„Su mokytojais aptarėme problemas, jos abiejose įstaigose labai skirtingos, didžioji dalis nėra susiję su streiko reikalavimais. Tai darbo kultūros, tarimosi, bendradarbiavimo dalykai – jei tokios problemos mokykloje egzistavo ir anksčiau, etatinio įvedimas ja s iškėlė į paviršių, užaštrino. Galima parengti tobuliausius teisės aktus, bet jei jie nebus tinkamai įgyvendinami, jei mokyklose nebus tinkamos darbo kultūros, jie neveiks. Didelė bėda mokyklose yra tiesiog nesusikalbėjimas. Mokytojams svarbu suprasti pokyčius ir jų tikslus, svarbu visoms pusėms kalbėtis ir girdėti vieniems kitus. Gerai, kad mokytojai ne tik kelia klausimus, bet ir teikia pasiūlymus,“ - po susitikimo sakė ministrė.
V. Giržado progimnazijos pedagogai išsakė nepasitenkinimą, kad iki šiol nesutarta dėl darbo apmokėjimo sistemos, kad administracija neleidžia mokytojams dirbti nuotoliniu būdu, nesilaikoma žodinių susitarimų dėl darbo valandų paskirstymo, o mokyklos vadovė nelinkusi girdėti mokytojų ir pasirūpinti sklandžiu etatinio įgyvendinimu. Ministerijos atstovai toliau talkins mokyklai ieškant sutarimo.
Visai kitokia padėtis A. Brazausko gimnazijoje, kur mokytojai yra pasirašę darbo sutartis, dėl visko sutarę su administracija, nors padėtis mokykloje nėra labai paprasta – šiemet mokinių sumažėjo dviem klasių komplektais. Gimnazijos mokytojai labiau kėlė sistemines problemas.
„Etatinio koordinavimo grupė, kuri pradėjo aktyvų darbą jau anksčiau, girdi problemas ir jas sprendžia. Jau rengiami pakeitimai dėl vaikų mokymo namuose, specialių mokyklų ir klasių finansavimo, vakar pakvietėme visas šalis teikti siūlymus dėl etatinio tobulinimo. Kaip ir esame sutarę: tai, kas neveikia, koreguojame, tobuliname ir judame pirmyn“, - sakė J. Petrauskienė.
Vakar vykusiame Etatinio koordinavimo grupės posėdyje sutarta, kad etatinio darbo apmokėjimo modelis bus tobulinamas įvertinus ir atsižvelgus į švietimo bendruomenės siūlymus.