• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas spręs, ar riboti greičio matavimo prietaisų įrengimą keliuose.

Seimas spręs, ar riboti greičio matavimo prietaisų įrengimą keliuose.

REKLAMA

Pakeitimai numato, kad viename kelyje galėtų būti iki trijų ne daugiau kaip 10 km ilgio vidutinio greičio matavimo ruožų, o momentinių matuoklių vienoje kelio pusėje – iki penkių. Prieš visus matuoklius turėtų būti pastatyti ženklai. 

Įstatyme taip pat siūloma įtvirtinti, kad greičio matuokliai įrengiami įvertinus kelio ar jo ruožo eismo saugumo situaciją, leistino važiavimo greičio viršijimo atvejų mastą, eismo intensyvumą, eismo organizavimą ir kitus eismo saugumo požiūriu svarbius veiksnius ar rizikas.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto nariai siūlė taisyti projektą, kadangi jame nurodyta, kad greičio matuokliai įrengiami valstybinės reikšmės keliuose.

REKLAMA
REKLAMA

Parlamentarai siūlė įstatyme palikti, kad matuokliai rengiami tiesiog keliuose, Ekonomikos komitetas šiam siūlymui nepritarė.

REKLAMA

Panašų siūlymą svarstymo stadijoje teikė socialdemokratas Julius Sabatauskas, tačiau Seimo nariai jį atmetė.

Parlamentaro teigimu, Seimui pritarus įstatymo pataisoms dėl greičio matuoklių, reikėtų išmontuoti miestuose esančius įrenginius.

Pasak Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovo Vytauto Grašio, priėmus pataisas, Lietuvos keliuose dingtų apie 38 proc. vidutinio greičio matuoklių.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl to greičio kontrolei reikėtų skirti daugiau pareigūnų, svarstyti apie naujų mobilių matuoklių įsigijimą.

V. Grašys nurodė, kad 2023 metais buvo nustatyta virš 680 tūkst. greičio pažeidimo atvejų, pernai jų nustatyta beveik perpus mažiau – 360 tūkstančių. Policijos duomenimis, viršytas greitis Lietuvoje lieka pagrindine eismo įvykių priežastimi – dėl to kyla apie 30 proc. įvykių, kuriuose sužeidžiami arba žūsta žmonės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis anksčiau teigė, kad greičio matuoklių plėtra Lietuvoje nėra būtina, ir svarstė, ar tokia sistema apskritai reikalinga. Jo teigimu, matuokliai turi būti kaip prevencijos priemonė, papildomas saugos dėmuo, o kaip baudimo sistemos jų reikia atsisakyti.  

Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra įrengti 78 momentiniai greičio matuokliai ir 135 vidutinio greičio matavimo sistemos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų