„Ne pirmą kadenciją šitas klausimas keliamas. Aš labai labai nepalaikau šito klausimo“, – pirmadienį LRT radijui sakė ministras.
Anot E. Sabučio, šiuo metu sistema Lietuvoje veikia gerai.
„Reikia pasiskaityti jau užprašytas Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadas, kurios labai nedviprasmiškai rašo, kad jeigu toks būtų priimtas sprendimas, labai greitai galėtume grįžti į tuos laikus, kai bet kuris automobilis ar transporto priemonė galėtų už atitinkamą mokestį tapti labai gera, labai tvarkinga ir panašiai“, – aiškino susisiekimo ministras.
„Šiuo metu sistema Lietuvoje veikia gerai. Nusiskundimų, taip, yra įvairių, bet tikrai ne tokių nusiskundimų“, – pridūrė E. Sabutis.
Tuo metu Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas „aušrietis“ Saulius Bucevičius teigė, kad siūlymas leistų gerinti techninės apžiūros kokybę.
„Specialiųjų tyrimų tarnybos, matyt, raštas buvo ruoštas gerokai anksčiau. Ir aš vis dėlto manyčiau, kad siūlymas visapusiškai gerintų techninės apžiūros paslaugos kokybę, didintų konkurencingumą, o prie konkurencijos mes ir kainą turėtume matyti. Aš manau, kad suteikti galimybę tai mes turėtumėm“, – sakė jis.
BNS rašė, kad Saugaus eismo automobilių keliais bei Transporto veiklos pagrindų įstatymo pataisas siūlo „aušriečiai“ ir liberalai, jas parėmė keli „valstiečiai“ bei socialdemokratai. Jie siūlo nuo 2026 metų sausio liberalizuoti valstybinę techninę apžiūrą – atsisakyti įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalyje reguliavimo.
„Aušrietis“ Tadas Sadauskis anksčiau BNS sakė, kad pertvarkyti techninę apžiūrą siekiama dėl dviejų priežasčių: palengvinti apžiūrą ir ruošiantis galimai dažnesnei senesnių nei 10 metų automobilių apžiūrai, kaip pasiūlė Europos Komisija (EK).
Šiuo metu kiekviename Lietuvos regione veikia po vieną techninės apžiūros bendrovę: Vilniaus regione – „Tuv Nord Lietuva“ („Tuvlita“), turinti 13 padalinių, Klaipėdos – „Transkona“ (7), Alytaus – „Skirlita“ (6), taip pat Kauno (9), Šiaulių (7), Panevėžio (6), Marijampolės (3), Utenos (8), Telšių (6) ir Tauragės (4) techninės apžiūros centrai.
Dabar šios įmonės negali atlikti jokių kitų funkcijų ar darbų, pavyzdžiui, remontuoti automobilių, pardavinėti atsargines detales. Jos tikrina tik techninę būklę ir šalina iš eismo grėsmę kitiems keliančias mašinas.
Nuo liepos techninė apžiūra pabrango: dujinių lengvųjų automobilių savininkai už patikrą moka 2 eurais daugiau – 30,9 euro, benzininių – 1,6 euro dagiau (24,6 euro), dyzelinių – 1,9 euro (28,6 euro), o mopedų ir motociklų – 80 centų (12 eurų).
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!