• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai kuriems politikams siūlant liberalizuoti automobilių valstybinę techninę apžiūrą – ją vairuotojai galėtų atlikti ir sertifikuotuose servisuose, o ne tik techninės apžiūros centruose, – susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako tokiai idėjai nepritariantis. 

Kai kuriems politikams siūlant liberalizuoti automobilių valstybinę techninę apžiūrą – ją vairuotojai galėtų atlikti ir sertifikuotuose servisuose, o ne tik techninės apžiūros centruose, – susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako tokiai idėjai nepritariantis. 

REKLAMA

„Ne pirmą kadenciją šitas klausimas keliamas. Aš labai labai nepalaikau šito klausimo“, – pirmadienį LRT radijui sakė ministras. 

Anot  E. Sabučio, šiuo metu sistema Lietuvoje veikia gerai. 

„Reikia pasiskaityti jau užprašytas Specialiųjų tyrimų tarnybos išvadas, kurios labai nedviprasmiškai rašo, kad jeigu toks būtų priimtas sprendimas, labai greitai galėtume grįžti į tuos laikus, kai bet kuris automobilis ar transporto priemonė galėtų už atitinkamą mokestį tapti labai gera, labai tvarkinga ir panašiai“, – aiškino susisiekimo ministras. 

REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo metu sistema Lietuvoje veikia gerai. Nusiskundimų, taip, yra įvairių, bet tikrai ne tokių nusiskundimų“, – pridūrė E. Sabutis. 

REKLAMA

Tuo metu Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas „aušrietis“ Saulius Bucevičius teigė, kad siūlymas leistų gerinti techninės apžiūros kokybę. 

„Specialiųjų tyrimų tarnybos, matyt, raštas buvo ruoštas gerokai anksčiau. Ir aš vis dėlto manyčiau, kad siūlymas visapusiškai gerintų techninės apžiūros paslaugos kokybę, didintų konkurencingumą, o prie konkurencijos mes ir kainą turėtume matyti. Aš manau, kad suteikti galimybę tai mes turėtumėm“, – sakė jis. 

REKLAMA
REKLAMA

BNS rašė, kad Saugaus eismo automobilių keliais bei Transporto veiklos pagrindų įstatymo pataisas siūlo „aušriečiai“ ir liberalai, jas parėmė keli „valstiečiai“ bei socialdemokratai. Jie siūlo nuo 2026 metų sausio liberalizuoti valstybinę techninę apžiūrą – atsisakyti įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalyje reguliavimo.  

„Aušrietis“ Tadas Sadauskis anksčiau BNS sakė, kad pertvarkyti techninę apžiūrą siekiama dėl dviejų priežasčių: palengvinti apžiūrą ir ruošiantis galimai dažnesnei senesnių nei 10 metų automobilių apžiūrai, kaip pasiūlė Europos Komisija (EK). 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu kiekviename Lietuvos regione veikia po vieną techninės apžiūros bendrovę: Vilniaus regione – „Tuv Nord Lietuva“ („Tuvlita“), turinti 13 padalinių, Klaipėdos – „Transkona“ (7), Alytaus – „Skirlita“ (6), taip pat Kauno (9), Šiaulių (7), Panevėžio (6), Marijampolės (3), Utenos (8), Telšių (6) ir Tauragės (4) techninės apžiūros centrai.

REKLAMA

Dabar šios įmonės negali atlikti jokių kitų funkcijų ar darbų, pavyzdžiui, remontuoti automobilių, pardavinėti atsargines detales. Jos tikrina tik techninę būklę ir šalina iš eismo grėsmę kitiems keliančias mašinas.

Nuo liepos techninė apžiūra pabrango: dujinių lengvųjų automobilių savininkai už patikrą moka 2 eurais daugiau – 30,9 euro, benzininių – 1,6 euro dagiau (24,6 euro), dyzelinių – 1,9 euro (28,6 euro), o mopedų ir motociklų – 80 centų (12 eurų).  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų