Vairuotojams antrina ir vairavimo ekspertai. Instruktorius Artūras Pakėnas tvirtina, kad kasmetinis senesnių automobilių tikrinimas – būdas pasipinigauti. Briuselio siūlymams nepritaria ir susisiekimo ministras, kuris paaiškina, kad yra daugybė priežasčių, kodėl kyla avarijos ir nebūtinai jos įvyksta dėl automobilio techninės būklės.
Daugiau apie tai – TV3 žinių reportaže.
Panevėžietė Vladislava vairuotojo teises turi jau kelis dešimtmečius. Tiek dešimtmečių skaičiuoja ir jos mylimas „Renault“ automobilis.
Ponia Vladislava automobilį pristatė į techninės apžiūros centrą. Automobilio patikra jai kainavo apie 23 eurus.
Kaip ir daugelio automobilius, taip ir Vladislavos, reikia privalomai tikrinti kas dvejus metus. Tačiau moteris sako, kad savo „Renault“ prižiūri ir saugo.

Tačiau Europos Komisijai atrodo, kad ir kur kas naujesni, nei Vladislavos „Renault“, automobiliai eismui yra pavojingi. Tad Komisija siūlo senesnius nei 10 metų automobilius privalomai tikrinti kas metus, o ne dvejus, kaip yra dabar.
Europos Komisija aiškina, kad tokiais pokyčiais nori sumažinti žūčių skaičių keliuose.
Vairavimo specialistai svarsto, kad pagrindinė avarijų priežastis yra tikrai ne automobilio amžius, o greitis, kelio danga arba vairuotojo klaidos.
Komentuoti atsisakė
Pagrįsti savo siūlymus TV3 žinios prašė komentaro Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje, tačiau sulaukė atsakymo, kad jų vadovo darbotvarkė labai užimta ir šiuo klausimu atsisakė komentuoti.
Jei tokia idėja įsigaliotų, tai kasmet Lietuvoje reikėtų patikrinti apie pusantro milijono automobilių, nes šiuo metu šalyje apie 80 procentų visų automobilių yra senesni nei 10 metų. Norint tokį kiekį automobilių patikrinti, susidarytų didžiulės eilės prie techninių apžiūrų centrų.
„Tai yra žvėriškai daug ir apkrovimas techninės apžiūros sistemai išaugtų 74 procentais“, – teigė Techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.
Techninės apžiūros centrai pateikė savo statistiką – kuo automobilis senesnis, tuo daugiau trūkumų yra randama privalomos patikros metu.
„Sunku patikėti, kad pagrindinė priežastis yra automobilio amžius. Tikrai taip nėra. Ir tikrai nemanau, kad statistika turi rimtą pagrindą“, – sakė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Siūlyme Europos Komisija yra pažymėjusi, kad tokiais pokyčiais siekia sumažinti ne tik avarijų ir žūčių keliuose skaičių, bet ir automobilių taršą.
Vis dėlto kai kurie ekspertai pabrėžia, kad tokie pokyčiai spręstų kitą, jų manymu, didelę problemą.
„Jeigu automobilis turi netvarkingą išmetimą, ne europinius žibintus, tai yra tokios paslaugos, kas nuomoja tokias detales. Katalizatorius nuomoja. Tai visiems tiems žmonėms – papildomas nepatogumas dėl kurio, tikėtina, jie tas automobilio problemas susitvarkytų“, – kalbėjo „CarVertical“ atstovas Matas Buzelis.
Lietuvoje registruota apie 1,8 milijono automobilių. Beveik 80 procentų jų yra senesni nei 10 metų.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:







































































































































































































































































