir pagal situaciją kelyje.

„Jeigu į lėtėjimo juostą ateina didelis sunkvežimis, jam reikia stabdymui daugiau laiko. Jis, suprantama, jau stabdosi. Tai negi aš dabar lauksiu, sustosiu, kol man jis prieš nosį pravažiuos? Aš geriau pagreitėsiu ir įvažiuosiu prieš jį. Mes vienas kitam niekaip nesukliudysime, įtariu“, – kalbėjo jis.

Tad sprendimą keisti šį KET punktą A. Pakėnas kritikavo: „Principe nelabai reikėjo keisti. Čia nebuvo didelė problema. Gavosi daugiau diskusija, teorinis ginčas. Tai galbūt buvo galima paaiškinti visiems, kad galioja kliūties iš dešinės taisyklė ir tiek. Dabar įvesta išimtis. Ar tai padės žmonėms suprasti lengviau? Žinant, kad šviesoforų taisyklės, kurios atsirado su papildoma sekcija, jau 2 metai, kaip veikia, ir vis dar dalis vairuotojų jų nesupranta.“

REKLAMA

Vairavimo instruktorius pabrėžė, kad apskritai rikiavimasis, įsiliejimas į greitėjimo ar lėtėjimo juostas yra bene sudėtingiausi manevrai.

„Abu automobiliai važiuoja ir gana dideliais greičiais, todėl <...> tai manevras, kurio sunkiausia išmokyti. Žmonėms labai sunku įvertinti atstumą, greitį per veidrodėlį ir priimti teisingą, saugų sprendimą“, – sakė A. Pakėnas.

Sukantys į kairę turės apsišarvoti kantrybe ir praleisti visus

Iki šiol nebuvo galima lenkti automobilio, kuris sugalvojo sukti į kairę ne sankryžoje. Tačiau po Naujųjų metų situacija apsivers aukštyn kojomis – sukantis į kairę turės duoti kelią ir jį lenkiančioms mašinoms.

REKLAMA

Susisiekimo ministerija nurodo, kad pagal naują tvarką vairuotojas, sukdamas į kairę (apsisukdamas) ne sankryžoje, privalo duoti kelią ne tik priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę važiuojančioms transporto priemonėms, bet ir jį lenkiančioms transporto priemonėms, kai lenkiantysis jau yra persirikiavęs į priešpriešinio eismo juostą ir atlieka lenkimo manevrą, kur toks lenkimas yra leidžiamas.

A. Pakėno teigimu, tai keliuose galės sukelti sąmyšį ir netgi spūstis.

„Sustosiu, man reikės įvažiuoti į kiemą, į degalinę ir nekantruoliai, būnantys man už nugaros, ką jie darys? Lenks. Tai kada, pasakykite, aš pasuksiu į kairę? Ir ar nesudarysiu kamščio dabar? Anksčiau buvo – kas parodė posūkį, tas ir turi pirmumą. Jeigu mane jau pradėjo lenkti, prieš įjungdamas posūkį, turėjau įsitikinti, kad manęs niekas nelenkia. <...> O dabar gaunasi įdomi situacija: kas pirmesnis, tas teisesnis“, – svarstė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bus draudžiama užstatyti įvažiavimą į kiemą

Galiausiai, eismo taisyklės griežčiau reglamentuos automobilių statymo tvarką. Bus draudžiama statyti automobilį 5 metrų spinduliu ten, kur kertasi gatvė ir įvažiavimas į teritoriją (kiemą). 

Tai padės išvengti riboto kelio matomumą, trukdymo specialiosioms transporto priemonėms, aptarnaujančio transporto vairuotojams, pėsčiųjų ir dviratininkų eismui, nurodė Susisiekimo ministerija.

Vairavimo instruktorius minėjo, kad toks ribojimas gali būti neveiksmingas. „Ir dabar yra daugybė priparkuotų automobilių pažeidžiat kelių eismo taisykles gyvenamuosiuose rajonuose. Ir ką? Kas nors nubaustas? Greičiausiai ne, nebent labai pavieniai atvejai. <...> Pilna tokių automobilių, palikta, priparkuota. Metų metais jie ten stovi.

REKLAMA

Savivaldybė dabar neturi pajėgumų susitvarkyti su visais pažeidėjais. <...> Tai dabar gali priiminėti dar taisyklių. Jeigu nebus mechanizmo, kuris kontroliuotų, kaip laikomasi šių taisyklių, tai taisyklės tada yra tik popieriaus gabalėlis“, – kalbėjo A. Pakėnas.

Apsisukant reguliuojamose sankryžose reikės praleisti visus

Truputį keisis ir judėjimo reguliuojamose sankryžose tvarka, kai vienas automobilis apsisuka, o kitas suka į dešinę tuo pačiu metu. Nuo sausio 1 d. apsisukantis vairuotojas privalės praleisti tą, kuris suka dešinėn toje pačioje sankryžoje.

Pagal KET papildymą, apsisukdamas sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą judantiems eismo dalyviams, pranešė Susisiekimo ministerija.

REKLAMA

A. Pakėno nuomone, šis reguliavimas atneš daugiau aiškumo, kaip elgtis tokioje sistuacijoje. „Šita taisyklė ženkliai supaprastina, viskas čia tvarkoje. Taisyklė yra laukiama, aš manyčiau. Tikrai žmonės nebežinojo, kaip važiuoti. Viskas gana chaotišku principu vyko, kas kaip ką supranta. Kaip tarpduryje du žmonės šokinėja, strikinėja vienas prieš kitą, kol vienas galų gale nepraleidžia kito. Tokia situacija buvo, dabar įneš aiškumo“, – teigė jis.

Visą „Žinių radijo“ laidą galite stebėti čia:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų