• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 


Valstybinės reikšmės kelių priežiūra gali patekti į privačias rankas, svarstoma Susisiekimo ministerijoje. Galbūt ministras Eligijus Masiulis lipdo dar vienas ėdžias privatininkams? Aišku viena: tai viena pagrindinių nepasitenkinimo ministro darbu priežasčių, galinti E. Masiulį išversti iš posto. Liberalų sąjūdžio vedlys Seime laukia interpeliacijos.

REKLAMA
REKLAMA


Optimizavimo schema“


Valstybinės reikšmės kelių priežiūrą vykdo 11 valstybės įmonių. Liberalo E. Masiulio parengta viso šio ūkio „Optimizavimo schema“, kuriai jau pritarta Transporto ir tranzito komisijoje prie vyriausybės bei ministrų pasitarime, numato išnuomoti tas valstybes įmones privatininkams. Su visais darbuotojais, technika, visu valstybės turtu.

REKLAMA


Tam, kad neva geriau tai valdytų ir už „geresnį valdymą“ paimtų gerus pinigus. Ar nebus taip, kad ministras, kuris skelbia karą piktnaudžiavimams kelių priežiūros ūkyje, tyčia ar netyčia pasiūlys tik naują pasipelnymo schemą verteivų kišenėmis papildyti?


Po saulėlydžio priedanga


Tam, kad neva geriau tai valdytų ir už „geresnį valdymą“ paimtų gerus pinigus. Ar nebus taip, kad ministras, kuris skelbia karą piktnaudžiavimams kelių priežiūros ūkyje, tyčia ar netyčia pasiūlys tik naują pasipelnymo schemą verteivų kišenėmis papildyti?

REKLAMA
REKLAMA


E. Masiulio argumentai įprasti - iš valdančiosios koalicijos tradicinio aruodo: bekraštis taupumas ir saulėlydis. „Dabar per metus išleidžiama 320 milijonų litų. Turbūt visi sutiks, kad tai didelė suma. Galbūt 11 įmonių yra netgi per daug – užtektų keleto. Viešosios ir privačios partnerystės taikymas kelių priežiūrai – Lenkijoje ir Didžiojoje Britanijoje išbandytas modelis. Numatoma, kad Lietuvoje pasitelkus šį modelį kelių priežiūra būtų vykdoma efektyviau, o valstybės metinės išlaidos šiems darbams galėtų sumažėti net iki 45 proc.“, − „Balsas.lt savaitei“ yra sakęs ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Nieko nesukursiantis, o tiesiog savo pelnui laikinai valstybės turtu pasinaudosiantis verslininkas neprivalo nieko investuoti. Jam pakanka turėti registruotą bendrovę su buhalterija ir sąskaitą banke. Lieka neaišku – kodėl taip pat efektyviai valdyti įmonės negali tiesiog valstybės pasamdyti vadybininkai? Ypač jei darbo trūkumai nustatyti, uždaviniai jau žinomi?

REKLAMA


Abejoja koncesijos nauda

Balsas.lt pasiteiravus, kaip vienas iš interpeliacijos iniciatorių vertina galimą koncesininkų valdymą, "Tvarkos ir teisingumo" frakcijos seniūnas Valentinas Mazuronis patikino, kad jam ši idėja kelia daug abejonių.

"Man labai keista, kad Vyriausybė bei ministras remia koncesijos idėją. Visi žinome, kad ministerijai pavaldžios įmonės dirba pelningai. Be to, į jas jau investuota daug valstybės biudžeto lėšų. Nerimą kelia ir kai kurie valdžios ir koncesininkų bendradarbiavimo pavyzdžiai, tarkime Vilniaus energijos atvejis",  - patikino V. Mazuronis.

REKLAMA


Laukia karštos dienos


Nepasitikėjimo susisiekimo ministru E. Masiuliu tekstą yra pasirašę 44 Seimo nariai, atstovaujantys opozicinėms frakcijoms.

Įteiktoje interpeliacijoje E. Masiuliui pateikiamos kelios dešimtys klausimų iš įvairių Susisiekimo ministerijos reguliavimo sferai priklausančių ūkio sričių. Pradedant "Lietuvos pašto" vadovo įdarbinimu, baigiant pasiūlymais valstybinius kelius perduoti į privačias rankas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

“Klausimai svarbūs ir aktualūs, o ar į juos ministras atsakys išsamiai ir sąžiningai - bus matyti", - yra sakęs V. Mazuronis.

Gavęs interpeliaciją, Vyriausybės narys privalo ne vėliau kaip per 2 savaites perduoti Seimo Pirmininkui raštišką atsakymą, su kuriuo supažindinami Seimo nariai.

REKLAMA

Ministras atstatydinamas, jei už tai per slaptą balsavimą balsuoja daugiau kaip pusė - 71 - Seimo narys.


Neoficialiai yra užsimenama, jog E. Masiuliui interpeliacija gali pavykti: valdančioji koalicija ieško išeičių, mat ministro atstatydinimas gali tapti ir visos premjero Andriaus Kubiliaus Vyriausybės griūties pradžia. Valdantieji šiuo metu daugumos Seime nebeturi, o koalicijoje vis dažnėja nesutarimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų