Anot BPC, liepos 1 d. sukako penkeri metai, kai Lietuvoje pradėjo veikti specialiai asmenims su klausos negalia skirta numerio 112 mobilioji programėlė. Ji leidžia savarankiškai susisiekti su BPC ir išsikviesti skubiosios pagalbos tarnybas.
Nuo programėlės veikimo pradžios gauti ir užregistruoti 883 pranešimai apie pagalbos poreikį. Daugiausia jų perduota policijai – 433, greitosios medicinos pagalbos tarnybai – 369, priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms – 13, o aplinkosaugai – 2. Taip pat vartotojams ne kartą suteiktos konsultacijos – pavyzdžiui, paaiškinta, kur kreiptis dingus elektrai, užsikirtus spynai ar susidūrus su kitomis buitinėmis problemomis.
Programėlės vartotojai gali susisiekti su BPC trimis būdais: vaizdo skambučiu, tekstinėmis žinutėmis arba įprastu balso skambučiu.
Anot BPC, populiariausias yra vaizdo skambutis, nes jis suteikia galimybę bendrauti lietuvių gestų kalba. BPC kartu su skubios pagalbos skambučių operatoriais visą parą budi ir Lietuvių gestų kalbos vertimo centro vertėjai. Sulaukus vaizdo skambučio, jie tarpininkauja ir padeda susikalbėti programėlės vartotojams ir gestų kalbos nemokantiems operatoriams.
„Kai pasirenkamas susirašinėjimas žinutėmis, vartotojai gali naudotis programėlėje įdiegtu paveikslėliais iliustruotu pagalbos išsikvietimo vedliu. Tai yra patogi priemonė, ypač palengvinanti komunikaciją krizinių situacijų metu“, – teigiama BPC pranešime spaudai.
Naudodama GPS ir kitų jutiklių duomenis, programėlė gali automatiškai nustatyti pagalbos prašančio vartotojo buvimo vietą.
Pažymėtina, kad mobilioji programėlė ne tik padeda žmonėms su klausos negalia pasirūpinti savimi, bet ir suteikia galimybę iškviesti pagalbą kitiems – artimiesiems ar net nepažįstamiems žmonėms viešose vietose.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!