Seimo Etikos ir procedūrų komisijai (EPK), vertinančiai ataskaitas už parlamentinės veiklos išlaidas, kai kurios jų kelia abejonių, tačiau išsamiau jos nedetalizuojamos.
Atskirai kalbinti komisijos nariai sakė su pateiktomis ataskaitomis nesusipažinę, o EPK vadovas Algimantas Salamakinas žurnalistams sakė žinantis „tik faktus, ne pavardes“.
„Tai yra įvairūs veiksmai, dėl kurių galima diskutuoti, sakykim, lėšų panaudojimas užsienio svečių maitinimui, ir nuomai, ir kitais klausimais“, - sakė A.Salamakinas, tačiau į klausimą, kurių parlamentarų ataskaitos sukėlė abejonių, atsakė „aš pavardžių tikrai nežinau, žinau tik faktus“.
Paklaustas, ar tarp abejonių dėl lėšų panaudojimo tikslingumo daugiau parlamento naujokų ar senbuvių, atsakė: „Ir tokių, ir tokių“.
Anksčiau žiniasklaidoje skelbta, jog kai kurie Seimo nariai pasirašė automobilių nuomos sutartis, kuriose numatyta vėliau juos įsigyti už likutinę vertę. Žiniasklaidoje tuomet minėtos Pauliaus Saudargo, Ligito Kernagio, Antano Bauros pavardės.
EPK narys Mantas Varaška, pasirodžius tokiems pranešimams, kreipėsi į Seimo kanceliarijos Finansų departamentą, prašydamas pateikti informaciją, kurie Seimo nariai nusprendė automobilius įsigyti tokiu būdu, tačiau atsakymo negavo.
„Finansų departamentas man atsakė, kad tokios informacijos neteikia“, - BNS trečiadienį sakė M. Varaška.
Tačiau parlamentaras sakė neketinantis nusileisti ir vis tiek sieks išsiaiškinti kolegas, nusprendusius pasinaudoti teisės aktų spragomis. „Kreipsiuosi į Seimo kanceliariją, Seimo pirmininką, kad man nepateikiama informacija, kuri susijusi su mano tiesioginėmis pareigomis“, - sakė EPK narys.
Finansų departamento direktorė Danutė Patrauskienė tuo tarpu tvirtino, jog informacijos neteikė, nes Seimo narys kreipėsi vienasmeniškai, o ne komisijos sprendimu. „Mes pagal Statutą neturim teisės to daryt. Statute numatyta, kad turi kreiptis
Etikos ir procedūrų komisija, mes Seimo nariui atsakėme, kad kreiptųsi komisijos vardu, o ne asmeniškai. Jūs įsivaizduokit, kas būtų, jei kiekvienas Seimo narys į mus kreiptųsi“, - BNS sakė D. Petrauskienė.
EPK trečiadienį pradėjo svarstyti klausimą dėl lėšų Seimo nario išlaidoms, susijusioms su jo parlamentine veikla, naudojimo, tačiau jame padaryta pertrauka susiginčijus, kam teisės aktai paveda tų išlaidų teisėtumą tikrinti - Seimo kanceliarijos Finansų departamentui, kuriam pateikiami dokumentai, ar EPK.
Seimo statute parlamentaro išlaidoms, susijusioms su darbu Seime, numatyta per mėnesį skirti 1,7 VMDU (vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio) dydžio sumą, šiuo metu siekiančią 3944 litus.
Už kiekvieno mėnesio išlaidas Seimo narys turi atsiskaityti Seimo kanceliarijos Finansų departamentui iki kito mėnesio 10 dienos. Seimo kanceliarijos Finansų departamentui turi būti pateikiami išlaidas patvirtinantys dokumentai, atitinkantys Buhalterinės apskaitos įstatymo reikalavimus apskaitos dokumentams, taip pat išlaidų, susijusių su parlamentine veikla, avanso apyskaita.
Jei Seimo nariai viršytų nustatytus limitus, viršytą sumą turėtų sumokėti patys, nesumokėjus - Finansų departamentas išskaičiuotų nustatytą dydį viršijančią sumą iš Seimo nario darbo užmokesčio.