Pranešama, kad labiausiai nukentėjo rūsiai, sandėliukai, pirmųjų aukštų patalpos, yra keletas visiškai apsemtų automobilių, kai kurie patyrė hidrosmūgius, bandydami įveikti patvinusias gatves.
Didžiąją pranešimų dalį sudaro nukentėjęs klientų turtas – užlietos rūsiuose laikomos atsargos, maisto produktai, baldai, kiti namų apyvokos daiktai, taip pat sugadintos elektros instaliacijos ar signalizacijų sistemos. Labiausia nukentėjo tų nuosavų namų gyventojai, kuriuose įrengtas cokolinis aukštas – vanduo apgadino ne tik patalpas, bet ir jose buvusį turtą. Vanduo sunkėsi ir per stogus, pastatų sienas.
„Šie metai išskirtiniai tokio pobūdžio gamtos stichijomis. Liūtys visą vasarą skalbė įvairius šalies regionus, daug žalos padarė sostinei. Vandens žalų nuostolius tiksliau galima įvertinti išdžiūvus apsemtam turtui – kol kas mūsų klientų pranešimai preliminarūs. Skaičiuojame, kad aplietų patalpų žalos vidutiniškai siekia 700 eurų, jei vanduo apsėmė automobilį arba jis įvažiavo į didelę balą – tuomet, priklausomai nuo automobilio modelio, vidutinė žala išauga iki kelių tūkstančių eurų“, - sako Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius. „Mūsų praktika rodo, kad pavojingiausios vietos automobiliams išlieka požeminės aikštelės, kur po didesnių liūčių vanduo kaupiasi ir kyla.
Patyrę tokias žalas automobiliai gali būti ir neremontuotini, nes prasiskverbęs vanduo apsemia ir pažeidžia valdymo pultus, elektros instaliacijas. Kuo naujesnis automobilis – tuo didesnė tikimybė, kad liūties padariniai jam bus itin skaudūs“, - komentuoja Artūras Juodeikis.
Nuo gamtos stichijos nukentėjusiems gyventojams „Lietuvos draudimo“ ekspertai primena, kad pirmiausia reikia imtis neatidėliotinų gelbėjimo veiksmų, jei reikalinga iškviesti avarines tarnybas, sustabdyti vandens tekėjimą. Registruoti įvykius klientai gali jiems patogiausiu būdu – telefonu ar internetu, užregistravus įvykį žalų ekspertas susisieks dėl apžiūros laiko. Liūties ir vandens sukelti nuotoliai bus vertinami ne tą pačią dieną, o turtui bent kiek pradžiūvus, kad būtų galima tiksliau nustatyti nuostolių dydį.
Pirmaujanti šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ savo paslaugas teikia pusei milijono privačių ir verslo klientų, per 2016 m. klientams atlygino žalų už 102 mln. eurų. „Lietuvos draudimo“ paslaugas renkasi 40 proc. visų apsidraudusiųjų Lietuvoje, o kitiems bendrovę rekomenduoja 9 iš 10 klientų. „Lietuvos draudimas“ kasdien padeda 430 savo klientų.