Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mokslo metai įsibėgėjo - ilgai netrukus, po didžiųjų metų švenčių, moksleiviai susirūpins asmeniniais pusmečio rezultatais. O ar į savo atliktą darbą kritiškai pasižiūrės patys pedagogai? „Šių dienų mokytojas turi būti reiklus pats sau. Jis turi būti ir klasės lyderis, ir draugas, ir gelbėtojas, ir padėjėjas“, - įsitikinusi pedagogė Virginija Birenienė. Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos fizikos mokytoja dirbančios moters pavyzdys neigia stereotipą, jog mokytojai Lietuvoje – senamadiški ir nemokantys priimti naujovių.

Mokslo metai įsibėgėjo - ilgai netrukus, po didžiųjų metų švenčių, moksleiviai susirūpins asmeniniais pusmečio rezultatais. O ar į savo atliktą darbą kritiškai pasižiūrės patys pedagogai? „Šių dienų mokytojas turi būti reiklus pats sau. Jis turi būti ir klasės lyderis, ir draugas, ir gelbėtojas, ir padėjėjas“, - įsitikinusi pedagogė Virginija Birenienė. Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos fizikos mokytoja dirbančios moters pavyzdys neigia stereotipą, jog mokytojai Lietuvoje – senamadiški ir nemokantys priimti naujovių.

REKLAMA
REKLAMA

Pasikeitęs mokytojo portretas

„Mokytojas jau nebegali būti tas, kuris 45 minutes stovi prieš klasę ir dėsto teorinę medžiagą, tokią, kokia ji pateikiama vadovėlyje. Labai blogai, jei pedagogas tik taip save įsivaizduoja, - nuomone dalinosi V. Birenienė. - Tiesą sakant, aš vadovėlio beveik visiškai nenaudoju. Tačiau dažnai pasitelkiu technologijas. Jos leidžia pamokos medžiagą perteikti interaktyviu ir žymiai patrauklesniu moksleiviams būdu.“

REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigia moteris, nuo interneto atsiradimo iki šių dienų technologijos sparčiai išplito ir apėmė visas sritis. Pedagogika negali būti išmintis. Tad jei šiandien mokytojas nemoka jomis naudotis, lieka už horizonto. „Tikrai apmaudu, jei mokytojas neturi supratimo apie išmaniojo telefono ar planšetės galimybes. Kažkada buvo laikas, kai vyresnieji mokytojai nemokėjo įjungti kompiuterio. Tai padaryti juos mokė mokiniai. Ir tai neatrodė labai blogai. Bet dabar kompiuterio įjungti nemokantis mokytojas vaikui gali atrodyti šiek tiek juokingas“, - sakė pedagogė.

Pedagogai turi būti priekyje

Skaitmeninio raštingumo svarbą mokytojui pašnekovė akcentuoja ne šiaip sau. Jos manymu, vaikai technologijas naudoja labai intensyviai, bet ne visada tikslingai, dažniausiai tik pramogaudami.

„Pamenu atvejį, kai vaikas mokykloje pardavinėjo savo planšetę. Pasiteiravau jo, kodėl parduoda tokį gerą daiktą. Mokinys atsakė, kad jam tiesiog atsibodo žaisti, o ką su juo daugiau daryti, nežino. Pedagogo vaidmuo tokioje situacijoje ir yra atskleisti, kaip toks renginys gali pasitarnauti mokymosi procese“, - mintimis dalijosi V. Birenienė.

REKLAMA
REKLAMA

Pedagogė prisimena, kada jos mokykla įsigijo pirmuosius planšetinius kompiuterius. „Aš jau buvau dalyvavusi daugybėje mokymų, netgi planšetinių kompiuterių taikymo ugdyme patarėjos titulą gavau. Tačiau, kai paėmiau planšetę į rankas, vos neapsiverkiau, nes supratau, kad visiškai nežinau, ką su ja daryti. Neužtenka pedagogams nupirkti įrenginių, reikia suteikti įgūdžių juos praktiškai naudoti. Pavyzdžiui, mes su kitais Simono Dacho progimnazijos mokytojais dalyvaujame „Samsung Mokykla ateičiai“ programoje. Čia ne tik laviname savo skaitmeninius gebėjimus, tačiau ir diskutuojame, kaip juos pritaikyti klasėje“, - sakė mokytoja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų