Patiklūs lietuviai sukčių yra atakuojami tiek SMS žinutėmis, tiek elektroniniais laiškais. Pagrindinė klaida – paspaudžiama nuoroda ir suvedami „Smart-ID“ kodai.
Taip žmonės sukčiams tarsi įteikia raktus nuo savo namų. Pastarieji nedelsdami atlieka apgautų žmonių vardu pavedimus ir taip akimirksniu pasisavina pinigus.
Panašūs scenarijai
Vienas iš nukentėjusių šiauliečių policijai pasakojo, kad mobiliuoju telefonu gavo SMS pranešimą, jog yra užblokuota jo „Smart-ID“ programėlė.
1966 metais gimęs vyras paspaudė atsiųstą nuorodą ir prisijungė prie elektroninės bankininkystės, suvesdamas „Smart-ID“ PIN kodus. Po šios operacijos iš nukentėjusiojo banko sąskaitos buvo pasisavinta 2150 eurų.
Į sukčių pinkles taip pat patekusi 1961 m. gimusi moteris pareigūnams pasakojo, kad elektroniniu paštu gavo laišką, jog yra sukurta jos nauja „Smart ID“ paskyra. Paspaudusi elektroniniame laiške esančią nuorodą, moteris suvedė elektroninės bankininkystės prisijungimo duomenis. Pasinaudojus šia informacija, iš jos banko sąskaitos buvo pasisavinta 1850 eurų.
Sukčiai gudriai manipuliuoja žmonių emocijomis. Jie atsiunčia žinią, kad atlikti tam tikri veiksmai su žmogaus finansai.
Kartais priduriama, kad jei įvyko klaida, tai žmogus turi paspausti nuorodą. To pakanka, kad sunerimę žmonės paspaustų nuorodą ir pabandytų prisijungtų prie savo banko sąskaitos.
Kaip atpažinti sukčius?
Oficialioje „Smart-ID“ svetainėje skelbiama, kad nei jie, nei kiti patikimi paslaugų teikėjai niekada neprašo jūsų įvesti PIN kodų. Dėl jokių priežasčių. Tad kai tik jūsų bus paprašyta įvesti PIN kodus ar slaptažodžius, žinokite, kad tai sukčiavimas.
Taip pat pateikiami įspėjamieji ženklai, jog su jumis susisiekė sukčius:
- Gramatinės, rašybos klaidos, keistas bendravimas, kreipimasis į jus neteisingu vardu, prastas ar kitoks dizainas.
- Neįtikėtinos nuolaidos ir akcijos ar rimti įspėjimai apie pavojų saugai, kurių įmonė nepaskelbė savo oficialioje svetainėje.
- Svetainei naudojamas panašus, bet ne autentiškas domeno pavadinimas.
- Pasiūlymas, kuris turi likti „paslaptyje“ arba „protingi patarimai, kuriuos žino tik keli žmonės“.
- Forma, kurioje prašoma įvesti naudotojo vardą, slaptažodžius, PIN kodus, banko sąskaitą ar kredito kortelės duomenis.
- Prašoma ką nors atsisiųsti arba programinės įrangos atsisiuntimas paleidžiamas automatiškai be jūsų leidimo. Kuo greičiau pašalinkite tokius failus, jų NEATIDARĘ!
- Prašoma išsiųsti SMS arba paskambinti numeriu, kuris nėra pateiktas oficialioje įmonės svetainėje.
- Jaučiate spaudimą veikti „čia ir dabar“ ir nėra laiko visko gerai apgalvoti.
- Grasinimai ir įspėjimai, dėl kurių jaučiate įtampą, nes galite prarasti svarbią paslaugą, galimybę, prieigą ar progą.